تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
عدم اعزام بانوان فوتسالیست به جام جهانی

مسیر جام جهانی دور است، می‌رویم جای دیگر

رئیس فدراسیون فوتبال با وجود اینکه قول داده بود بانوان در مسابقات جام جهانی کوچک حضور خواهند یافت، اما نتوانست وعده خود را عملی کند.
کد خبر: ۶۱۷۳
کفاشیان و تیم ملی فوتسال بانوان

اخبار معاصر: تیم ملی فوتسال بانوان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در سکوی اول قرار گرفت، بعد از بازتاب وسیع این قهرمانی در رسانه‌های خارجی وعده وعیدها برای بانوان شروع شد. از پاداش سکه گرفته تا اعزام به جام جهانی کوچک، اما پای عمل که رسید همه پا پس کشیدند.

بعد از نایب‌قهرمانی فوتسال بانوان در مسابقات داخل سالن آسیا در سال 2013 با بدترین شکل ممکن از بانوان تقدیر شد به طوری که بازیکنان بارها در مصاحبه‌های مختلف از این شرایط ابراز ناراحتی کردند. به نظر می‌رسد اتفاقات ناخوشایند برای بانوان قهرمان آسیا تمامی ندارد. در سال 2014 با وجود اینکه ایران برای حضور در جام جهانی دعوت شد، اما مسئولان اعلام کردند مسیر به کاستاریکا دور است و امکان اعزام به این کشور وجود ندارد.

بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی 2015 کفاشیان از اعزام ملی‌پوشان به گواتمالا برای حضور در جام جهانی کوچک خبر داد، اما بازهم رئیس همیشه خندان نتوانست وعده‌هایش را در بخش بانوان عملی کند تا این بحث پیش آید که تبعیض همیشه در این فدراسیون حرف اول را می‌زند.

اگرچه مسئولان کمیته بانوان اعلام کردند گواتمالا در ایران سفارت ندارد و گرفتن ویزا سخت است، اما به نظر می‌رسد این دلایل بهانه‌ای بیش نیست و اگر فدراسیون تصمیم بر اعزام داشت، می‌توانست از هر طریقی برای ملی‌پوشان ویزا بگیرد. خیلی از کشورها در ایران سفارت ندارند، اما مسئولان فدراسیون‌ها برای حضور در مسابقات از کشورهای دیگر اقدام می‌کنند. مسئولان فدراسیون فوتبال با این کار نشان دادند قهرمانی بانوان در آسیا برایشان ارزشی ندارد و در واقع این قهرمانی زیر سوال رفت.

آقای کفاشیان! بانوان فوتسالیست ایران هیچ وقت انتظار پاداش آن چنانی مانند بازیکنان فوتبال نداشتند و تنها خواسته‌شان حضور در جام جهانی و بازی مقابل تیم‌هایی مانند برزیل و اسپانیا بود، اما فدراسیون نتوانست تنها خواسته این قهرمانان را عملی کند.

آیا با این خلف وعده‌ها می‌توان امیدوار بود بازهم قهرمانی در آسیا تکرار شود؟ حالا که در المپیک جوانان اعلام شده فوتسال جایگزین فوتبال خواهد شد، آیا وقت توجه به بانوان نرسیده تا بعد از قهرمانی در آسیا شرایط را برای قهرمانی در جهان فراهم کنیم؟

این انتظار از فدراسیون فوتبال وجود دارد، بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری در توجه به ورزش بانوان این موضوع از دید مسئولان فوتبال پنهان نماند.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز