تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
در نامه به سازمان ملل مطرح شد:

نابودی هدفمندانه زیرساخت های سوریه توسط آمریکا

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت تاکید کرد که حملات و بمباران ها ی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به صورت هدفمندانه ای، نابودی زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی سوریه را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۶۴۹۸
هواپیمای جنگندهاخبار معاصر: خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد: وزارت امور خارجه سوریه در2 یادداشت به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که بمباران های ائتلاف آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست های داعش در واقع زیرساخت های صنعتی، اقتصادی و نفتی سوریه را نابود می کند.

درنامه های وزارت خارجه سوریه آمده است که ادامه بمباران چاههای نفت و گاز، تاسیسات نفتی و گازی در سوریه توسط ائتلاف آمریکا برای جلوگیری از قاچاق و فروش نفت توسط گروههای تروریستی فقط بهانه است، درحالی که اگر هدف ضربه زدن به گروههای تروریستی باشد، باید کاروانهای حامل نفت و گاز آنان قبل از رسیدن به مرزهای سوریه بمباران شود.

سوریه ادامه بمبارانها در داخل خاک این کشور توسط آمریکا و ائتلاف بین المللی را که بدون اطلاع و اجازه قبلی دولت این کشور انجام می شود، غیر قانونی و آن را تجاوز آشکار به سوریه دانسته است که تاثیر قابل ملاحظه ای برکاستن از توان تروریست ها نداشته است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین خواستار قطع بمباران ها و عملیات ائتلاف امریکا و سایر کشورهای غربی در سوریه شد.

سوریه دربخشی از نامه های خود ضمن رد اتهام غربی ها در باره استفاده ارتش این کشوراز سلاح های ممنوعه در مبارزه با تروریست ها، بر پایبندی برمقررات بین المللی تاکید کرد و از کشورهای حامی تروریست ها در سوریه خواست با اجرای قطعنامه های بین المللی مانع استفاده مزدوران خود از سلاح های شیمیایی علیه مردم سوریه شوند.

درهمین حال به اعتقاد بسیاری از ناظران بین المللی حملات آمریکا و متحدان آن در سوریه، به اندازه ای که به نابودی تاسیسات و ساختارهای زیربنایی سوریه منجر شده است، بر کاستن ازتوانایی نظامی داعش تاثیر نداشته است.

ائتلاف بین المللی از سال گذشته به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، تاسیسات زیربنایی و مراکز اقتصادی سوریه از جمله پالایشگاه ها، مخزن های ذخیره سازی سوخت و پایانه های سوخت را هف قرار می دهد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: العالم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز