حضرت امام صادق علیه السلام : هرگاه خداوند خیر بنده ای را اراده کند او را نسبت به دنیا بی رغبت می کند و بر دین دانایش می گرداند و عیب هایش را به او می نمایاند      
April 07 2020-سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کد خبر: ۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
قبل و بعد تمرین ورزشی چه بخوریم
رژیم ورزشیاخبار معاصر: قبل و بعد تمرین ورزشی چه بخوریم

یک ساعت قبل از تمرین:

یک ساعت قبل از تمرین غذای مختصری مانند اینها را بخورید:

یک موز کوچک (کربوهیدرات)
یک فنجان ماست کم چرب فاقد شیرین کننده‌ها (پروتئین)
½ فنجان میوه و شیر سویا یا شیر بادام (پروتئین +کربوهیدرات)
¼ فنجان میوه خشک شده و بادام ، دانه‌ها (پروتئین) و میوه خشک شده (کربوهیدرات)

یک ساعت بعد از تمرین:

جانی تازه بگیرید! بهتر این است که یک ساعت بعد از اتمام تمرینتان به منظور بازسازی عضلات چیزی بخورید. بیشترین میزان شکل‌گیری گلیکوژن عضلات در اولین ساعت پس از ورزش رخ می‌دهد. متابولیسم بدن نیز بعد از ورزش در بهترین حالت خود به سر می‌برد، بنابراین بیش از این شکم را برای خوردن منتظر نگذارید. وعده‌هایی که میل می‌کنید باید حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌هایی که در بالا ذکر شد باشد. در صورتی که زمان کافی برای خوردن ندارید، یک لیوان شیر کم چرب که مملو از پروتئین، کربوهیدرات کافی و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و کلسیم است، بهترین گزینه خواهد بود.

به یاد داشته باشید، پس از ورزش برای جایگزینی مایعات از دست رفته با نوشیدن آب از کم آبی بدنتان جلوگیری کنید. درصورتی که بیش از ۹٠ دقیقه ورزش نمودید در فواصل ۱۵ تا ۲٠ دقیقه، نصف فنجان آب بنوشید. این امر مانع از خستگی مفرط در حین ورزش خواهد بود.

انتهای پیام/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار