تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

رسوایی ضدانقلاب در انتساب نامه خیالی به علی دایی+متن شایعه

پس از پخش یک آیتم تصویری در برنامه «فیتیله» برخی عناصر ضدانقلاب با انتساب نامه‌ای جعلی به علی‌دایی مدعی وجود جریان « ترک ستیزی» در کشور شدند.
کد خبر: ۶۵۴۱

اخبار معاصر:  به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 پخش یک آیتم تصویری در برنامه «فیتیله» روز جمعه گذشته از شبکه دو سیما، در حالی رنجش خاطر برخی هموطنان آذری را به همراه داشت که رسانه ملی نیز با انتشار بیانیه‌ای نه‌تنها از آذری‌زبانان کشورمان دلجویی کرد که نسبت به توقف پخش این مجموعه تلویزیونی دستور داد.

**شایعه**

در این میان برخی عناصر سود جو تلاش کردند از این پیشامد سوء استفاده کنند و با ایجاد اختلافات قومیتی در میان مردم کشور اهداف خود را دنبال کنند. در همین راستا نامه‌ای منتسب به علی‌دایی خطاب به رئیس سازمان صداو سیما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رسوایی ضدانقلاب در انتساب نامه خیالی به علی دایی+متن شایعه

در ادامه متن این پیام جعلی منتسب به علی دایی را می‌آوریم تا با برخی از ابعاد اهداف جریان ضدانقلاب و دروغ پراکنی‌های خیالی این جریان بیشتر آشنا شوید:

«رییس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دامت افاضاته

با سلام و عرض ادب، دیروز در برنامه‌ای که از شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با نام هتل فتیله‌ای پخش شد، به هویت مردم آذربایجان رسماً توهین شد. واقعاً نقاب از سیمای برخی همکارانتان در نفرت پراکنی علیه مردم آذربایجان افتاد.

من نمی‌دانم این نفرت همکارانتان در صدا و سیما  به مردم آذربایجان از کجا بوجود آمده است، شاید هم پاسخ جان فشانی‌های مردم آذربایجان در سال‌های اخیر به این کشور بوده،‌ از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای 8 سال دفاع مقدس و... به هر حال بنده جنابعالی را انسانی اکادمیک، کاری و با شرف می‌دانم، ولی در این مورد شک هم داشتم، چون بنده آدمی شکاک هستم ولی من از پخش این برنامه و توهین به مردم آذربایجان، نه تعجب کردم و نه شگفت زده شده‌ام، چونکه اتفاقاً مشابه مواضع سال‌های قبل این سازمان بود.

البته بنده جنابعالی را همچون چشمانم مبرا از «جریان ترک ستیزی» می‌دانم، اما آیا با این شرایط به مردم آذربایجان حق نمی‌دهید که دیگر زیاد به ایرانی بودنشان افتخار نکنند و بخواهند دیگر شرایط دیگری داشته باشند؟ نه جناب سرافراز عزیز، دستاورد این نفرت پراکنی‌ها از بین رفتن وحدت و تضعیف کشور است.

رسوایی ضدانقلاب در انتساب نامه خیالی به علی دایی+متن شایعه

حال این این موضوع پیش می‌آید که پس جوانان آذربایجانی که خواستار عدالت، آزادی، حق تحصیل به زبان مادری و...بودند و به خاطر خواسته‌ها و فعالیت‌های مشروع شان سال‌هاست که در زندان‌ها به سر می‌برند به کشور خیانت نکرده بودند، خیانت کاران به کشور در جایگاه  دیگری قرار داشته‌اند.

دقایقی پیش بود بودجه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور را مطالعه می‌کردم با دیدن آمارها و ارقام شگفت زده شده‌ام که سازمان صدا و سیما 1140 میلیارد تومان بالاترین بودجه را در این نهادها داراست و این نهادهای فرهنگی مجموعاً 6000میلیارد تومان بودجه به خود اختصاص داده‌اند، که حدوداً چهل برابر کل بودجه محیط زیست در سال 94  می‌باشد و یکی از دستاورد‌های این بودجه عظیم برنامه دیروز شبکه دو بود، شما خودتان بگویید این کشور به چه سمت و سویی می‌رود،.

پس جنابعالی لطفاً رسماً بیانیه می‌دهید و از مردم آذربایجان عذرخواهی می‌کنید، البته بنده اگر جای جنابعالی بودم، هر چه زودتر استعفای خود را هم در بیانیه ذکر می‌کردم به هر حال مردم آذربایجان منتظر واکنش‌های منطقی جنابعالی هستند. فکر می‌کنم زمان زیادی هم ندارید، پس لطفاً هر چه زودتر واکنش نشان دهید.»

 

**واقعیت**

 *دایی موضع گیری درباره برنامه تلویزیونی فیتیله را تکذیب کرده است

پس از آنکه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اظهاراتی به نقل از علی دایی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما منتشر شد سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: آنچه در برنامه فیتیله اتفاق افتاده را به نقل از رسانه‌ها متوجه شده‌ام. بی‌شک بی‌احترامی و توهین به هر فرد و قومیتی محکوم است ولی آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از من و در قالب بیانیه و موضع گیری در این باره منتشر شده کاملاً کذب است.

دایی ادامه داد: من آذری زبانم و به اصالتم افتخار می‌کنم و بالاتر از آن خود را یک ایرانی می‌دانم و هر فرد و قومیتی در قالب ایرانی بودن با هم برادر و یا خواهرند. می‌دانم که در صدا و سیما هم درباره آن اشتباهات تصمیماتی گرفته شده و انشاالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

رسوایی ضدانقلاب در انتساب نامه خیالی به علی دایی+متن شایعه

دایی در پایان ضمن اعلام اینکه قطعاً پی‎گیری قانونی در خصوص این اکاذیب را انجام خواهد داد یادآور شد: چنانچه مطلبی برای گفتن باشد مثل همیشه از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی مطرح می‌کنم و انتشار از طریق منابع غیر معتبر خود دلیلی بر غیر واقعی بودن آن است.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز