تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

رئیس جنبش اسلامی فلسطین اشغالی تاکید کرد که با وجود تهدیدات دائمی به حبس، ما همچنان بر روی اصول خود و در راس آنها حفاظت از قدس و مسجد مبارک الاقصی به عنوان حقی کاملا اسلامی، عربی و فلسطینی خواهیم ایستاد
کد خبر: ۵۴۲۶

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

اخبار معاصر: به نقل از رسانههای خبری فلسطین، بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی بعمل آمده در جامعه صهیونیستی، 50 درصد صهیونیست ها با انتقال حاکمیت محله های فلسطینی نشین شهر قدس به تشکیلات خودگردان موافق بوده و 58 درصد نیز موافق باطل کردن کارت های آبی ساکنان فلسطینی در قدس هستند.

بازداشت 33 فلسطینی در کرانه باختری

رسانههای خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نظامیان ارتش این رژیم شب گذشته و بامداد امروز چهارشنبه 33 فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع نظامی گزارش داد که این بازداشت شدگان تحت تعقیب دستگاه های امنیتی بوده اند و همه آنها برای بازجویی انتقال داده شدند.

در این گزارش اشارهای به وابستگی های حزبی و تشکیلاتی بازداشت شدگان نشده است.

رژیم صهیونیستی اخیرا بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را افزایش داده است و در همین راستا یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان العروب در شمال الخلیل و منزل «علاء الطیطی» روزنامه نگار فلسطینی یورش برده و برادرش را بازداشت کردند، صهیونیست ها همچنین «ایمن شاکر الجنیدی» را پس از یورش به منزل آنها بازداشت کرده و با خود به مکان نامعلومی بردند.

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر همچنین به منازل دیگر فلسطینیان در این شهر یورش برده و «محمد زغیر» فعال مخالف شهرک سازی، «عبیده داود الرجبی» اسیر آزاده و «محمد مسک» دیگر اسیر آزاده را بازداشت کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر همچنین به منزل دکتر «مصطفی شاور» رئیس انجمن علمای فلسطین و استاد دانشگاه الخلیل یورش برده و او را با خود به مکان نامعلومی بردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک حزما در حومه قدس اشغالی یورش برده و دو جوان را پس از یورش به منزل آنها بازداشت کردند.

شیخ صلاح: با وجود تهدید به حبس به دفاع از مسجد الاقصی پایبند خواهیم ماند

رئیس جنبش اسلامی فلسطین اشغالی تاکید کرد که با وجود تهدیدات دائمی به حبس، ما همچنان بر روی اصول خود و در راس آنها حفاظت از قدس و مسجد مبارک الاقصی به عنوان حقی کاملا اسلامی، عربی و فلسطینی خواهیم ایستاد و موجودیت رژیم صهیونیستی در این سرزمین باطل و غیرقانونی است و ان شاء الله به زودی به پایان خواهد رسید

شیخ رائد صلاح پس از صدور حکم حبس 11 ماهه علیه وی از سوی دادگاه صهیونیستی در شهر قدس که از 15 ماه نوامبر آینده آغاز می شود، تصریح کرد که «ما تا جان در بدن داریم بر روی عهد و پیمان خود خواهیم ایستاد و تهدیدات رژیم صهیونیستی و تمامی مقامات نظامی، امنیتی و سیاسی آن نیز نمی تواند باعث ترس و هراس ما شود، بلکه همچنان به راه خود ادامه خواهیم داد و تا روز قیامت در سنگر دفاع از قدس و مسجد الاقصی خواهیم ماند

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته درباره مسجد الاقصی که اخیرا جان کری وزیر خارجه آمریکا از آنها خبر داد، خاطر نشان کرد که «مناسب می بینم که با صدای بلند تاکید کنم این یاوه گویی ها و بازی هایی که کری با خندیدن به ریش ما آنها را القا می کند، جایش در سطل آشغال است

کری روز شنبه گذشته از توافق میان اردن و رژیم صهیونیستی خبر داده بود که به موجب آن این رژیم ملزم به حمایت از مسجد مبارک الاقصی و صحن های آن به صورت 24 ساعته و با کمک دوربین های مدار بسته است.

شیخ صلاح خاطر نشان کرد که کری با اعلام این تفاهمات سعی در مشروعیت بخشی غیر قانونی بر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن به مسجد مبارک الاقصی را دارد و از سوی دیگر می خواهد حق طبیعی ما در دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی را سلب کرده و گاهی از آن به نام تروریسم و گاهی هم اقدام تحریک آمیز و تنش زا یاد کند«.

وی افزود ما به کری و اطرافیان وی می گوییم که مسجد الاقصی متعلق به ماست و هر سنگ آن حق ابدی ما خواهد بود و به یاری خداوند تمامی این تفاهمات دامان خود وی را خواهد گرفت و ما همچنان به عهد خود با قدس و مسجد الاقصی پایبند خواهیم بود.

دادگاه رژیم صهیونیستی شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی را به خاطر پرونده "واد الجوز" به 11 ماه حبس محکوم کرد.

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

یورش مجدد نیروهای اشغالگر به بیمارستان المقاصد

یک گروه از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به بیمارستان المقاصد در قدس اشغالی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل برای دومین روز متوالی به بیمارستان المقاصد قدس یورش برده و این بیمارستان را به محاصره خود درآوردند.

با وجود تهدیدات به دفاع از مسجدالاقصی پایبند خواهیم ماند

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اغلب به بهانه جستجوی زخمی های فلسطینی به بیمارستان ها یورش می برند.

درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره اوضاع اسرا

«عیسی قراقع» رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای بررسی اوضاع نابسامان اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد اسرای بیمار به حدود 800 نفر که 90 نفر از آنها در وضعیت وخیمی قرار دارند، تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای رسیدگی به اوضاع نابسامان اسرا را خواستار شد.

قراقع از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ خواست تا سریعا برای تشکیل کمیته بین المللی جهت شناخت میزان پایبندی رژیم اشغالگر به اجرای معیارهای بین المللی و بهداشتی در تعامل با اسرا اقدام کنند.

وی افزود که ما نسبت به سلامت جانی اسرای بیمار که هیچ گونه رسیدگی به درمان بیماری آنها صورت نمی گیرد، نگران هستیم.

موگرینی ازسرگیری مذاکرات سازش را خواستار شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا با هدف ازسرگیری مذاکرات سازش با نمایندگان کمیته چهارجانبه صلح طی چند روز آینده دیدار کنند.

فدریکا موگرینی که اخیرا با محمود عباس و بنیامین نتانیاهو دیدار کرده است، گفت که از هر دو طرف خواسته است تا ظرف چند روز یا چند هفته آینده با نمایندگان کمیته چهارجانبه صلح دیدار نمایند.

موگرینی دوشنبه شب در بروکسل با محمود عباس دیدار و درباره راهکارهای برقراری آرامش در اراضی فلسطینی گفت وگو کرد.

وی روز پنج شنبه گذشته نیز در برلین با نتانیاهو دیدار کرده بود. موگرینی همچنین تاکید کرد: وقت آن رسیده است تا رهبران اسرائیلی و فلسطینی ثابت کنند که گزینه دو دولت برای زندگی در کنار یکدیگر در مرزهای سال 1967 تنها راه حل است.

وی اشاره کرد که نتانیاهو و عباس مسئول مهار خشونت ها و تشویق به آرامش هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز