تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱

هکرها چگونه از وای‌فای علیه شما استفاده می کنند؟

هات اسپات ها تقریبا در هر جایی یافت می شوند و انتظار می رود تعداد آنها طی چهار سال آینده چهار برابر شود. اما بسیاری از هات اسپات ها غیر قابل اعتماد هستند و هکرها می توانند از طریق آنها اطلاعات حساب کاربری و دیگری داده های حساس کاربران را سرقت کنند.
کد خبر: ۶۸۲۴
آن آفاخبار معاصر:در دنیای پیشرفته امروز که اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی برخی انسان ها مبدل شده فناوری وای فای نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. اما به همان میزان که وای فای می تواند راحتی کاربر برای حضور در فضای مجازی را به همراه داشته باشد احتمال تبدیل آن به ابزاری خطرناک که دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس کاربر را ممکن می سازد نیز وجود دارد.

استفاده از هات اسپات های رایگان

هات اسپات ها تقریبا در هر جایی یافت می شوند و انتظار می رود تعداد آنها طی چهار سال آینده چهار برابر شود. اما بسیاری از هات اسپات ها غیر قابل اعتماد هستند و هکرها می توانند از طریق آنها اطلاعات حساب کاربری و دیگری داده های حساس کاربران را سرقت کنند. در صورت نیاز به استفاده از هات اسپات بهترین گزینه دفاعی استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی یا وی‌پی‌ان است. وی‌پی‌ان به واسطه رمزنگاری داده ها از آنها محافظت می کند.

بانکداری آنلاین

وای فای رایگان بدترین گزینه برای استفاده از خدمات بانکداری آنلاین است. بنابر گزارش شرکت کسپراسکی، بیش از 100 بانک در سراسر جهان حدود 900 میلیون دلار را در نتیجه هک سایبری از دست داده اند. پس آشکار است که مردم بسیاری این کار را انجام می دهند. اگر قصد استفاده از وای فای رایگان، به عنوان مثال در یک رستوران را دارید با پرسش از مسئول رستوران نسبت به نام دقیق شبکه اطمینان حاصل کنید زیرا هر فردی می تواند با در اختیار داشتن یک روتر یک اتصال باز با نامی مشابه با نام شبکه وای فای رستوران ایجاد کند.

روشن نگه داشتن همیشگی وای فای

هنگامی که وای فای تلفن همراه خود را همواره روشن نگه می دارید و اتصال اتوماتیک به شبکه و هات اسپات نیز فعال است این امکان وجود دارد بدون آن که متوجه شوید به شبکه ای ناامن متصل شوید. از طریق تنظیمات وای فای تلفن همراه خود این ویژگی را غیر فعال کنید.

عدم استفاده از دیوار آتش

دیوار آتش یا فایر وال نخستین خط دفاعی در برابر مزاحمان مخرب محسوب می شود. دیوار آتش امکان عبور ترافیک ایمن از رایانه کاربر در یک شبکه را فراهم کرده و هکرها و بدافزارها را دور نگه می دارد. تنها در شرایطی دیوار آتش را غیر فعال کنید که نرم افزار ضد ویروس مورد استفاده‌تان دارای دیوار آتش باشد.

مرور وب سایت های رمزنگاری نشده

متاسفانه حدود 55 درصد از یک میلیون سایت برتر وب هیچ گونه خدمات رمزنگاری ارائه نمی کنند. یک وب سایت رمزنگاری نشده به هکرها و مجرمان سایبری امکان مشاهده انتقال داده ها را می دهد. مرورگرهای اینترنت به طور معمول امن یا ناامن بودن یک وب سایت را خاطرنشان می کنند. به عنوان مثال، در مرورگر کروم یک قفل سبز نمایش داده می شود.

نرم افزار امنیتی به روز نشده

به منظور حصول اطمینان از حفاظت خوب شبکه، فرم‌ور روتر خود را ارتقا دهید. به طور معمول، با مراجعه به صفحه مدیریت روتر می توانید از وجود به روز رسانی برای آن اطلاع حاصل کنید. امکان دانلود فرم‌ور جدید به صورت مستقیم از سایت شرکت تولیدکننده نیز وجود دارد.

وای فای خانگی ناامن

برای شبکه وای فای خانگی خود باید گذرواژه ای را انتخاب کنید که به سادگی قابل حدس زدن نباشد و نام پیش فرض را نیز تغییر دهید. همچنین، می توانید روتر را با فیلتر کردن آدرس مک تنها برای دستگاه هایی مشخص قابل شناسایی کنید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز