تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
کد خبر: ۵۸۱۳
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

تصاویر ماهواره‌ای از لاشه هواپیمای روسی و علل سقوط

کارشناسان علت سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا را به سه عامل نقص فنی، حمله به هواپیما و عامل انسانی تقسیم کردند.
اخبار معاصر: یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۱ متعلق به خطوط هوایی «کوگالیماویا» با ۲۲۴ سرنشین در صحرای سیناء مصر سقوط کرد.

این هواپیما بعد از پرواز از فرودگاه شرم الشیخ در صحرای سینا سقوط کرد. ساعتی پس از سقوط هواپیما مقامات مصر اعلام کردند تمام ۲۱۴ سرنشین این هواپیما که گردشگران روسی بودنند جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی «کوگالیماویا»، به خبرگزاری اینترفکس گفت که خلبان این هواپیما ۱۲ هزار ساعت تجربه پرواز داشته و نیز هواپیمای مورد نظر پیش‌تر به صورت کامل مورد بررسی و سرویس قرار گرفته بود.

«ویکتور سوروچنکو» مدیر کمیته بین دولتی هواپیمایی در سخنانی که در خبرگزاری‌های روس منتشر شد اعلام کرد: تکه تکه شدن این هواپیما در داخل هوا بوده و تکه‌ها در فضای گسترده و در حدود ۲۰ کیلومتر مربع پخش شده است و سخن گفتن از هرگونه نتیجه گیری فعلا خیلی زود است.

بعد از سقوط این هواپیمای روسی اخبار ضد و نقیضی مبنی بر علل سقوط منتشر شد که این اخبار را بیشتر در سه دسته نقص فنی، حمله به هواپیما و عامل انسانی می‌توان تقسیم کرد.

نقص فنی

اولین احتمال نقص فنی بود که مقامات روسیه و مصر در ساعات اولیه سقوط هواپیما این عامل را علت اصلی سقوط دانستند.

این در حالی است که هواپیما در سال ۲۰۱۴ دو بار تعمیر شده و مطابق قوانین و مقرارات حمل و نقل قبل از رفتن به مصر مورد بررسی استاندارهای سوخت قرار گرفت و تمام اجزای آن قبل از پرواز بررسی شده و کاملا سالم بوده است.

حمله به هواپیما

گروه تروریستی داعش شب‌‌ سقوط هواپیما با انتشار فیلمی مدعی شد که این هواپیما را هدف قرار داده است. این فیلم از منظر بسیاری از کار‌شناسان رد شد. برخی از آنان اعلام کردند این فیلم جعلی و ساختگی است و عده‌ای دیگر ارتفاع بالای ۳ هزار پایی هواپیما را دلیل ناتوانی داعش در هدف قرار دادن این هواپیما عنوان کردند.

عامل انسانی

برخی دیگر از رسانه‌های خبری وقوع انفجار در هواپیما را بسیار محتمل دانسته و عنوان کردند احتمالا یک عنصر انتحاری به هواپیما نفوذ کرده و دقایقی بعد از پرواز خود را منفجر کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
گزارش خطا
بیشتر
ارسال نظر