تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم 13 آبان:

طمع‌ورزی آمریکایی‌ها اولین حقیقت درس‌آموز 13 آبان است

دادستان کل کشور در مراسم ۱۳ آبان گفت: آنچه ما از ۱۳ آبان به عنوان نماد استکبارستیزی یاد می‌کنیم دقیقاً هم رودررویی حق و باطل و ضدیت طبیعت اسلام با استکبار را نشان می‌دهد و هم هویت استکبار را بر ملا می‌کند
کد خبر: ۵۹۹۰
طمع‌ورزی آمریکایی‌ها اولین حقیقت درس‌آموز 13 آبان استاخبار معاصر: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در مراسم روز ملی استکبار ستیزی در تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: امروز، روز مبارزه با استکبار است و 13 آبان امسال اجتماعی عظیم‌تر و باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شده است.

وی در ادامه به تشریح واژه استکبار پرداخت و گفت: استکبار در فرهنگ قرآنی و دینی به معنای امتناع از قبول حق و تکبر است و این واژه در معنا شناسی با واژگان دیگری همچون کفر و ظلم ریشه یابی می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: قرآن کریم علل پیدایش استکبار را خودبزرگ‌بینی و غرور و باور نداشتن به معاد بررسی می‌کند و آثار و نتایج استکبار را کفر و ظلم می‌داند. در آیات نورانی قرآن کریم استکبار در سطح اعتقادی به معنی بی اعتقادی به معاد، روز جزا و خدا و تسلیم نشدن در برابر حق است و در سطح اجتماعی به معنی رفاه زدگی و تعارض حق با منافع شخصی، هواهای نفسانی و منافع گروهی است.

رئیسی استکبار را مخالفت در برابر آیات روشن و فرامین حضرت حق عنوان کرد و یادآور شد: مصداق استکبار و مستکبر در قرآن کریم فرعون و شیطان بزرگ معرفی شده است و شیطنت و تفرعن می‌تواند در هر فرد و جمعی مصداقی داشته باشد و وجود روحیه شیطنت نیز می‌تواند در سطح نظام، حزب یا فرد وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز مصداق اتم و کامل استکبار و شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار است و اگر بخواهیم ابعاد حرکت استکباری آمریکا به عنوان مصداق شیطان است و تفرعن را معرفی کنیم، 13 آبان حاوی نماد و حقیقت نکات اساسی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه 13 آبان برای ما درس آموز است، افزود: 13آبان و خروش امام و حضور مردمی، طومار استکبار خارجی را در هم پیچید اما همین دستوردهندگان به رژیم منحوس پهلوی همچنان باقی هستند. انقلاب دوم و حرکت دانشجویی پیروان خط امام، لانه جاسوسی و سفارت آمریکایی را تسخیر کردند که قصد داشت حکومت از دست رفته آمریکا در ایران را بازگرداند.

رئیسی ادامه داد: سومین نماد 13 آبان حرکت استکبارستیزی دانش‌آموزانی است که پیام عدالت خواهی امام خمینی(ره) را در سال 42 شنیدند و به خیابان‌ها آمدند. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نکته اساسی بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی دانش آموزان ما است.

وی گفت: آنچه موجب زنده ماندن 13 آبان شده است، رودررویی حق بر باطل و برملا شدن هویت استکبار است. باید توجه داشته باشیم که آمریکا به هیچ عنوان راضی نمی‌شود که دست از نفوذ در کشورها، ملت‌ها و نظام‌ها بردارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز می‌خواهم کیفرخواستی را در ارتباط با نظام حاکم بر ایالات متحده را عرض کنم. عملکرد آمریکا در کشور خودش نسبت به سرخ‌پوستان قتل عام و اخراج است و کسی به سخنان سرخ پوستان توجه نمی‌کند. 12 درصد جمعیت آمریکا سیاه‌پوست هستند و در زندان‌های آمریکا قریب به نیمی از زندانیان، سیاه پوست هستند.

رئیسی ادامه داد: 2 و نیم میلیون نفر در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه و آزار هستند از جمله سیاه پوستان؛ نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندی و خصوصی و نقض پیمان‌های مختلف توسط آمریکا هم مکرر صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: فقط در عراق 300 هزار نفر کشته و 120 هزار نفر هم به دست نظامیان آمریکایی مجروح شده‌اند.

دادستان کل کشور در خصوص جنایت‌های آمریکا در منطقه گفت: نزدیک 7 ماه است که آل سعود مردم متدین، مستضعف و محروم مردم یمن را با حمایت مستقیم آمریکا می‌کشد و دست به سرکوب و ویرانی‌ها در کشورهای اسلامی از جمله در مصر، تونس و لیبی ادامه دارد.

رئیسی با اشاره به حقوق بشر در آمریکا، اظهار داشت: امروز حقیقتاً در خصوص نقض حقوق انسان‌ها بشر، طبق اسناد رسمی مسلم بین‌المللی و حقوق بشری، بالاترین نقض‌ها در کشور آمریکا توسط نظام حاکم در این کشور صورت می‌گیرد.لذا تنفری که از نظام استکباری وجود دارد و سردادن شعار مرگ بر آمریکا از عمق جان برمی‌خیزد و امروز همه دنیا فریاد عقلانی، منطقی و الهی امام حسین(ع) (هیهات من الذله) را شنیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات و جنایات‌ آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران، هجوم نظامی، هدف قراردادن هواپیماهای مسافربری، اعمال تحریم‌های ظالمانه، ترور دانشمنان هسته‌ای پناه دادن به دشمنان ملت ایران از جمله اقدامات و جنایت‌های آمریکا علیه ملت است و می‌بینیم که امریکا از هر گونه فتنه و آشوب بخصوص در سالهای 78 و 88 حمایت کرد.

دادستان تأکید کرد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس اقدامات مختلفی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و روزی فرا خواهد رسید که آنها در دادگاه بین المللی پاسخگوی جنایت‌ها و اقدامات خود باشند.

رئیسی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در سراسر جهان، گفت: ما امروز بیش از گذشته، عزت، اقتدار و پیروزی نظام اسلامی را در سراسر جهان می‌بینیم و امروز هرکس در یمن، سوریه و هر کجای عالم صدای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

وی آل سعود را دست آمریکا در منطقه خواند و یادآور شد: آل سعود امتداد راهبردی استکبار و آمریکا در منطقه است و همه مشکلات منطقه از جانب آل سعود و عیادی آمریکا در منطقه حاصل می‌شود. امروز آمریکا با قطع شدن دستش از ذخایر و منافع ایران نه فقط در ایران اسلامی بلکه در منطقه و جهان به دنبال منافع خود می‌گردد.

دادستان کل کشور خطر نفوذ را مهم دانست و گفت: امروز خطر، خطر نفوذ است و آنچنان که مقام معظم رهبری فرمودند این خطر دارای اهمیت است. برخی به دنبال حساسیت زدایی از مردم و مسئولان در مقابل نظام سلطه و فرهنگ آمریکا هستند و می‌خواهند از ملت ایران حساسیت زدایی کنند. لذا بعد از برجام حتما ً باید درباره مسائل فرهنگی مراقبت کرد و در حوزه اقتصادی نیز مراقب هجوم کالاهای مصرفی آمریکایی و غربی و ترویج سبک زندگی آمریکای باشیم. چرا که سبک زندگی آنها و هجوم کالاهای مصرفی‌شان در دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنان در نفوذ سیاسی به دنبال اثرگذاری در شخصیت‌های سیاسی هستند. به نحوی که آنها در نظام اسلامی تغییرات ایجاد کنند؛ تغییر در مبانی و ارزش‌های اسلامی است.

وی یادآور شد: برخی می‌خواهند با حرکت سیاسی‌ کاری کنند که نسبت به نظام سلطه به ویژه آمریکا حساسیت زدایی کرده و بگویند اتفاقی نیفتاده و آمریکا می‌خواهد با ملت ایران دوست شود.

دادستان کل کشور با اشاره به مذاکره ایران با 1+5 و توصیه به مذاکره کنندگان برای حفظ روحیه نفرت از آمریکا خاطرنشان کرد: ما به مذاکره کنندگان می‌گفتیم باید وقتی در مذاکرات حضور پیدا می‌کنند.با همه وجودشان و در درونشان نسبت به آمریکا خصم و نفرت و خشم داشته باشند. و آمریکا را دشمن اصلی خود بدانند.

رئیسی با تأکید براینکه ما هیچ وقت سر سازش با دشمن و استکبار جهانی یعنی آمریکا نخواهیم داشت، گفت: از چند روز قبل در رسانه‌ها و فضای مجازی خبر بازداشت عناصر جاسوس و قلم بدستان مزدوران آمریکایی منتشر شد و خبر آن شب گذشته از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه‌ای شد. پیام ما این است که تحت هیچ شرایطی اجازه نفوذ آمریکا در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نخواهیم داد و آنها بدانند که دولتمردان، مسئولان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما با حساسیت کاری اجازه نفوذ دشمنان و جای پای نظام سلطه به آنها نخواهند داد.

وی با اشاره به بیداری کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: بیداری کشورهای اسلامی که در کشورها مختلف صورت گرفته از بین رفتنی نیست و این بیداری در بلاد اسلامی بصیرتی است که به برکت خون شهدا ایجاد شده و نشانگر بیداری ملت‌های مسلمان است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: ما نوید اتحاد جماهیر اسلامی و به زیر کشیده شدن نظام سلطه را می‌دهیم.

رئیسی با اشاره به برجام گفت: ما مصونیت سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و شروط 9 گانه رهبری رمز مصونیت سند برجام است. دشمن قصد داشت که نفوذ خود را با سند برجام دنبال کند اما رهبر معظم انقلاب با بصیرت آفرینی راه دشمن را سد کردند.

وی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران به پیروی از رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری آیت‌الله امام خامنه‌ای اجازه هیچ نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به استکبار جهانی و دشمن نخواهند داد و هیچ‌گاه ضدیت با استکبار را کنار نمی‌گذارند چرا که استکبار ستیزی را در آموزه‌های دینی و بستر امیرالمومنین(ه) و گودال قتلگاه ابا عبدالله الحسین(ع) آموخته‌اند و فریاد ملت بزرگ ایران لبیک یا حسین است و باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز