تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

آغاز خرید خودرو با وام ۲۵ میلیونی + جزییات

نام‌نویسی برای فروش خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از صبح امروز در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز آغاز شد. مردم بیشتر سؤال‌کننده درباره شرایط خرید هستند تا خریدار.
کد خبر: ۶۳۹۱
اخبار معاصر : در طرحی که امروز برای فروش خودرو با پرداخت ۸۰ درصد ارزش خودرو به صورت وام بانکی با سود ۱۶ درصد اجرایی شده، مردم می‌توانند نسبت به خرید ۲۶ مدل خودروی سواری، ۱۸ مدل وانت و یا ۱۴ مدل تراکتور اقدام کنند.

بررسی وضعیت مراجعه مردم به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد که بیشتر برای پی بردن به جزئیات شرایط فروش خودرو و تحویل آن کنجکاو هستند و فعلاً در این مورد پرس و جو می‌کنند، تا اقدام برای خرید.

علی مرادی، یکی از مراجعه‌کنندگان برای خرید خودرو به خبرنگار فارس گفت: برای خرید خودرو باید چند فقره چک ارائه کنیم که تهیه این چک‌ها کار سختی است و کسی حاضر نیست این تعداد چک را به ما بدهد.

مسعود عظیمی، یکی دیگر از مراجعه کنندگان نیز می‌گوید: فکر می‌کردم قرار است خودرو با اقساط ۷ ساله عرضه شود ولی امروز که به نمایندگی مراجعه کردم متوجه شدم که این دوره بیشتر از ۴ سال نیست.

مونا میرکاظمی یکی دیگر از افرادی است که در حال سوال پرسیدن از کارشناسان یک نمایندگی فروش خودرو است، وی می‌گوید بهتر بود قیمت خودروها کمی کاهش می‌یافت و به اندازه‌ سود وام، از قیمت خودرو کم می‌کردند تا خرید نقدی می‌کردیم و نیازی به ارائه چک و ضمانت نبود.

طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، متقاضیان برای خرید خودرو باید علاوه بر کپی شناسنامه و کارت ملی، تأییدیه بانکی برای برخورداری از تسهیلات را تهیه کنند و بسته به وضعیت فروش خودرو و شرایط آن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر این اساس، مشتریان ابتدا اعتبارسنجی می‌شوند و پس از آن با هر کد ملی امکان خرید یک دستگاه خودرو را خواهند داشت.

به گفته معاون فروش ایران‌ خودرو، در فروش خودرو با وام بانکی، متقاضیان باید ۲۰ درصد مبلغ خودرو را به صورت نقدی به حساب شرکت خودروساز از طریق واریز اینترنتی در نمایندگی‌ها پرداخت کنند و ۸۰ درصد بقیه مبلغ خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان در دوره یک ساله، دو ساله، سه ساله یا چهار ساله قابل پرداخت است.

این در حالی است که دولت در ابتدا از دوره هفت ساله بازپرداخت وام خودرو خبر داد و چند روز پس از آن اعلام شد که بانک‌ها فقط تا چهار سال پرداخت وام را تضمین می‌کنند و خودروسازان می‌توانند این مدت را تا ۷ سال افزایش دهند، اما در نهایت شرکت ایران‌ خودرو این دوره را به همان چهار سال محدود کرده است.

شرکت ساپیا نیز محصولاتش را در دوره های یک، دو، سه و چهار ساله عرضه می‌کند.

در خرید اقساطی خودرو مشتریان می‌توانند با انتخاب دوره سه ماهه، چهار ماهه یا شش ماهه برای پرداخت اقساط خود به نمایندگی‌های فروش خودرو چک بانکی ارائه کنند.

کوتاه‌ترین زمان تحویل محصولات ایران‌ خودرو در این طرح با فروش فوری، ۳۰ روز پیش‌بینی شده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو با انتشار خبری در خصوص تعداد چک‌ها و مدارکی که باید متقاضیان در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی ارائه دهند اعلام کرد که مشتریان قادرند چک‌های سه تا شش ماهه برای خرید 9 نوع خودرو صادر کنند.

با توجه به اینکه در روز نخست فروش خودرو برخی مشتریان عنوان کرده‌اند که باید در این طرح چک‌‌های زیادی را در اختیار نمایندگی‌ها قرار دهند، گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که برای فروش محصولات خود در طرح تسهیلات 25میلیون تومانی خرید خودرو مدل هاي منعطف و متنوعی براي فروش اقساطي را ارائه کرده تا متقاضیان با توان مالی گوناگون بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

آنگونه که پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده، این شرکت محصولات خانواده 405، خانواده 206، خانواده سمند، خانواده تندر، سه محصول رانا، دنا و پارس سال به همراه دو وانت آريسان و پيكاپ را در سبد عرضه این طرح قرار داده است. 

بر اساس اعلام این شرکت خودروساز، مدت زمان بازپرداخت اقساط خودروها به چهار شیوه یک، دو، سه و چهار ساله طراحی و تنظیم شده تا خریداران بتوانند میزان اقساط ماهانه خود را نیز انتخاب کنند.

این گزارش حاکی از آن است با توجه به اینکه یکی از دغدغه های خریداران خودرو از طریق تسهیلات 25 میلیونی تامین تعداد چک های مورد نیاز برای بازپرداخت اقساط است، براساس اطلاعاتی که معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو منتشر کرده است متقاضیان می توانند به ازای هر سه، چهار و شش ماه اقساط ، یک فقره چک ارائه کنند.

براساس این گزارش، متقاضیان خرید خودرو و استفاده از این تسهیلات می توانند از امروز، 18 آبان ماه، به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه کنند.

همانگونه كه در شرايط عمومي طرح آمده است نيازي به مراجعه مشتريان به بانك وجود ندارد و اين طرح تماما در نمايندگي‌هاي مجاز شركت انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و برخي مدارك مشابه روش هاي جاري نقد و اقساط شركت است. واریز مبلغ پیش پرداخت خودرو نیز در نمايندگي و فقط به حساب گروه صنعتی ایران خودرو انجام خواهد شد.

همچنین ثبت نام براي استفاده از تسهيلات 25ميليون توماني خريد خودرو بنا بر كد ملي افراد صورت مي گيرد و هر فرد تنها يكبار مي تواند از مزاياي اين طرح استفاده كند.


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز