تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

داعش 13 خبرنگار را در موصل کشت

سازمان "خبرنگاران بدون مرز" اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش از زمان اشغال شهر موصل در شمال عراق در سال 2014 میلادی، حدود 13 روزنامه نگار و خبرنگار را در این شهر به قتل رساندند.
کد خبر: ۵۴۷۵
اخبار معاصر: سازمان خبرنگاران بدون مرز گزارش داد: روزنامه نگاران همواره جزء اهداف گروههای افراطی بوده اند.

این سازمان یادآور شد: گروه تروریستی داعش همچنین ایستگاههای رادیویی و تلوزیونی محلی در موصل را در کنترل خود گرفته و این شهر را تبدیل به یک منطقه بسته کرده است.

الکساندرا خازن مدیر بخش خاورمیانه و مغرب در سازمان خبرنگاران بدون مرز تصریح کرد: عناصر داعش استودیوها و تجهیزات آن را به عنوان غنیمت جنگی در اختیار گرفته و از آن برای حملات تبلیغاتی بهره برداری می کنند.

گفته می شود عناصر داعش از تجهیزاتی که در شبکه تلوزیونی "سما الموصل" به دست آوردند، برای ضبط سخنرانی های ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه و "خلیفه" خودخوانده در مسجد بزرگ شهر موصل در ژوئیه 2014 میلادی استفاده کردند.

عناصر گروه داعش با استفاده از تجهیزات موجود، شبکه تلویزیونی خود موسوم به "دابق" و یک شبکه رادیویی به نام "البیان" را راه اندازی کردند.

در گزارش سازمان خبرنگاران بدون مرز که با همکاری "دیدبان آزادیهای مطبوعاتی" در عراق تهیه شد، آمده است: پس از سقوط موصل، 60 خبرنگار از این شهر گریخته اند.

این گزارش افزود: برخی از آنهایی که برگشتند، زندگی خود را به پای این اشتباه گذاشتند.

در این گزارش آمده است: جنازه برخی از این خبرنگاران به خانواده هایشان تحویل شده است اما در برخی موارد، اینکار به دلیل تلاش برای تأیید وفات آنها، چند هفته یا چند ماه به طول انجامیده است.

گفتنی است سرنوشت 10 نفر از 48 خبرنگاری که ظرف 16 ماه گذشته ربوده شده اند، هنوز نامعلوم است.

انتهای پیام/

منبع: العالم
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز