تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
روحانی در دیدار رئیس پارلمان اروپا تأکید کرد:

لزوم لغو تحریم‌ها براساس برجام

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس پارلمان اروپا با بیان اینکه ایران همواره به تمامی تعهدات خود از جمله در توافق هسته‌ای پایبند بوده است، گفت: طرف مقابل نیز باید نسبت به تعهدات خود و لغو تحریم‌های اقتصادی پایبند بوده و آن را به طور کامل، بهنگام و دقیق اجرا کند.
کد خبر: ۶۲۵۶
روحانیاخبار معاصر: حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در دیدار «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، اظهارداشت: تعامل ملت‌ها با فرهنگ‌های مختلف برای تقویت مناسبات ضروری است و بی‌تردید نزدیکی ملت‌ها، دانشجویان، اساتید، محققین و مراکز علمی در ایران و اروپا به نفع دو طرف و جامعه بین‌المللی خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمینه‌ها برای گسترش و تعمیق همکاری‌های مشترک ایران و اتحادیه اروپا فراهم است، گفت: ایران همواره به تمامی تعهدات خود، از جمله در توافق هسته‌ای پایبند بوده و به آن عمل خواهد کرد، اما این نکته حائز اهمیت است که طرف مقابل نیز باید نسبت به تعهدات خود و لغو تحریم‌های اقتصادی پایبند بوده و آن را به طور کامل، بهنگام و دقیق اجرا کند.

روحانی اظهار داشت: توافق برجام به عنوان سندی جمعی که حاصل کار با دقت و زحمت فراوان است، باید مورد مراقبت ویژه  و تعهد کامل قرار گیرد.

وی در ادامه به موضوع ضرورت مبارزه با تروریسم به عنوان معضل جهانی اشاره کرد و گفت: اتخاذ تصمیم و به وجود آمدن اراده جدی برای مبارزه با تروریسم در جهان ضروری است و اگر کشته شدن انسان‌های بی‌گناه با هر تابعیت و قومیتی برای ما همه یکسان باشد، همکاری‌ها برای جلوگیری از فعالیت تروریست ها بیشتر و مؤثرتر خواهد شد.

روحانی مبارزه با تروریسم، کمک به ملت‌های آواره و ستمدیده و ایجاد ثبات در مناطق ناآرام را یک وظیفه انسانی برای همگان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتاً اعلام می‌کند به عنوان کشوری که تجربه‌ای 37 ساله و تلخ از تروریسم داشته و خود قربانی ترور بوده است، به طور جدی و مصمم با تروریسم مبارزه می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در خصوص جدیت برخی کشورهایی که امروز مدعی مبارزه با تروریسم هستند، ‌تردید‌هایی وجود دارد، چرا که نمی‌شود هم ادعای مبارزه با تروریسم داشت و هم نسبت به غارت‌‌ها و جنایات تروریست‌ها بی‌تفاوت بود، گفت: خوشبختانه امروز فرصت‌های بیشتری برای گسترش همکاری ایران و اتحادیه اروپا در جهت کمک به ثبات در منطقه بوجود آمده است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم، چرا که این ثبات به نفع تحول و توسعه اقتصادی همه کشورها خواهد بود.

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اتحادیه اروپا  نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان، توافق ایران و 1+5 را فرصت استثنایی و فصل جدیدی در گسترش روابط ایران با اتحادیه اروپا دانست و گفت: ثابت شد که دیپلماسی بهترین راه‌حل اختلافات و راهی برای برای رسیدن به منافع مشترک است و توافق ایران با 1+5 نمونه‌ موفقیت دیپلماسی است.

وی همچنین با اشاره به حضور و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس وین در خصوص موضوع سوریه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عنصر ثبات در منطقه‌ای آکنده از بی‌ثباتی است و در نتیجه تروریزم در سوریه، با موجی از پناهندگان در اروپا نیز مواجه هستیم و اکنون هدف اصلی و مشترک ما مبارزه با داعش است.

شولتز همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی و فرهنگی ایران و اتحادیه اروپا در کنار گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: اروپا خواهان گسترش همکاری، دوجانبه و بین‌المللی با تهران است.

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز