تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

قوه‌ قضائیه اسناد مربوط به بازداشت روزنامه‌نگاران را در اختیار دارد

رحمانی‌فضلی درباره بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران گفت: از معاون اول قوه قضائیه و دادستان تهران دراین‌باره سؤال کردم که گفتند: مدارک و اسنادی داریم که در حال بررسی هستند.
کد خبر: ۶۳۹۲
رحمانی فضلیاخبار معاصر: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران و سفرا در جع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران، گفت: بنده به‌عنوان رئیس شورای امنیت کشور از معاون اول قوه قضائیه و دادستان تهران سؤال کردم که گفتند: "مدارک و اسنادی داریم که در حال بررسی هستیم" و قرار شد پس از بررسی، مدارک را به من به‌عنوان رئیس شورای امنیت کشور هم نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه اسناد محکمه‌پسند دارد باید طبق آن اسناد این مسئله پیگیری شود. وقتی اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نباید در جامعه نگرانی ایجاد کرد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اگر این فضا مدیریت نشود نویسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. برای ما آرامش و امنیت جامعه بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در آستانه انتخابات امنیت نباید جامعه برهم بخورد، افزود: هم آبرو و عزت مردم مهم است و هم منافع ملی مهم است و باید تعادل بین این دو برقرار باشد.

رحمانی‌فضلی با اعلام "ما دشمن زیاد داریم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند و اساس مسئله نفوذ در همه کشورها مطرح است" افزود: مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این امور هستند، البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرایط مطلوبی داریم و در امنیت کامل به سر می‌بریم و طرح موضوع نفوذ از سوی رهبری برای بالا بردن حساسیت‌ها است.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: نباید از نفوذ برای تخریب یکدیگر و اتهام‌زنی استفاده کنیم. اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمایش رهبر انقلاب جفا شده است.

وی با ابراز "نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که راه بیفتیم و انگشت اتهام به‌سمت هم بگیریم" خاطرنشان کرد: همه باید حساس باشند، اما این مسئله باید از مجاری قانونی پیگیری شود و اجازه دهیم قانون تعیین‌کننده همه چیز باشد.

رحمانی‌فضلی درباره تبلیغات زودرس انتخابات گفت: قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به‌عنوان تخلف درج خواهد شد، البته خیلی از این فعالیت‌ها از جمله سخنرانی در دانشگاه و موارد دیگر هستند که نمی‌توان در قالب فعالیت‌های انتخاباتی به حساب آورد و بیشتر حالت سخنرانی و حضور نامزدهای احتمالی در مراسم‌های مختلف دارد و تاکنون گزارشی درباره تبلیغ زودرس نداشته‌ایم، اما اگر این تبلیغ انجام شد تذکر خواهیم داد و پس از آن این تخلف درج خواهد شد و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز