تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها

ایران با یک لشکر غایب به دنبال جبران نتیجه مقابل ترکمنستان است

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی به مصاف ترکمنستان می‌رود که برای این دیدار چند غایب بزرگ دارد.
کد خبر: ۶۵۵۸
آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگهاخبار معاصر: دور برگشت مسابقات برای تیم ملی آغاز شد. دور برگشت مهم‌ترین مسابقات فوتبال دنیا که کارلوس کی‌روش و شاگردانش تلاش زیادی برای حضور در این مسابقات دارند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین گام از دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات به مصاف ترکمنستان می‌رود. دیداری که بازی رفت آن برنده‌ای نداشت و در عین ناباوری تیم ملی به تساوی یک بر یک رسید. نتیجه‌ای که انتقاد زیادی را به تیم کی‌روش وارد کرد و حالا برای خارج شدن از زیر بار فشار این انتقادها، تیم ملی باید به نتیجه‌ای مطلوب برسد، آن هم در شرایطی که تغییرات زیادی باید در ترکیب انجام شود.

تیم ملی برای دیدار مقابل ترکمنستان مهدی طارمی را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد. سیدجلال حسینی به دلیل مصدومیت به این اردو دعوت نشد، سردار آزمون و پژمان منتظری هم پس از دعوت شدن در تیم‌های باشگاهی خود مصدوم شدند تا چهار بازیکن اصلی تیم ملی در خط دفاعی و حمله بازی با ترکمنستان را از دست بدهند.

کی‌روش با این شرایط باید تیمی را آماده دیدار مقابل ترکمنستان کند که به لحاظ روانی هم شرایط مناسبی ندارد و در این روزها تمام بازیکنان استرس صادر نشدن ویزای گوام را داشتند. در این بین احسان حاج‌صفی و علیرضا حقیقی نتوانستند ویزای خود را دریافت کنند و ویزای تیموریان و عزت‌اللهی هم به مشکل خورده است. بازیکنانی که می‌توانستند کمک زیادی به تیم ملی در بازی با گوام کنند و حالا فکر نبود آنها در این بازی، مطمئناً روی روحیه آنها در بازی با ترکمنستان نیز اثرگذار خواهد بود.

با این شرایط بازهم نمی‌توان قدرت تیم ملی ایران را نادیده گرفت. تیمی که در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد و مطمئناً مصاف چنین تیمی با تیم 121 جهان نمی‌تواند کار سختی باشد. تیم ملی با پتانسیل‌ بالایی که دارد و استعدادهای نهفته در بازیکنان می‌تواند در ورزشگاه آزادی به پیروزی خوبی مقابل ترکمنستان برسد. مطمئناً بازگشت علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد، سه مهره هجومی تیم ملی که پس از مدت‌ها به ترکیب باز می‌گردند می‌تواند به قدرت تیم ملی اضافه کند و با وجود چنین بازیکنانی نمی‌توان چندان هم نگران بود.

ایران در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به سایر حریفان، با 8 امتیاز و پس از عمان 11 امتیازی در رتبه دوم جدول گروه D مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات قرار دارد. ترکمنستان هم 7 امتیازی است و در چنین شرایطی و نزدیک بودن امتیازهای دو تیم بازی می‌تواند جذابیت خاصی پیدا کند؛ به شرط اینکه ترکمنستان هم مانند گوام در ورزشگاه آزادی گلباران نشود.

دیدار ایران و ترکمنستان که برای تماشاگران هم رایگان است، از ساعت 15 فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. در دیگر دیدار گروه نیز هند و گوام به مصاف هم می‌روند و عمان در این هفته از مسابقات استراحت دارد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز