تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
امیر پوردستان مطرح کرد

نیروی زمینی آماده حضور در فضای جنگ‌های نیابتی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۴۷۳

اخبار معاصر: امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانش پژوهان آموزشگاه‌های درجه داری ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش مشترک محرم ارتش، ارزیابی واقعی برای یگان های واکنش سریع نیروی زمینی بود، گفت: این رزمایش بسیار خوب برگزار شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت‌های بسیار بالا و انعطاف پذیری برخوردار هستند و اکثر نیروهای شرکت کننده در رزمایش محرم یگان های واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به هماهنگی‌های بین یگان‌های واکنش سریع ، زرهی و توپخانه اشاره کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بین آتش های پشتیبانی توپخانه، هوانیروز و سایر یگان‌ها در سطح بسیار خوب و قابل قبولی بود. همچنین هوانیروز در پشتیبانی آتش و تخلیه مجروح در سریع ترین زمان ممکن، موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک محرم، در حوزه تهدیدات در فضای ناهمطراز و جنگ های نیابتی توانسته است با عملکرد خوب و آمادگی رزمی بالای یگان های شرکت کننده به تمامی اهدافی که مورد نظر بود، برسد.

پوردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درحال حاضر فقط 5 یگان در سطح نیروی زمینی ارتش به عنوان نیروی‌های واکنش سریع شناخته می شوند، گفت: این ها بخشی از یگان‌های نیروی زمینی هستند که تحت عنوان واکنش  سریع عملیاتی شده‌اند، در حال حاضر ما در تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش نیروهای واکنش سریع را داریم و اینها از قابلیت بسیار خوبی برخوردار هستند و تمامی آیین نامه‌ها، سلاح‌ها، تکنیک ها و تاکتیک های عملیاتی را برای آن ها متناسب با تهدیدات مهیا ساخته ایم.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگان های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند.


انتهای پیام/

منبع:فارس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز