تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
زیر بازارچه کتاب/ هفته اول آبان ۹۴

«حاج قاسم» کتاب‌فروش‌ها را به خط کرد/ ماجرای کوفه به روایت صادق/ خام‌خام‌ها هم بساط کردند

کتاب «خاخام شکست خورده» (مناظره مکتوب با یک خاخام یهودی) اثر علامه جعفر مرتضی عاملی در بازار کتاب خودنمایی کرد. در این هفته همچنین شاهد فروش خوب دو کتاب «حاج قاسم» و «نامیرا» بودیم.
کد خبر: ۵۵۶۷

اخبار معاصر: «نامیرا» در حدود 90 درصد کتابفروشی‌های کشور در زمره آثار پرفروش هفته اول آبان قرار داشت و مکررا اعلام می‌شد که علاقه‌مندان باز هم طالب کتاب هستند و به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند.

بنا براین «نامیرا» در قله پرفروش های این هفته به قلم صادق کرمیار ایستاد. «نامیرا» داستان امروز ما نیز هست. روزهایی که پس از هم می‌گذرند و ندای هل من ناصر امام در مشغولیت‌های روزمره گم می‌شود.

این اثر داستان ریزش‌ها و رویش‌هاست، ریزش کوفیانی که امام را دعوت کردند اما در کربلا با شمشیرهایشان روبروی او ایستادند و حکایت رویش انسان‌های آزاده‌ای که در بحبوحه نبرد نور و ظلمت به امام پیوستند.



ردیفعنوان کتاب
پرفروش اولنامیرا
پرفروش دومدختر شینا
پرفروش سومآن بیست‌ و سه نفر

یکی دیگر از نکاتی که در این جدول دیده می‌شود اثری است که از سوی نشر معارف در تیرماه سال‌جاری روانه بازار کتاب شد. کتاب «خاخام شکست خورده» (مناظره مکتوب با یک خاخام یهودی) اثر علامه جعفر مرتضی عاملی و ترجمه محمدصادق روحانی به همت دفتر نشر معارف در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب به قلم علامه جعفر مرتضی عاملی آمده است: «در کتاب «شبهات یهودی» گذشت که مردی که وانمود می‌کرد خاخامی به نام بنیامین زیاده درصدد است تا از طریق اینترنت با ما در ارتباط باشد و می‌خواهد بین مسلمین با روش‌هایی پلید و ناپاک فتنه‌انگیزی کند، ولی خدا دسیسه و تلاشش را بی‌اثر کرد. حق داریم این گونه بیندیشیم که این جریان اتفاقی بی‌پشتوانه و حرکتی فردی نبوده است، بلکه از تلاش این شخص بوی ناخوشایند توطئه به مشام می‌رسید که یهودیان و خاخام‌هایشان قصد دارند در پوشش بحث علمی به صورت فردی و ساختگی به آتش‌افروزی بپردازند و به تدریج بین مسلمان فتنه‌گری کنند و با روش‌های فریبکارانه و پست زمینه را برای این فتنه آماده سازند. »

ردیفعنوان نویسنده
نویسنده اولصادق کرمیار
نویسنده دومبهناز ضرابی‌زاده
نویسنده سوماحمد یوسف‌زاده

اما رقابت در سوره مهر میان «آن بیست و سه نفر» و «دختر شینا» است. البته گوی سبقت در حال حاضر از آن دختر شیناست ولی مدتهاست کتاب خاطرات اسارت 23 نفر از نوجوانان در دوران دفاع مقدس ذائقه جامعه کتابخوان را به خود معطوف کرده و همچنان شیرینی آن حس می‌شود.

البته آثاری نظیر «حاج قاسم» و «دختران آفتاب» که در میان پرفروش های این هفته ظاهرا نشدند در اولویت‌های پایین‌تری ایستاده‌اند.

انتشارات مروارید اما به تازگی مجموعه شعرهای جهان را با عنوان «گوشت را بر استخوان‌ها بجوی» با ترجمه غلامرضا صراف منتشر کرده است. این اثر به تازگی در 222 صفحه روانه بازار کتاب شده است.


ردیفنام ناشر
ناشر اولسوره مهر
ناشر دومکتاب نیستان
ناشر سومدفتر نشر معارف

اثر دیگری که با استقبال همراه بوده برگرفته کتاب است با عنوان «رحمت واسعه» که شامل گفتار و سیره آیت‌الله بهجت است. در این اثر سه بخش مورد توجه است.

اول، روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی: در این بخش به شرحی گذرا از دلدادگی و سر سپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین و اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام پرداخته شده است.

دوم، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره: این بخش که قسمت عمده کتاب را تشکیل می‌دهد در ٩ فصل گردآوری شده است.

سوم پرسش‌ها و پاسخ‌ها: در این بخش، گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره، جمع‌آوری شده است.

برای دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته اول آبان 94 اینجا را مشاهده کنید.


انتهای پیام/

منبع: فارس


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز