تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
وزیر نفت خبر داد؛

افزایش فشار تولید نفت در مانور باعث ترکیدگی بسیاری از لوله‌ها شد

کثر تأسیسات ما مستهلک شده و سال‎هاست که عمر مفید خود را گذرانده‎اند. همین روز گذشته به دلیل انجام مانور فشار تولید را بالا بردند و باعث ترکیدگی بسیاری از لوله ها شدند.
کد خبر: ۵۴۲۲

افزایش فشار تولید نفت در مانور باعث ترکیدگی بسیاری از لوله‌ها شد

اخبار معاصر: بیژن نامدار زنگنه ظهر چهارشنبه در آیین بهره برداری از سه پروژه نفتی و نیز یک پروژه درمانی در مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: امروز سه پروژه با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی در خوزستان افتتاح شد که این پروژه ها توانایی فرآورش را به اندازه ۱۶۰ هزار بشکه بالا می برد.

وی افزود: یکی از مزایای افتتاح این پروژه ها این است که در دوران رفع تحریم افتتاح می شوند. متأسفانه تحریم ها بیش از یک میلیون بشکه نفت و حتی صادرات نفت را تحت تأثیر قرار داده بود.

وزیر نفت بیان کرد: اجرای این پروژه ها حداقل هشت سال به طول انجامید، در صورتی که باید در زمانی کمتر از یک سال و نیم عملی می شدند. البته تحریم هم مثر بوده ولی برخی از مسائل هم ارتباطی به تحریم نداشته اند.

زنگنه بیان کرد: امروز صنعت نفت رسالت بسیار عظیمی بر عهده دارد و آن هم این است که برای برگرداندن اقتدار نفت تلاش کند. انشاالله که بتوانیم توانمندی ها و ظرفیت های خود را به نحو احسن نشان بدهیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه اکثر تأسیسات ما مستهلک شده و سال هاست که عمر مفید خود را گذرانده اند. همین روز گذشته به دلیل انجام مانور فشار تولید را بالا بردند و باعث ترکیدگی بسیاری از لوله ها شدند.

وزیر نفت یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا با تدبیر و عقلانیت از ظرفیت های موجود استفاده کرده و آنها را تا حد امکان افزایش دهیم. خوشبختانه نمایندگان مجلس در این دوره کمک بسیاری به صنعت نفت کرده و همیشه همراه و در کنار ما بوده اند.

زنگنه تأکید کرد: یک سری مسئولیت های اجتماعی در صنعت نفت داریم که برای توجه بیشتر به آن حتی یک سری ساختارهایی را تعریف کرده ایم. باید مردم احساس کنند که نفت به آنها خدمت و محبت می کند ولی خب این محبت همیشه هزینه کردن و یا اینکه مباحث مالی نیست بلکه به رفتار هم بستگی دارد.

افزایش فشار تولید نفت در مانور باعث ترکیدگی بسیاری از لوله‌ها شد

وی ادامه داد: باید به مسئولیت های اجتماعی نفت بیشتر توجه شود. همیشه اعلام کرده ام که اعتبار و درصدی از منابع نفت را با علاقه و از روی وظیفه و نه با منت به مناطق نفت خیز اختصاص دهیم. کلا باید به هر پنج منطقه نفت خیز که چهار مورد آن هم در خوزستان است، توجه ویژه ای داشته باشیم.

وزیر نفت گفت: منطقه اروند هم که غرب کارون است باید مورد توجه قرار بگیرد. طرح های میادین مشترک و طرح هایی که برای افزایش تولید نفت داریم هم باید مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و برای اجرایی شدن آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

زنگنه تصریح کرد: خوزستان در دوره قبل برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به جز در دارخوین محروم ماند. بنابراین همه باید کمک کنیم تا از فرصت های پیش آمده حداکثر استفاده شود چون این گونه فرصت ها همیشگی نبوده و تکرار نمی شود.

وی اظهار کرد: اگر نفت در خوزستان فعال شود این استان تکان خواهد خورد. البته برداشت نفت در خوزستان وجود دارد ولی منظور از فعال شدن نفت اجرای طرح های این صنعت است.

وزیر نفت بیان کرد: صنعت نفت طی سال های اخیر با منابع مالی محدود روبرو بوده و هدف از تحریم های اعمالی به ایران از پای درآوردن نفت بود. در این سال ها نفت بیش از هر بخش دیگری تحریم را حس کرد. طی این سال ها صنعت نفت یک جنگ سخت را پیروزمندانه به پایان رساند.

زنگنه عنوان کرد: در حال حاضر از نظر توان فنی و مدیریتی خیلی قوی هستیم و این توانایی فراوان را باید به دنیا نشان دهیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز