تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

انهدام "مواضع داعش" با " بمب‌های سنگرشکن KAB-1500

اخیرا فدراسیون روسیه از بمب‌هایی در سوریه استفاده کرده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
کد خبر: ۶۶۶۴
اخبار معاصر : نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از مهرماه سال جاری با درخواست "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه وارد نبرد علیه تروریسم در این کشور گردید و ده‌ها فروند جنگنده ارتش این کشور شرق اروپایی وارد نبرد با تروریست‌ها شده است.


** عقب نشینی تدریجی تروریست‌ها در سوریه

ارتش روسیه بمباران نقاط مختلفی از سوریه را که تروریست‌ها در آن حضور دارند همچون "حلب"، "حما" ، "ادلب"، "لاذقیه" ، "دیرالزور" و ... را انجام داده  و این بمباران‌ها تاکنون تلفات سنگینی را بر تروریست‌ها وارد آورده است و این پروسه به گفته مقامات روسی حداقل 4 ماه ادامه خواهد داشت.


یکی از تسلیحاتی که نیروی هوایی ارتش روسیه در جنگ با تروریست‌های تکفیری  استفاده می‌کند  "بمب‌های سنگرشکن" (بمب سنگرشکن نوعی بمب  است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود؛ بمب های سنگر شکن که پیشینه ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی بر می‌گردد به علت نفوذ به زیر سطح و انفجار در اعماق زمین، تاثیری بر مناطق اطراف محل اصابت ندارد) است.

 "بمب سنگر شکن کاب 1500 (KAB- 1500)" یکی از بمب‌های هدایت شونده پیشرفته‌ای است که ارتش روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده می‌کنند و این موضوع خصوصا برای داعش در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی خصوصا در شرق به کاربرده شده است.



انهدام مواضع داعش با

انهدام



بمب‌های سنگر شکن روسیه با برخورد به هدف به علت توان نفوذ از بدنه یا سقف محکم سنگرها و پناهگاه‌های زیرزمینی، پس از رسیدن به فضای داخلی هدف، منفجر می‌شوند. این بمب‌ها تاکنون مراکز فرماندهی تروریست‌ها و "مراکز جنگال (جنگ الکترونیک)"  و پایگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها را نابود کرده است.



**" بمب سنگرشکن "کاب  KAB -1500 "
 
خانواده " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  از جمله بمب‌های هدایت شونده است که خصوصیاتی شبیه بمب‌های سنگر شکن ایالات متحده آمریکا (بمب کلاس " جی بی یو")  دارد. این بمب‌ها توانمندی انهدام تاسیسات زیرزمینی و پناهگاه‌ها را تافاصله حداقل 20 متر از  سطح زمین را  دارند.


 سایت دیگل (Deagel)  درباره  "بمب سنگرشکن KAB -1500 "  نوشت: بمب های سنگر شکن "KAB-1500L "،" KAB-1500LG-FE  " بمب‎‌هایی با وزن   1،500 کیلوگرم، هدایت شونده و  لیزری طراحی شده برای ضربه زدن به اهداف زمینی و ثابت است که این بمب‌ها توسط نسل‌های مختلف جنگنده‌های فدراسیون روسیه حمل و شلیک می‌شوند.

این سایت ادامه داد: " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  در عملیات نظامی روسیه در  "چچن" با  موفقیت به کار گرفته  شدند؛ معمولا جنگنده‌های روسی "سوخو 24 " و "سوخو 30 چند منظوره" و جنگنده کلاس "میگ" از این بمب می‌توانند استفاده کنند.  




انهدام مواضع داعش با




انهدام مواضع داعش با



سایت دیگل (Deagel)  با اشاره به توانمندی وسیع " بمب سنگرشکن KAB -1500 " تاکید کرد:  از اهدافی که این سلاح می‌تواند  در ماموریت‌های تهاجمی از آن استفاده و ضربات سنگین (به اهداف مورد نظر) وارد کند :  راه‌آهن و بزرگراه‌ها و  پل‌ها، تأسیسات نظامی و صنعتی، کشتی‌های حمل و نقل، انبارهای مهمات و پایانه‌ها است.



**برد موثر بمب کاب 17 کیلومتر است

این سایت با اشاره به ویژگی‌های " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  تصریح کرد: این بمب با طول بیش از 4 متر، قطر 59 صدم متر، طول بال‌های  بیش از 1 متر، با وزن کلی 3 هزار و 362 پوند و وزن سرجنگی 2 هزار و 579 پوند (هر پوند معادل 453 گرم ) ، و برد موثر  17 کیلومتر است.



**" بمب سنگرشکن KAB -1500 "  پل‌ها و کشتی‌های جنگی را منهدم می‌کند

سایت کا تی آر وی (KTRV) درباره ویژگی‌های این موشک نوشت : بمب های سنگر شکن خانواده "KAB" در کلاس‌های مختلف برای از بین بردن بزرگراه‌ها، پل‌های سنگین،  فرودگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل و کشتی‌های جنگی به کار برده می‌شوند و قابلیت‌های خاصی دارند.


این سایت ادامه داد: کلاس‌های مختلف  "بمب‌های سنگر شکن کلاس KAB" با سرجنگی‌های مختلف قابلیت ارزیابی و تعقیب هدف را دارند و با سازوکار "شلیک کن-فراموش کن (Fire and Forget) " هدف را مورد اصابت قرار می‌دهند.   این بمب‌ها اهداف پوشش دار با دقت بالا را  مورد اصابت قرار می‌دهد.


انهدام مواضع داعش با


انهدام مواضع داعش با



سایت کا تی آر وی (KTRV) یادآور شد: انواع هواپیماهای جنگی از جمله " Su-27"،" Su-30" و "سوخو 34"، "Su24M"، "MIG-29  " این بمب‌ها را می‌توانند حمل کنند.  " بمب سنگرشکن KAB -1500 " دارای بیش از 4 متر طول و وزن 1525 کیلوگرم است.



 " بمب سنگرشکن KAB -1500 " با داشتن وزنی بیش از 3 هزار پوند و با سرجنگی شدید الانفجار توانایی بالایی در مورد اصابت قرار دادن اهداف پوشش دار (پست‌های فرماندهی، مراکز جنگال ، کشتی‌های جنگی و ... ) و اهداف عمقی را دارد و  لذا می‌تواند در استان‌ها مختلف سوریه که تحت تسلط تروریست‌های تکفیری داعش است از جمله "دیرالزور" ، " رقه" و "حما" و ... ایفای نقش کند و کاربرد مستمر این بمب 3000 پوندی این امیدواری را ایجاد می‌کند که سرعت عقب نشینی داعش در مناطق مختلف افزایش یابد.   



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز