تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
سادات‌منصوری:

زنگ خطر برای شطرنج ایران

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان در مورد آینده این رشته اعلام خطر کرد.
کد خبر: ۶۷۶۴
بازی شطرنج

اخبار معاصر: محمدعلی سادات‌منصوری، سرپرست کاروان اعزامی شطرنج کشورمان به مسابقات رده‌های سنی قهرمانی جهان درباره عملکرد شطرنج‌بازان ایران در این تورنمنت اظهار داشت: تیم ایران با 18 شطرنج‌باز راهی یونان شد که مسعود مصدق‌پور قهرمان زیر 18 سال شد، آرین غلامی مدال برنز گرفت و مطهره اسدی به همراه علیرضا فیروزجاه نیز رده ششم قرار گرفتند. این افتخارات در حالی به دست آمد که از ایران فقط 18 نفر در مسابقات حضور داشتند اما کشور دیگری همچون آمریکا با 170،180 شرکت کننده آمده بود اما پایین‌تر از ایران قرار گرفت.

وی افزود: در برخی از رده‌های سنی نزدیک به 180 نفر حضور داشتند که بیشتر آنها نیز «نُرم» استادی را در اختیار داشتند. همین مسئله نیز ارزش کار شطرنج‌بازان کشورمان را بالا می‌برد.

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان ادامه داد: افتخاراتی که به دست آمده، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای شطرنج ایران باشد اما باید به یک نکته بسیار مهم هم اشاره کنم. برخی از رده‌های سنی همچون 6 سال و 8 سال در حال خالی شدن هستند و این مسئله زنگ خطر را برای کشورمان به صدا در آورده است. بدون شک اگر نتوانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم و در این رده‌های سنی پایه بدرخشیم، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

سادات‌منصوری درباره چرایی عدم درخشش شطرنج‌بازان ایران در رده سنی بزرگسالان در دنیا گفت: اعزام برون‌مرزی در بزرگسالان کمتر است و شاید یکی از عدم دلایل درخشش در این رده سنی در دنیا همین مسئله باشد.

وی در پایان درخصوص برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون خاطرنشان کرد: باید از هر کسی که صالح‌تر باشد، حمایت کنیم. همچنین هر فردی که به عنوان رئیس انتخابات شد، باید از سوی هیئت‌های استانی برای اجرای برنامه‌ها مورد حمایت کامل قرار بگیرد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز