تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

هنرمند شهید با سنگ مزاری هنری + عکس

یکی از زیبایی‌ها در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نوع طراحی سنگ‌مزارها، شعرها و مضامینی است که بر روی سنگ قبرها نوشته شده است.
کد خبر: ۵۵۹۴

اخبار معاصر: از جمله این مزار‌ها می‌توان به قبر دانشجوی شهید هنرمند «آیت‌الله سیفی» اشاره کرد. بر سر مزار این شهید در طرحی ابتکاری یک دوربین فلزی بزرگ قرار دارد که از دور می‌توان حدس زد میان دوربین با حرفه و تخصص این شهید رابطه‌ای وجود دارد.

بر سر مزار این شهید حک شده است:

«ما در ره دوست نقص پیمان نکنیم / گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم دنیا اگر از یزید لبریز شود / ما پشت به سالار شهیدان نکنیم»

زندگی نامه شهید سیفی

آیت‌الله سیفی در سال ۱۳۳۷ در شهر سراب متولد شد. نبوغ خویش را خیلی زود با طی موفقیت‌آمیز تحصیلات ابتدایی در شهر تهران نشان داد و پس از اتمام تحصیلات دبیرستان وارد دانشگاه شد و در دانشگاه شهید بهشتی به تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای پرداخت.

سیفی بر تاثیرگذاری فرهنگی و اخلاقی در سینما و تلویزیون بسیار عقیده داشت و با تعطیلی دانشگاه‌ها در سال ۵۹ به فراگیری هنر فیلمسازی مشغول شد و در شاخه فیلمبرداری تبحر یافت و هنرش با آغاز جنگ در حضور مستمرش در جبهه‌ها شکوفا شد.

فیلم‌های مبتدی‌ای همچون «صدای پای نور»، « ایلام شهر آتشباران » و فیلمهای داستانی «وارث»، «معبر»،«سرباز کوچک»،«یک قطره دریا»،«دفاع مقدس» و «اتاق شماره یک» نتیجه تلاش بی‌وقفه این هنرمند است.

تا اینکه کارش در فیلمبرداری از عملیات «کربلای ۲» در منطقه حاج عمران رنگ و بویی تازه گرفت و زمانی که روز یکشنبه ۲۱ دی 1365خودش را برای پشت سر گذاردن امتحانات لیسانس آماده می‌کرد به جمع اکیپ فیلمبرداری پیوست و عازم منطقه شلمچه شد و سر انجام بعد از ظهر پنجشنبه ۲۵ دی ماه 1365 در یکی از حساس‌ترین کارهای فیلمبرداری خود در فتح جزیره «بُواریَن» ، مورد اصابت ترکش قرار گرفت. تلاش برای نجات او بی‌نتیجه ماند و به شهادت رسید.

سنگ مزار متفاوت یک هنرمند شهید

هنرمند شهید با سنگ مزاری هنری + عکس
انتهای پیام/
منبع: ایسنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز