تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
وزیر ارشاد در نمایشگاه مطبوعات:‌

خواننده‌ای مردم را تحریک می‌کرد که برقصند

بعضی از گروه‌های موسیقی در خارج از کشور موسیقی‌های مبتذل را اجرا کردند و یا در داخل کشور در چارچوب قانون حرکت نکردند به عنوان مثال خواننده‌ای در یک شهر مذهبی مردم را تحریک می‌کرد که در کنسرت برقصند.
کد خبر: ۶۳۹۸
خواننده‌ای مردم را تحریک می‌کرد که برقصند
اخبار معاصر: وزیر ارشاد با بیان اینکه عدم حضور برخی از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات هیچ ثلمه‌ای را به اسلام وارد نمی‌کند، گفت: بنای ما در هیأت نظارت بر مطبوعات مماشات با رسانه‌ها است و در پرداخت یارانه مطبوعات نیز هیچ فرقی میان رسانه‌های منتقد یا غیر منتقد دولت نیست.

علی جنتی پس از بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات آنها پاسخ گفت.

وزیر ارشاد درباره رعایت اصل صداقت در رسانه‌ها گفت: اکثر رسانه‌های ما تلاششان بر این است که واقعیات را منعکس کنند ولی برخلاف آن عمل می‌کنند که ما مجبوریم در هیأت نظارت بر مطبوعات آن را تخلف بدانیم و از آن تذکر بدهیم.

وی درباره صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت:‌ صحبت‌های ایشان کاملا شفاف و قابل فهم بود و نیازی به تفسیر من ندارد.

جنتی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی دولت آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در چارچوب قانون است، گفت: در این زمینه بدون سختی‌ها و خرده‌گیری‌ها در چارچوب قانون سعی شده با رسانه‌ها برخورد شود ما از قانون می‌توانیم دو نوع استفاده کنیم اول به عنوان سدی برای رسانه‌ها و دوم از قانون حسن استفاده را برای آزادی بیان کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: در کشور ما کسانی که می‌خواهند انتقاد کنند مطالبشان را می‌نویسند و حتی در بعضی جاها فراتر از آزادی بیان نیز گام برداشته شده است. هر انتقاد سازنده‌ای که تا کنون بوده دولت با آغوش باز پذیرفته است و هیچ فرقی بین رسانه‌های منتقد یا غیر منتقد دولت در پرداخت یارانه و یا صدور مجوز نیست.

وی با اشاره به اینکه سعی ما در هیأت نظارت بر مطبوعات مماشات با رسانه‌ها است، گفت: در آنجا بنا نداریم فقط با تخلفات برخورد کنیم بلکه رسانه‌ها برای عملکرد خوبشان نیز تشویق می‌شوند و توقیف یا تعطیلی یک رسانه آخرین راه است اما گاهی یک رسانه و یا مدیر مسئول مطلبی از دستش در می‌رود و ما به همین علت بنا را بر اصل مماشات می‌گذاریم.

جنتی در مورد ممنوع‌الکار شدن تعدادی از خوانندگان پاپ گفت:‌ من درباره ممنوع الکار شدن 25 نفر از خوانندگان پاپ خبر ندارم و سخنگوی وزارت ارشاد هم نیز تکذیب کرد اما ما با موسیقی سنتی مشکل نداشتیم ولی بعضی از گروه‌های موسیقی در خارج از کشور موسیقی‌های مبتذل را اجرا کردند و یا در داخل کشور در چارچوب قانون حرکت نکردند و پس از تذکر دادن به آنها توقیف شدند به عنوان مثال خواننده‌ای در یک شهر مذهبی مردم را تحریک می‌کرد که در کنسرت برقصند که طبیعی است پس از تذکر جلوی کار این خواننده گرفته شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر موضع‌گیری وزارت ارشاد در قبال صحبت وزیر نفت که گفته بود رسانه‌ها درباره دادگاه بابک زنجانی رشوه می‌گیرند چیست؟ گفت: من این اظهار نظر را ندیدم اما حتماً باید تذکر و حتی بالاتر از تذکر انجام شود.

وی درباره جایگاه طنز در رسانه‌ها گفت:ما از طنز در مطبوعات استقبال و حمایت می‌کنیم زیرا کشور ما نیاز به طنز دارد.

جنتی درباره بازداشت تعدادی از خبرنگاران و همین طور مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان گفت: ما هم اکنون برای آنها برنامه‌ای نداریم و باید منتظر شویم در دادگاه اتهامات آنها بیان و به آنها رسیدگی شود اما نکته شگفت‌انگیز اینجاست که افرادی که 3 هزار میلیارد تومان یا 2 میلیارد و 800 میلیون دلار بیت‌المال را دزدیده‌اند با الفاظ «ب - ز» و غیره خوانده می‌شوند و عکس آنها را تا دادگاه آنها آغاز نشود نشان نمی‌دهند اما کسانی که فقط چند اتهام دارند که هنوز ثابت نشده است بدون برگزاری دادگاه اسامی و عکس آنها در رسانه‌ها و رسانه ملی پخش می‌شود که البته رئیس جمهور نیز تذکر داد.

وزیر ارشاد در خصوص عدم حضور بخشی از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: ما از همه رسانه‌ها دعوت کرده‌ایم که در نمایشگاه شرکت کنند و البته استقبال خوبی هم شد و هم اکنون بیش از 600 رسانه حضور یافتند و البته برخی از رسانه‌ها علاقه‌مند نبودند که شرکت کنند و با عدم شرکت آنها هیچ ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود.

وی در مورد دوران پساتحریم گفت: مردم نباید فکر کنند که وقتی تحریم برداشته شد همه مشکلات ما حل می‌شود بلکه مشکلاتی که در رابطه با تحریم حاصل شده بود حل می‌شود. هم اکنون توقعاتی بین مردم وجود دارد که باید توسط رسانه‌ها توقعات در حد موجود مطرح شود.

جنتی درباره بیمه هنرمندان و خبرنگاران گفت: در بودجه کل کشور رقم قابل توجهی برای پرداخت بدهی‌ها به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و هم اکنون پالایش هنرمندان برای بیمه شدنشان انجام شده اما به دلیل بدهی‌های زیاد هنوز نتوانستیم افراد جدیدی را بیمه کنیم.

وزیر ارشاد در مورد نیاز کشور به واردات کاغذ گفت: ما 5 برابر نیازمان باید خارج از کشور کاغذ وارد کنیم و هم اکنون یک پنجم نیازمان را در داخل تولید می‌کنیم اما رایزنی کردیم تا تعرفه واردات آن افزایش پیدا نکند.

وی درباره تأثیرگذاری رسانه‌های داخلی در جهان گفت: هم اکنون تعداد رسانه‌هایی که مسلط به زبان عربی و یا انگلیسی و یا زبان‌های دیگر منتشر می‌شود رو به افزایش است و بخشی از دیپلماسی فرهنگی ما این است که فضا را باز کنیم تا رسانه‌های خارجی به ایران بیایند و پیشرفت‌ها و دستاوردها و فرهنگ ما را انعکاس دهند. همچنین قرار است با برخی از کشورهای آسیایی و سپس اروپایی تبادل هیأت‌های مطبوعاتی را داشته باشیم.

جنتی در مورد سخنان رئیس جمهور که گفته بود برخی از رسانه‌ها که از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند نباید دولت را مورد نقد و تخریب قرار دهند، گفت: بعضی از رسانه‌ها که از بیت‌المال استفاده می‌کنند به تخریب دولت می‌پردازند و یا شایعه‌سازی می‌کنند یا اتهام می‌زنند که منظور رئیس جمهوری اینگونه از رسانه‌ها بود وگرنه انتقاد حق همه رسانه‌ها است.

وزیر ارشاد در پایان گفت:‌ هم اکنون تعداد قابل توجهی از نشریات هستند که پروانه فعالیت دارند و مدت‌ها است که منتشر نمی‌شوند.یارانه این نشریات قطع می‌شود و پروانه فعالیت آنها نیز باطل خواهد شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: دانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز