تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
رئیس اتحادیه طلاوجواهر:

دلار، سکه را 8هزار تومان گران کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور دلایل افزایش قیمت سکه را نوسانات نرخ دلار دانست و گفت: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 8هزار تومان افزایش، 918هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شد.
کد خبر: ۶۵۰۴
سکهاخبار معاصر: محمد کشتی‌آرای، با اشاره به اینکه امروز قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است، اظهار داشت: قیمت جهانی طلا امروز در بازارهای جهانی 1092 دلار و 2 سنت تعیین شده است.

وی با بیان اینکه افزایش امروز قیمت سکه ارتباطی با قیمت جهانی طلا ندارد، افزود: به‌نظر می‌رسد نوسانات نرخ دلار باعث شده تا قیمت انواع سکه هم افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری تصریح کرد: امروز هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با 8هزار تومان افزایش 918هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده است، هر قطعه سکه تمام‌بهار طرح قدیم هم با قیمت 918‌هزار تومان، ربع سکه 250هزار تومان، نیم‌سکه 463هزار تومان و سکه یک گرمی 167هزار تومان مورد مبادله قرار گرفت.

کشتی‌آرای اضافه کرد: هر گرم طلای 18عیار هم امروز 94هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

* دلار 3565 تومان شد

دبیرکل کانون صرافان ایرانیان با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز نسبت به عصر دیروز گفت:‌ دلار از صبح امروز تاکنون با قیمت‌های 3555 و 3565 تومان خرید و فروش می‌شود.

عبدالامیر بیت لفطه افزود: یورو نیز در بازار تهران با قیمت 3848‌ تومان خریداری و با قیمت 3864 تومان فروخته می‌شود.

دبیرکل کانون صرافان ایرانیان گفت‌: قیمت خرید پوند انگلیس نیز در بازار تهران 5345 تومان و قیمت فروش نیز 5375 تومان است.

بیت لفطه ادامه داد: درهم امارات نیز با قیمت خریدِ 968 و با قیمت فروشِ 973 تومان معامله می‌شود.

دبیرکل کانون صرافان ایرانیان گفت: لیتر ترکیه نیز 1228 تومان خریداری و 1242 تومان فروخته می‌شود.

این فعال بازار ارز با اشاره به اینکه روند عرضه و تقاضا در نوسان این روزهای بازار ارز مؤثر بوده است،گفت: قطعاً روند تسهیلات‌دهی بانک‌ها که سبب افزایش نقدینگی می‌شود در افزایش تقاضا در بازار ارز تأثیر داشته است و می‌تواند به بازار شوک وارد کند.

یک کارشناس اقتصادی نیز درباره نوسان نرخ در بازار ارز گفت: از ابتدای هفته با اجرای بسته رونق اقتصادی و افزایش تسهیلات‌دهی بانک‌ها تقاضا در بازار ارز افزایش یافته و با ثابت ماندن عرضه، نرخ‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز