تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
محمدعلی طاهری:

همه ما باید به جهنم برویم/اجنه به ما حمله می‌کنند

طاهری می‌گوید همه ما باید به جهنم برویم، اجنه به ما حمله می‌کنند و ادیان چندهزار ساله نتیجه عملی نداشته‌اند. او اذعان می‌کند که تفاسیر قرآن را نخوانده و شناختی از منابع دینی ندارد و حرفهایش بدون سندیت ابراز شده است.
کد خبر: ۵۳۹۶

اخبار معاصر: نهمین شماره مجله «عصر اندیشه» با پرونده‌هایی درباره «جریان‌شناسی عرفان‌های نوظهور در ایران امروز» و کالبدشکافی عرفان حلقه، گفتگوی اختصاصی با «محمدعلی طاهری» موسسه این فرقه، «مذاکره برای نفوذ؟» همراه گفتگوهایی با «جوزف نای» فیلسوف سیاسی آمریکایی و استراتژیست جنگ نرم و «توماس پیکرینگ» عضو شورای روابط خارجی آمریکا، «آیا مارکسیسم فروپاشید؟» و... به مدیرمسئولی محمدمهدی دانی و سردبیری پیام فضلی‌نژاد منتشر شد.

«جن‌گیری مدرن» تیتر یک شماره جدید عصر اندیشه است که گفتگوی اختصاصی با «محمدعلی طاهری» پیرامون کاربست‌های نظری و آموزه‌های عملی عرفان کیهانی را شامل می‌شود. طاهری در این گفتگو می‌گوید همه ما باید به جهنم برویم، اجنه به ما حمله می‌کنند و ادیان چندهزار ساله نتیجه عملی نداشته‌اند. او در این گفتگو اذعان می‌کند که تفاسیر قرآن را نخوانده و شناختی از منابع دینی ندارد و حرفهایش بدون سندیت ابراز شده است.

دکتر «مهدی محقق» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دکتر «سیدحسین نصر» استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن، دکتر «ابوالحسن تنهایی» رئیس انجمن جامعه‌شناسی تفسیری ایران و... از جمله شخصیت‌هایی هستند که ادعاهای طاهری را در گفتگو با عصر اندیشه نقد و بررسی کرده‌اند. دکتر تنهایی معتقد است «کرامات‌خری و کرامات‌فروشی، عین خری است» و دکتر نصر نیز می‌گوید «آدم‌ها نباید زود احمق شوند» و فریب عرفان‌های کاذب مانند عرفان کیهانی را بخورند.

همچنین در این پرونده با «احمد صفایی» قطب دروایش خانقاه ظهیرالدوله و آخرین بازمانده انجمن اخوت گفتگو شده و وی برای اولین‌بار بسیاری از ناگفته‌ها درباره فرقه صفی‌علیشاهی‌ها را فاش می‌کند درباره پدرش درویش رضا و ادعای موت ارادی دراویش سخن می‌گوید. صفایی نیز طاهری را منحرف می‌داند. قاسم تبریزی تاریخدان نقدی را درباره گفتگو با قطب ظهیرالدوله نوشته و منتشر شده است.

پرونده «عرفان‌های نوظهور در ایران امروز» شامل آثاری از حسن رحیم‌پور ازغدی، پرفسور پیر دورتیگیه، دکتر محمودرضا قاسمی، رضا غلامی، دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، دکتر محمدسعید بهمن پور رئیس مرکز اسلامی انگلیس، دکتر محمد فنایی اشکوری، حمزه شریفی‌دوست و... است که هر یک به موضوعاتی مانند «عرفان سیاسی سرمایه‌داری» پرداخته‌اند. میزگرد خارجی این شماره عصر اندیشه با حضور عرفان‌پژوهان و تئوصوفیست‌های آمریکایی و فرانسوی از جمله چارلز آپتون، امیل هامرین، ربکا مسترتون، پیر هیلارد و... برگزار شده و وضعیت عرفان در غرب و عرفان شیعه نقد شده است.

مجله عصر اندیشه در شماره جدید خود پرونده‌ای را درباره «مذاکره برای نفوذ؟» منتشر کرده و در آن به تبارشناسی و فرجام‌شناسی سخنان رهبر انقلاب درباره نفوذ از راه توافق هسته‌ای پرداخته است. سیدمجتبی موسوی در مقاله‌ای پژوهشی الگوی کلاسیک جنگ سرد و ماجرای نفوذ آمریکا در خاورمیانه از 6 دهه پیش تا امروز را بررسی کرده و همچنین به گفتگو با جوزف نای استراتژیست دموکرات‌ها و استراتژیک جنگ و قدرت نرم آمریکا پرداخته است. نای در گفتگو با عصر اندیشه می‌گوید آینده ایران را نمی‌تواند پیش‌بینی کند و توافق هسته‌ای برای آمریکا مقدمه افزایش هژمونی آمریکا در ایران است.

توماس پیکرینگ عضو شورای روابط خارجی آمریکا و استاد دانشگاه جرج تاون نیز به عصر اندیشه گفته توافق هسته‌ای مقدمه افزایش روابط دیپلماتیک و عادی سازی روابط با ایران به شمار می‌رود. عصر اندیشه همچنین میزگردی را با حضور آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، شهریار زرشناس و عباس معلمی برگزار کرده است که موضوع آن «پادزهر نفوذ در عصر نفوذ» است.

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای فیلسوف معاصر و رئیس بنیاد ایران‌شناسی نیز در یادداشتی با تیتر «حاکمیت بر خدا» از منظر حقوق بین‌الملل تحلیل می‌کند که چرا عربستان صلاحیت اداره حج را ندارد.

عنوان سرمقاله شماره نهم عصر اندیشه «کمپین ضدکتاب‌سازی» به قلم پیام فضلی‌نژاد سردبیر مجله است. وی با شرح و تحلیل انواع کتاب‌سازی، مقاله‌سازی، تقلب‌ها و دستبردهای فکری در جامعه علمی ایران می‌نویسد: باید با خیانت‌های علمی، مبارزه عملی کنیم و عصر اندیشه از شماره آینده ضمن معرفی «کتاب‌سازان» در هر جریان و گروهی به آنان نشانِ «قلم سیاه» می‌دهد و از مولفان و مصنفان اصیل نیز با اهدای «قلم زرین» تجلیل می‌کند.

یادنامه شماره جدید عصر اندیشه به «سیاسیات علامه طباطبایی» اختصاص دارد و شامل گفتگوی اختصاصی با خانم منصوره روزبه همسر علامه است که برای نخستین‌بار از ناگفته‌های زندگی علاه، آخرین لحظات حیات ایشان و چگونگی درگذشت علامه و دیدگاه‌های سیاسی او می‌گوید. رضا اکبری آهنگر نیز رساله سیاسیات علامه را در 3 فصل تحریر کرده و ادوار سیاسی زندگی علامه و آراء و شبهات درباره او را تحلیل می‌کند. مهدی جمشیدی نیز درایران پرونده مقاله «علامه طباطبایی و اصالت مهندسی اجتماعی» را ارائه داده است.

پرونده «آیا مارکسیسم فروپاشید» همراه با مناظره دکتر منوچهر آشتیانی بزرگترین جامعه شناس زنده مارکسیست در ایران با بیژن اشتری مورخ و مترجم پرکار تاریخ مارکسیسم از دیگر مطالب شماره نهم مجله عصر اندیشه است. در این مناظره آشتیانی می‌گوید امام خمینی را رهبر نهضت ضدامپریالیستی می‌دانیم و اشتری نیز از ضعف‌های مارکس و انحراف در چپ سخن گفته است. این پرونده همراه مقالات تحلیلی جرالد بوسوآ استاد دانشگاه سوربن، استفان کورتوآ مورخ فرانسوی، دکتر ناصر فکوهی استاد انسان‌شناسی دانشگاه تهران، ابراهیم شیری نویسنده ارتدکس، دکتر پرویز پیرزاد و... منتشر شده است.

شماره 9 مجله عصر اندیشه آبان 1394 در 166 صفحه و با قیمت 6 هزار تومان به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه منتشر شده است. این مجله روز یکشنبه 10 آبان ماه نیز در سالن همایش های صداوسیما «گالری اندیشمندان علوم انسانی» شامل 40 نقاشی استاد لیرضا ذاکری از شخصیتهای علمی و فرهنگی را برگزار می کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز