تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

پاسخ "ژنرال‌های ایرانی" به لفاظی "اشتون کارتر" + تصاویر

در یک هفته اخیر لفاظی وزیر دفاع آمریکا واکنش "ژنرال‌های ایرانی" را در پی داشته است.
کد خبر: ۶۸۴۹
اخبار معاصر:  "اشتون کارتر"  وزیر دفاع آمریکا اخیرا اظهاراتی ضد ایرانی مبنی بر اقدام نظامی ضد کشورمان  را مطرح کرده که با واکنش  "ژنرال‌های ایرانی" مواجه شده است.

یکی از طلایه داران و ژنرال‌های پاسخگو به تهدیدات و لفاظی‌های آمریکایی‌ها سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون پاسخگوی لفاظی دو مقام نظامی ارشد آمریکا (ژنرال  "مارتین دمپسی" فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و  "اشتون کارتر" وزیر دفاع ایالات متحده) بوده است.

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سال گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت  "شهدای قنیطره"  در پاسخ به سوال خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تهدیدات ژنرال "مارتین دمپسی" وزیر دفاع وقت ایالات متحده درباره اقدام نظامی ضد ایران اظهار داشت: آمریکا اگر جرات و شهامت دارد حمله کند.

**سردار دهقان: ملت ایران مرعوب تهدیدات توخالی آمریکا نخواهد شد/"اشتون کارتر" از این به بعد عاقلانه‌تر و محتاط‌تر حرف بزند

 البته پاسخ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تنها به ژنرال "مارتین دمپسی"  ختم نشد؛ بلکه اظهارات "اشتون کارتر" هم واکنش "سردار دهقان" را در پی داشت.  سردار  سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع  مدیران و کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی با اشاره به راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تداوم نا‌امنی، جنگ و خون ریزی در منطقه گفت : روزگاری آمریکا و ماشین جنگی آن، دارای اهمیت و تاثیری بود؛ لکن امروز حتی بچه‌های کوچه و خیابان هم تهدیدات و چنگ و دندان نشان دادن مسئولین نظامی آمریکا را به سخره می‌گیرند و آن را به مبارزه می‌طلبند.

سردار دهقان

"سردار دهقان" افزود: دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند چهره کریه و زشت تجاوزکارانه خود را زیر لباس شعارهای فریبنده پنهان کنند، این پرده سالیانی است که فروافتاده و هیچ ملتی آمریکا را خیرخواه خود نمی‌داند . وزیر دفاع تاکید کرد: قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران صرفا برآمده از توان نظامی نیست، بلکه عزم و اراده مقابله با خوی متجاوز و ظالم نظام سلطه بوده که در آحاد مردم منطقه و جهان  تحت  استبداد وابسته و محروم مانده از حقوق اولیه انسانی است که سیلی  بنیان کن در مقابل نظام سلطه به راه انداخته و جمهوری اسلامی ایران این عزم و اراده را نمایندگی می‌کند .
 
وزیر دفاع  در ادامه اظهار داشت: تعجب از سیستم‌های اطلاعاتی پیچیده و به ظاهر قدرتمند و در همه جا حاضر آمریکاست که هنوز در فضای ذهنی ابرقدرتی خود مسائل را دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کنند و با ذهن علیل خود، مسئولینشان را به مواضع غیر واقعی، غیر عقلایی و پرخاشگرانه می‌کشانند.
 
وی افزود: بهتر است وزیر دفاع آمریکا با  نگاهی به گذشته عملکرد خود در این موضع مسئولیتی، موضع‌گیری‌های قلدر مابانه خود را بررسی و من بعد عاقلانه‌تر و محتاط‌تر حرف بزند و آمریکا را دچار دردسرهای دیگری مشابه آنچه در سومالی، افغانستان، عراق و یمن گرفتار آن است نکند و به تحریک احساس کشورهای منطقه از موضع تحقیر نپردازد.

وزیر دفاع تصریح کرد: وی و همه آمریکایی‌ها می‌دانند که ایران اسلامی  با پشتوانه عظیم مردمی و تجارب گرانسنگ خود در مقابله با تجاوزگری‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و همچنین همراهی تمام ملت‌های تحت ستم، هیچگاه مرعوب تهدیدات توخالی آن‌ها نخواهد شد .  وی افزود: مسیر مقاومت و مقابله با نظام سلطه و در راس آن آمریکا زنده است و هر روز مستحکم تر و قوی تر خواهد شد. "سردار دهقان" تاکید کرد: ایران اسلامی خواهان ثبات و امنیت منطقه بوده و تاکنون هزینه آن را  پرداخته است.
 
سخنان "سردار دهقان" نشان می‌دهد با گذشت بیش از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، ایران هیچگاه از تهدیدات آمریکایی‌ها نهراسیده و نه تنها نمی‌هراسد بلکه این لفاظی‌ها را جدی نمی‌گیرد. دومین نکته ای که در سخنان وزیر دفاع ایران وجود دارد این است که آیا واقعا نهادهای امنیتی آمریکا از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران (همچون توان موشکی) بی اطلاعند که کشورمان را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند؟

لازم به توضیح است که پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا در تیررس موشک‌های ایرانی هستند و هر زمان آمریکا در منطقه قصد جنگ افروز داشت باید نگران پایگاه‌های نظامی خود از جمله "شیندند" ، "العدید" ، "شیخ عیسی" و .... باشد.

**سرلشکر فیروزآبادی: وزیر دفاع آمریکا زیاده گویی کرده و خارج از اندازه خود حرف زده است

علاوه بر سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع، سردار سرلشکر "حسن فیروزآبادی" رییس ستاد کل نیروهای مسلح  هم به تهدیدات وزیر آمریکایی پاسخ داده است. " سرلشکر  فیروزآبادی"، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا  اظهار داشت: ایران اسلامی با هیچ یک از کشورهای همسایه خود اختلاف سرزمینی و منافع ملی ندارد و با تمام این کشورها نیز روابط دیپلماتیک دارد.

سرلشگر فیروزآبادی

وی با بیان اینکه "وزیر دفاع آمریکا زیاده گویی کرده و خارج از اندازه خود حرف زده و منویات درونی خود را آشکار ساخته است"،  افزود: آمریکا و هم‌پیمانان کاخ سفید میل به مسلمان کشی دارند و تروریست‌های تکفیری و مسلمان‌کش در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، لبنان و شمال آفریقا ظاهراً میل آنها را ارضا نکرده است لذا می‌خواهند کشورهای مسلمان را به جان هم بیاندازند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمنان اصلی ایران، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستند و اقتدار دفاعی ما برای مقابله با فتنه انگیزی آنها است.

عضو شورایعالی امنیت ملی کشورمان  با اشاره به سیاست‌های خردمندانه و وحدت بخش جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست ما درباره کشورهای همسایه و مسلمان؛ وحدت اسلامی، حفظ منافع مسلمین، استقلال و حاکمیت ملی همه آنها است. "سرلشکر فیروزآبادی" با تقبییح اظهارات اخیر  "اشتون کارتر"  خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم سخنان وزیر دفاع آمریکا از روی اطلاعات غلط و عدم درک صحیح از مسایل منطقه است و راه به جایی نخواهد برد.

نکته‌ای که در سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان وجود دارد اینکه راهبرد نظامی آمریکا در منطقه شکست خورده و امروز ایالات متحده آمریکا از قدرت ایران در منطقه غرب آسیا اطلاع ندارد و ضمنا ایران هیچگاه چشم داشتی به کشورهای همسایه نداشته است.

جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه فعالیت مخربی در منطقه ندارد و تلاش می‌‌کند تا با محور حمایت از صلح در منطقه غرب آسیا و دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای باعث جلوگیری از گسترش خشونت در منطقه شود و این موضوع بارها از سوی مقامات و مسئولین ایرانی مطرح شده و به عنوان موضع اصولی کشورمان  ارائه شده است.

اما یک سوال مطرح است که چرا وزیر دفاع آمریکا اصرار به گزینه نظامی دارد که هیچگاه ارتش ایالات متحده توان عملیاتی کردن آن را ندارد و اگر ارتش این کشور  این توانایی را داشت در دوران "جورج بوش" که قریب به 160 تا 200 هزار نیروی نظامی در منطقه غرب آسیا حضور داشت این کار را انجام می‌داد؛ نیروهای مسلح دست به ماشه هستند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز