تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
لحظه به لحظه با دادگاه علنی بابک زنجانی؛

رونمایی از شیخ ۱۵میلیارد یورویی و جزئیات جدید از اموال متهم نفتی

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی با حضور متهم و قاضی پرونده آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۵۶
بابک زنجانیاخبار معاصر:  هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

در جلسه اول تا سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم تا ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از 60 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد که در این جلسه نیز متهم به قرائت ادامه دفاعیات خود می‌پردازد.

9:20

قاضی صلواتی ، "مرتضی تورک" معاون دادستان تهران را به منظور ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال بابک زنجانی به جایگاه دعوت کرد.

9:45

معاون دادستان تهران: زنجانی از ابتدا جهت رد اموال فهرستی از اموال خود نوشت و به دادستانی ارائه کرد/در این لیست هیچ نامی از چاه های نفت وی در عراق و تاجیکستان و یا اموالی که وی در دو جلسه قبل دادگاه اعلام کرد نبود/دادستانی تهران هیاتی را به مالزی اعزام کرد، نماینده زنجانی به ما گفت:پول اب،برق،گاز و تلفن پرداخت نشده و ما حقوق نگرفته ایم،لطفا به ماکمک کنید/بنا به اظهارات نماینده زنجانی در مالزی منظور متهم نفتی از دفتر بانک FIIB در منطقه لاووان یک اتاق و چند رایانه بوده است.

10:15

تورک معاون دادستان تهران:برای هر یک از اموال بابک زنجانی کارشناس خبره ای از دادگستری انتخاب شد/جلسات کارشناسی با حضور وکیل،خانواده،مدیران منسوبی زنجانی،اعضای هیات مدیره و کارشناسان برگزار میشد/زنجانی برای برخی از اموال خود از جمله فرش های منزل و لوازم اداری قیمت هایی را میگفت که مورد پذیرش کارشناسان خبره دادگستری نبود و وی برای اظهارات خود سندی هم نداشت.

10:20

تورک:زنجانی مدعی است لوسترها،میز و لوازم اداری دفتر مرکزی وی ۴ میلیارد تومان می ارزد/متهم نفتی مدعی است لوسترهای دفترش ۱.۵ میلیارد تومان ارزش دارد؛کارشناسان این اعتقاد را ندارند/زنجانی برای دفتر خود ۴۰۰ میلیون تومان لوازم بدنسازی خریده بود.

10:30

تورک:زنجانی ملک ایران زمین را بزرگترین دارایی خود در ایران عنوان میکند/منبع پیش پرداخت خرید این ملک از دارایی وزارت نفت بوده است/زنجانی ارزش ملک ایران زمین را ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است اما کارشناسان خبره دادگستری ارزش ان را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده اند/ارزش کل دارایی زنجانی در ایران ۲۵۹۵ میلیارد تومان است/زنجانی از لیست ابتدایی ارائه شده به دادستانی ۴ دستگاه خودرو، یک ساختمان و ۳ ویلا را خارج کرد/زنجانی مدعی است ویلای لواسان که در لیست رد مال بوده متعلق به مادرش است و به همین خاطر از لیست رد مال، ویلا را خارج کردیم اما این ویلا همچنان در توقیف دادستانی است/هنوز انتقال قطعی سهام شرکت ها به وزارت نفت صورت نگرفته است/۱۸ مورد از شرکت ها و دارایی های اقای زنجانی تحویل وزارت نفت شده است.

10:50

زنجانی:اقای تورک می گویید اموال من ۲۵۹۵ میلیارد ارزش دارد، لطفا این مبلغ را بردارید و باقی اموال را به خودم بدهید/تورک:این هفته جلسه ای داریم/وکیل بابک زنجانی:مجموعه دادستانی تهران با زحمات شبانه روزی کار کارشناسی را پیگیری کردند و ما از دادستانی در مورد ارزیابی اموال متشکریم، مشکل ما کارشناسی است.


11:00


زنجانی:اقای تورک می گویید اموال من ۲۵۹۵ میلیارد ارزش دارد، لطفا این مبلغ را بردارید و باقی اموال را به خودم بدهید/تورگ:این هفته جلسه ای داریم/وکیل بابک زنجانی:مجموعه دادستانی تهران با زحمات شبانه روزی کار کارشناسی را پیگیری کردند و ما از دادستانی در مورد ارزیابی اموال متشکریم، مشکل ما کارشناسی است

11:15

طفره چندین باره زنجانی از پاسخ به سوال رییس دادگاه/قاضی صلواتی:اقای زنجانی قرار بود امروز در مورد منشا پول و شخص شیخ توضیحاتی ارائه کنید؛شیخ کیست؟ با چه ضمانتی به شما وام ۱۵ میلیارد یورویی داده؟ اصلا شیخی وجود دارد؟/زنجانی: چنانچه دادستانی می خواهد بداند که شیخ کیست برود در امارات شکایت کند تا بگویند شیخ کیست(!)/توضیحات نجفی معاون دادستان تهران با استناد به قانون مجازات اسلامی

11:17


نام شیخ ۱۵ میلیارد یورویی پرونده متهم نفتی مشخص شد/نجفی نماینده دادستان تهران:مدعی هستید "شیخ حشر" به شما اعتماد بسیار دارد/ایشان را به دادگاه بیاورید شهادت بدهد/بگویید شرکت این فرد کجاست؟نام شرکتش چیست؟

نجفی نماینده دادستان تهران:مدعی هستید "شیخ حشر" به شما اعتماد بسیار دارد/ایشان را به دادگاه بیاورید شهادت بدهد/بگویید شرکت این فرد کجاست؟نام شرکتش چیست؟

11:30


قاضی صلواتی:یک روز دیگر به شما برای ارائه مدرک محکمه پسند در مورد منشا ۱۵ میلیارد یورو و معرفی شیخ حشر فرصت می‌دهم.

نجفی:به شیخ حشر بگویید به دادگاه بیاید.

بابک زنجانی:لزومی ندارد شیخ حشر به اینجا بیاید.

قاضی صلواتی:دادگاه می‌خواهد که شیخ حشر به دادگاه بیاید.

بابک زنجانی:بله می آید.

11:40

پایان هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی/ جلسه بعدی فردا

مشروح این دفاعیات  را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز