تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

سارق انگشتر پیرزن‌ها دستگیر شد + عکس

مرد سارق کلاهبرداری که به بهانه‌های مختلف اقدام به گرفتن انگشتر پیرزن‌ها کرده و با تردستی انگشترهای آن‌ها را به سرقت می‌برد، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۲۶
اخبار معاصر: روز چهاردهم خرداد ماه خانمی با مراجعه به کلانتری 108 نواب به مأموران اعلام داشت که سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، به بهانه خرید طلا برای همسرش اقدام به گرفتن انگشتر طلا از وی و کلاهبرداری از او کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکیه پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان امامزاده معصوم، راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به من نزدیک شد و ضمن معرفی خود به عنوان شخصی خیّر، عنوان کرد که برای یکی از بستگانش مقداری سوغات از مشهد آورده اما این شخص در خانه‌اش نیست؛ در ادامه و به بهانه اینکه قصد دارد تا سوغات مشهد را به عنوان تبرک به دست یکی از نیازمندان محل برساند، کیسه‌ای پلاستیکی را به من تحویل داد تا به درخواست وی، این کار توسط من انجام شود؛ در همین زمان این شخص با مشاهده انگشتر طلای من مدعی شد که قصد خرید یک حلقه انگشتر دقیقاً مشابه انگشتر مرا برای همسرش دارد و به این بهانه از من درخواست کرد تا انگشتر را به وی نشان دادم؛ پس از مدتی کوتاه، این شخص به بهانه متبرک شدن طلا آنرا در داخل کیسه پلاستیک قرار داد و کیسه حاوی سوغات را تحویل من داد و از محل دور شد؛ پس از بازگشت به خانه، قصد تحویل بسته سوغات به یکی از نیازمندان محل را داشتم اما پیش از آن خواستم تا انگشتر را از داخل کیسه در بیاورم اما در کمال تعجب مشاهده کردم انگشتر داخل کیسه نیست و تنها سوراخی کوچک در زیر کیسه پلاستیک قرار داشت.

با توجه به شناسایی تعدادی از شکات که همگی به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت طلاجات خود قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از شکات، مشخصات خودرو پراید سفید رنگ را در سیستم جامع ثبت کردند.

سرانجام روز بیست و دوم شهریور، مأموران کلانتری 132 نبرد در حین گشت زنی به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگی مشکوک شدند که راننده آن در حال صحبت کردن با یک پیرزن بود؛ با بررسی مشخصات خودرو از سوی مأموران و اطلاع از تحت تعقیب قرار داشتن خودرو، بلافاصه مأموران کلانتری اقدام به توقیف خودرو و دستگیری راننده آن کردند.


سارق انگشتر پیرزن‌ها دستگیر شد + عکس


مجید . ص (متولد 1360) پس از انتقل به پایگاه هشتم پلیس آگاهی و شناسایی توسط شکات پرونده، صراحتاً به ده‌ها فقره کلاهبرداری و سرقت طلاجات از پیرزنان اعتراف کرد؛ متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانی که یک پیرزن را در خیابان شناسایی می‌کردم، به سراغش می‌رفتم و خود را به عنوان خیّر معرفی می‌کردم و ابتدا به بهانه رساندن سوغات شهرهای زیارتی به خانواده‌های نیازمند، اعتماد این افراد را جلب می‌کردم. پس از آن به بهانه خرید طلا برای همسرم از آنها درخواست می‌کردم که طلاهایشان را به من نشان دهند و پس از گرفتن طلا آن را داخل کیسه هایی پلاستیکی می‌انداختم که انتهای آنها سوراخ بود؛ طلا و جواهرات را بدون آنکه صاحبان آنها متوجه شوند از آن خارج می‌کردم و پس از تحویل بسته‌های پلاستیکی به سرعت از محل دور می‌شدم.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری مشابه و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.




انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز