تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°

۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
لاوروف:

تاکید بر "رفتن اسد" مذاکرات وین را از مسیر درست دور می‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت: تلاش برای تغییر گفتگوهای وین درباره سوریه به درخواست برای استعفای بشار اسد، منجر به هدایت مذاکرات به مسیری غلط می‌شود و ما را از دستیابی به راه‌حل دور می‌کند.
کد خبر: ۶۴۶۰
لاوروفاخبار معاصر: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه گفت: تلاش برای تغییر گفتگوهای وین درباره سوریه به درخواست برای استعفای بشار اسد رییس جمهور سوریه منجر به هدایت مذاکرات به مسیری غلط می شود و ما را از دستیابی به راه حل دور می کند.

به گزارش ایتارتاس، لاوروف گفت: برخی از شرکای ما در تلاش بودند که مذاکرات را تبدیل به درخواست برای استعفای اسد کنند با این حال این مسئله تنها منجر به دور شدن ما از حل و فصل بحران در سوریه می شود.

لاوروف گفت: گفتگوهای سوریه باید متمرکز بر فهرست های مشخص شدن گروههای تروریستی و مخالفان باشد و اضافه کرد نشست اتی در وین برای حل وفصل بحران در سویه باید متمرکز بر تهیه فهرست های جداکننده تروریست و مخالفان میهن پرست در این کشور جنگ زده عرب باشد.

لاوروف گفت: بدون توافق درباره فهرست های تروریست ها و مخالفان به سختی می توانیم روی موفقیت نشست وین که قرار است به زودی برگزار شود حساب کنیم.بنابراین، ما وظیفه ای کاملا عمل گرایانه و واقع بینانه در این نشست پیش رو خواهیم داشت.

لاوروف افزود: نشست «فرمت» وین اکنون اگر تنها اساس کار و مذاکرات آتی بازیگران اصلی برای حل و فصل اوضاع نباشد، اساس اصلی و بنیادی مذاکرات و اقدامات آتی است.

وی افزود: این مذاکرات تنها آغاز یک فرایند دشوار و طولانی است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: روسیه پیشنهاد حضور سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در نشست فرمت وین را داده است و این نهادها می توانند به فرمت وین برای حل و فصل بحران سوریه بپیوندند.

لاوروف گفت: فرمت وین می تواند از طریق پیوستن سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب گسترش یابد.

لاوروف گفت: حضور سازمان همکاری اسلامی به گمانه زنی ها درباره رویارویی کشورهای سنی و شیعه و متحدان آنها در فرایند حل و فصل بحران سوریه پایان می دهد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز