تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
نامه وزیر ورزش به نصرالله سجادی؛

نامه حمایتی برای پرسپولیسی که رای دارد

وزیر ورزش با انتشار نامه‌ای به صراحت اشتباهات داوری علیه پرسپولیس را تایید کرد، دریغ از اینکه این تیم با مشکلات بیشتری روبه‌رو است.
کد خبر: ۶۳۰۴
بنگستون

اخبار معاصر: در روز سیزدهم آبان ماه سال جاری و در جریان دیدار تیم های ذوب‌آهن و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، در دقیقه 22؛‌ ایمان صادقی، دروازه‌بان پرسپولیس برای آنکه مانع گلزنی بازیکن ذوب‌آهن بشود به سرعت برق و باد از محوطه هجده قدم بیرون می‌دود.

در همین صحنه گلر سرخ‌پوشان که این روزها سیاه‌پوش شده‌اند، دستهایش را به سمت بالا می‌گیرد و مستقیم می رود به سمت مهاجم ذوب آهن اما بازیکن حریف زودتر از او به توپ  می رسد و ضربه‌ای  هم می‌زد.

ضربه به سینه صادقی می‌خورد اما یدالله جهانبازی داور مسابقه به دلیل اضافه وزنی که دارد به ناچار دیرتر از دروازه‌بان و مهاجم ذوب‌آهن به صحنه می‌رسد اما از همان چند قدم دور‌تر احساس می‌کند که گلر پرسپولیس در بیرون از محوطه هجده قدم توپ را با دست گرفته و مانع به ثمر رسیدن یک گل حتمی برای ذوبی‌ها شده و با همین استنباط است که دست به جیب می‌شود و با کارت قرمز صادقی را اخراج و پرسپولیس را در یکی از حساس‌ترین مسابقاتش 10 نفره می‌کند.

کارت قرمزی که خیلی سریع بازتاب گسترده‌‌ای در سطح جامعه پیدا می‌کند؛ عده‌ای این کارت قرمز را به یک باند خاص ارتباط می‌دهند و عده‌ای هم مدعی می‌شوند که کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال پرسپولیس را دوست ندارد و خواهان ضربه‌زدن به تیم برانکو هستند.

کارت قرمز جهانبازی آنقدر نافذ شده بود که در کم‌تر از چند روز به وزارت ورزش و به صندلی وزیر ورزش هم نفوذ کرد.

صندلی که روی آن برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان ورزش تصمیم‌‌گیری می‌شود حالا به یک حوزه جزیی قدم گذاشته و با تمام هم و غمی که ورزش کشور این روزها با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، رئیس به معاونش دستور می دهد که این مسئله در کم ترین زمان ممکن حل و فصل شود!

محمود گودرزی؛ وزیر ورزش و جوانان امروز برای بررسی مشکل داوری دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس خطاب نصرالله سجادی، یک دستور خیلی شفاف و صریح می‌دهد؛ اینکه مشکلات داوری علیه پرسپولیس را بررسی کنید.

گودرزی در نامه‌اش به سجادی می‌نویسد: ظاهراً قضاوت‌های پُراشتباه به ویژه علیه پرسپولیس که پرطرفدار است به یک امر معمول درآمده است. پس پیگیری تا حل این مسئله به طور جدی ضروری است.

محمودگودرزی وزیر ورزش

این نامه دستوری وزیر ورزش را می‌توان از چند جنبه مورد ارزیابی و کارشناسی قرار داد؛

1- بررسی و نگاه اجمالی به نحوه قضاوت داوران برای تیم برانکو در فصل جاری نامه وزیر را در جزئیات مورد تأئید قرار می‌دهد، اما این نامه فقط صورت مسئله است و نباید از زوایای پنهان اتفاقات غافل بود.

بیان صورت مسئله شاید جذاب باشد اما با چینش پازل‌های نهفته در امر داوری با یک پارادوکس عجیبی روبرو می‌شویم و بد نیست در همین بند اول شفاف‌تر از وزیر ورزش سؤال کنیم و بعد برویم سراغ موارد بعدی.

آقای وزیر؛ حالا که متوجه اشتباهات داوری علیه پرسپولیس شده‌اید و می‌خواهید به صورت جدی این مسئله پیگیری شود آیا از خود پرسیده‌اید که در فدراسیون فوتبال چه کسی چنین داورانی را تأیید می‌کند؟ آیا این تأییدیه از سوی همان دبیرکلی(دوست قدیمی‌تان) نیست که خودتان خواهان حضورش در فدارسیون شدید؟

آقای وزیر؛ قبل از اینکه نامه‌تان به دست معاونت‌تان در وزارت ورزش برسد آیا با دبیرکل فدراسیون صحبتی از خورده‌ شدن حق پرسپولیس از داوران داشته‌اید؟

2- قبل از شروع پانزدهمین دوره لیگ برتر ایران و با توجه نحوه تست گرفتن از داوران و اختلاف‌هایی که بین دپارتمان داوری و کمیته داوری وجود داشت؛ کاملاً مشهود بود که امسال جامعه داوری کشور در آزمون سختی قرار دارد.

فُرم نه چندان ایده‌آل بدنی داوران در بسیاری از مسابقات گواهی می‌دهند که حاکمان داخل مستطیل سبز آمادگی مطلوب برای قضاوت را ندارند و برخی حرف و حدیث‌ها نیز بر شدت این مشکلات افزوده است اما از یک نکته نباید غافل شد؛ حال که وزیر ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشورمان در کوچک‌ترین حوزه مدیریتی ورزش ورود کرده‌اند، از این پس یک داور چگونه می‌تواند با آرامش در مسابقات قضاوت کند؟!

حال که از زبان وزیر گرفته تا یک تماشاگر و علاقه‌مند به فوتبال اشتباه داوری علیه پرسپولیس تأیید شده در دیدارهای بعدی کدام داور حاضر است برای پرسپولیس داوری کند؟ اگر کولینا( داور بازنشسته و مطرح ایتالیایی) هم به داوری برگردد و بخواهد قضاوت کند، بدون شک در دیدارهای پرسپولیس به مشکل برمی‌خورد چون جلب رضایت وزیر،‌ معاون وزیر، مدیرعامل، مربی، هوادار و ... کار راحتی نیست.

3-آقای وزیر؛ در نامه‌تان به آقای سجادی اشتباهات داوری علیه پرسپولیس را محرز دانسته و به نوعی به گوش هواداران این تیم رساندید که پرسپولیس را در فولادشهر به ناحق 10 نفره شد و بازی را باخت؛ اما فراموش نکنید که پرسپولیس فقط در روز سیزده آبان  سال جاری در فولادشهر 10 نفره نشد، این باشگاه مدت‌هاست که 10 نفره است.

آقای رئیس؛ به عنوان وزیر ورزش که وزارتخانه تان متولی باشگاه پرسپولیس است، بهتر است  بدانید همین باشگاه بعد از گذشت 11 هفته هنوز مدیرعامل ندارد، پس همچنان 10 نفره است.

پرسپولیس با هواداران میلیونی‌اش چندین هفته هیچ اسپانسر دائمی نداشت، این یعنی 10 نفره بودن.

هنوز اول فصل را فراموش نکرده‌ایم که با یک «شوی تبلیغاتی به نام خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس» چطور میلیون‌ها نفر منتظر بودند تا پرسپولیس خصوصی شود دریغ از اینکه همه سرکار بودند و این «نمایش» یعنی همان 10 نفر بودن یک تیم.

پرسپولیس زیر چتر وزارت ورزش است و اگر این چتر حمایتی در حوزه انتخاب مدیر،‌نحوه حمایت و ... خوب چیده نشود،‌یعنی 10 نفره کردن پرسپولیس.

به هرحال نامه وزیر برای برطرف شدن مشکلات داوری علیه پرسپولیس باید نوشته می‌شد چون این تیم با هواداران میلیونی‌اش رأی دارد.

اگر رأی نداشت شاید در همین نامه به مشکلات داوری علیه تیم‌های دیگر از جمله صبا،‌ ملوان، راه‌آهن،‌ استقلال خوزستان، پدیده و ... هم پرداخته می‌شد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز