تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°

۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
ارتش سوریه درنزدیکی بزرگراه «حلب ـ حماه» مستقر شد

شکست حصر3 ساله

ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور بعد از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی داعش به محاصره فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی حلب بعد از 3 سال پایان دادند.
کد خبر: ۶۵۶۶
سرباز ارتش سوریه اخبار معاصر: از دمشق، دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان خارج نشین این کشور اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور تنها چند گام دیگر با تامین امنیت جاده بین المللی حلب به حماه فاصله دارند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که واحدهایی از ارتش سوریه عصر روز سه‌شنبه موفق شدند به محاصره 3 ساله فرودگاه کویرس واقع در حومه شرقی شهر حلب پایان بدهند.

ارتش سوریه پیشروی خود را به سمت دو منطقه «الحاضر» و «العیس» با هدف تامین امنیت جاده بین المللی حلب ادامه می دهند.

یک کارشناس نظامی تاکید کرد که رسیدن به راه بین المللی حلب به حماه بسیار مهم است به گونه‌ای که دو منطقه الحاضر والعیس بر این جاده مسلط هستند و کنترل این دو منطقه به معنی برتری آتش در جاده بین المللی حلب به حماه است.

از سوی دیگر ارتش سوریه با حمایت گروه‌های مقاومت مردمی بعد از شکست حصر فرودگاه نظامی کویرس به شدت با گروه تروریستی داعش در اطراف این فرودگاه درگیر شده است. بر اساس این گزارش بخشی از نیروهای شناسایی ارتش سوریه توانستند خود را به دیوارهای فرودگاه برسانند و گروه‌های دیگر نیز در تلاش هستند تا خود را به فرودگاه برسانند.

ارتش سوریه همچنین پیشروی خود را به سمت مناطق الحاضر در حومه جنوبی حلب و خان طومان، العیس و الزربه ادامه می‌دهد  که در صورت کنترل بر این مناطق کنترل راه ارتباطی حلب به حماه را در اختیار خواهد گرفت.

ارتش سوریه همچنین کنترل شهرک المکحله واقع در حومه جنوبی حلب را به دست گرفت و مسئول  نظامی گروه تروریستی احرار الشام را در این منطقه به هلاکت رساند.

مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه

مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه

مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه

سجده شکر ارتش سوریه

تک تیر انداز ارتش سوریه

سربازان ارتش سوریه


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز