تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°

۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
امیرعبداللهیان:

مبارزه با تروریسم در نشست وین مورد توجه قرار گیرد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: مسئله مبارزه با تروریسم و یافتن یک راهکار و مکانیسم قطعی و مؤثر برای این موضوع جدی‌ترین مسئله‌ای است که به‌موازات بحث‌های روند سیاسی در سوریه امروز باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۸۰۸
امیرعبداللهیاناخبار معاصر: حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران امروز پیش از شروع نشست سوریه در وین در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی گفت: دو روز پیش بدون هماهنگی با همه کشورها, برخی از کشورها در رایزنی‌ای که با هم داشتند تصمیم گرفته بودند سه کمیته تعیین فهرست تروریست‌ها، تعیین فهرست گروههای معارض و مسائل انسان‌دوستانه تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه این جلسه ناموفق برگزار شد، افزود: البته تهران و مسکو در این جلسه شرکت نکردند، به‌دلیل آنکه ما به‌صراحت به نماینده دبیرکل سازمان ملل و طرفهای مختلف اعلام کردیم که هرگونه تصمیمی در خصوص چگونگی ادامه کار و و پیگیری مباحث نشست وین با توافق همه اعضا باید انجام شود.

معاون وزیر خارجه گفت: امروز باید در نشست وین همه کشورهایی که درک کردند تروریسم در واقع تهدیدی علیه منطقه و جهان است و باید پیام محکمی را از وین ارسال کنند و تصمیمات مؤثری برای مبارزه جدی با تروریسم گرفته شود.

اخبار معاصر: امیرعبداللهیان گفت: ما با این رویکرد در نشست وین شرکت می‌کنیم ضمن اینکه مباحث مربوط به روند سیاسی در سوریه مورد توجه جدی ما است، البته مایلیم یک بار دیگر تأکید کنیم که در نشست وین کشورها در خصوص آینده سیاسی سوریه تصمیم نخواهند گرفت و فقط و فقط حق مردم سوریه است.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: همه تلاش می‌کنیم که زمینه‌ای فراهم شود که مردم سوریه بتوانند نسبت به آینده سیاسی کشورشان تصمیم بگیرند و در مبارزه با تروریسم هم موفق باشند.

وی درباره نشست سه‌جانبه شب گذشته با نماینده روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت: نشست سه‌جانبه‌ای با آقای بوگدانف و دی‌میستورا داشتیم و در این نشست موارد مورد نظرمان که به‌طور مشترک به‌دنبال تحقق آن در نشست امروز هستیم, مورد رایزنی قرار دادیم و ان‌شاءالله در پایان جلسه امروز جزییات بیشتری را عرض می‌کنم.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز