تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
مرادی:

اهالی داوری خودزنی می‌کنند

پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: اینکه هیات‌های فوتبال استان‌ها را به صرف اینکه داور بیشتری بگیریم راضی نگه داریم و رضایت آنها را برای روز مبادا و رای آوردن جلب کنیم، وضعیت همینی می‌شود که هست.
کد خبر: ۶۲۷۰
مسعود مرادیاخبار معاصر: مسعود مرادی درباره اشتباهات داوران لیگ و راهکار حل این مشکل با بیان مطلب فوق اظهار کرد: اینکه چرا امسال این مسائل پیش آمده است، باید نگاهی به جایگاه داوری کشور کنیم. بنده داوران را مقصر نمی‌دانم؛ داورانی که با حداقل‌ها در زمین حاضر می‌شوند.

وی افزود: برای لیگی مثل لیگ ایران که لقب حرفه‌ای دارد، داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ از داشتن لباس داوری محروم بودند و لباس یکدست نداشتند. مسئولان صحبت می‌کنند که سیستم داوری می‌گیریم ولی تا الان خبری نیست. این تازه در لیگ برتر است که داوران حتی اگر دیر، حقوقشان را می‌گیرند. در لیگ‌های پایین‌تر نگاه و نظارتی روی داوران نیست. فدراسیون باید جایگاه داورانش را بشناسد.

پیشکسوت داوری با بیان اینکه داوری جایگاهی در ارکان فدراسیون ندارد و همه فقط شعار می‌دهند، تاکید کرد: نکته دوم فضایی است که بین داوران وجود دارد. اهالی داوری خودزنی می‌کنند. وقتی در جامعه ای که داوران حرمت همدیگر را نگه نمی‌دارند و خودزنی می‌کنند چه انتظاری دارید دیگران از این فضا سوء استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما هر دفعه و بعد از هر مسابقه بگوییم داوران این اشتباه را کردند و آنها را چهار جلسه محروم کنیم، این انداختن توپ به زمین داوران است که حامی ندارند. اصلا بحث من ایجاد ترحم و دلسوزی برای داوران نیست. چرا کسانی که باید از داوران حمایت کنند خودشان را کنار می‌کشند؟

مرادی که با برنامه صبح امروز رادیو ورزش صحبت می‌کرد، ادامه داد: من خودم داور فوتبال بودم. داور اگر اشتباه کند باید محروم شود ولی علنی کردن این محرومیت نه تنها عملکرد فنی داوران را زیر سئوال می‌برد بلکه از نظر روحی و روانی هم آنها را به هم می‌ریزد. اگر داوری بخواهد رو به جلو حرکت کند باید از کشورهای دیگر الگو برداری کنیم.

وی با انتقاد از فدراسیون فوتبال، یادآور شد: اگر به عنوان مسئول کمیته داوران هستیم، باید طرح قوی داشته باشیم. اینکه هیات‌های فوتبال استان‌ها را به صرف اینکه داور بیشتری بگیریم راضی نگه داریم و رضایت آنها را برای روز مبادا و رای آوردن جلب کنیم وضعیت همینی می‌شود که هست. ما الان بیش از ۱۰۰ داور و کمک داور در لیگ داریم که به اعتقاد من باید ۴۰ درصد کم بشود.

پیشکسوت داوری با تاکید بر اینکه داوران از اختلاف دپارتمان و کمیته داوران که از دوره قبل وجود داشت، متضرر شدند، درباره پیشنهادش برای حل مشکل داوری‌ها گفت: باید ضمن حفظ داوران باتجربه، شهامت داشته باشیم که به داوران جوان میدان بدهیم. اشتباه داوران جوان در هفته‌های گذشته به مراتب کمتر بوده است. مسئولان اجازه بدهند داوری پوست اندازی کند و نسل داوری جدید بیاید.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز