تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

مسکو: در حال مدرن‌سازی سامانه اس ۳۰۰ برای ایران هستیم

مدیر شرکت صادرکننده تسلیحات روسیه می‌گوید این کشور در حال مدرن‌سازی سامانه اس ۳۰۰ است و پس از انجام مراحل مربوط، آن را به تهران تحویل خواهد داد.
کد خبر: ۵۲۵۶

اخبار معاصر : مدیر کل شرکت «روسوبورون اکسپورت»، شرکت دولتی صادرات تسلیحاتی روسیه روز سه‌شنبه گفت این کشور در حال به روزرسانی و مدرن‌سازی سامانه دفاعی اس-300 برای تحویل به ایران است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی ایساکین» که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «تکمیل قرارداد سامانه موشکی اس-300 برای ایران یکبار تعلیق شد. حالا به ما دستور داده شده است که کار را از سر بگیریم. ما هم به عنوان عامل در حال انجام این کار هستیم، اما زمان زیادی از آن وقت گذشته و سامانه‌های اس-300 تغییر کرده‌اند. به همین خاطر داریم روی مدرن‌سازی این سامانه کار می‌کنیم.»

او افزود: «نتایج مثبت خواهد بود. فعلا که هیچ شرطی که مانع اجرایی شدن قرارداد کنونی شود، وجود ندارد.»

ایران در سال 2007 قراردادی 800 میلیون دلاری برای خرید 5 سامانه اس-300 از روسیه امضا کرد. با این حال، مسکو بعدا تحت فشار آمریکا از تحویل این سامانه به تهران خودداری کرد، اقدامی که به شکایت ایران از شرکت روسوبورون در سال 2011 منجر شد. 

امسال ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اندکی پیش از حصول توافق هسته‌ای، با صدور دستوری ممنوعیت صادرات اس-300 به ایران را لغو کرد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز