تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

اولین اتومبیل فوق‌سریع، سریع‌تر از فراری

اتومبیلی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، سریع‌تر و سبک‌تر از یک فراری است. شاید این موضوع زیاد هم جذاب نباشد؛ اما اگر بگوییم این اتومبیل با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی ساخته شده، جذابیت زیادی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۸۶۷
اولین اتومبیل فوق‌سریع پرینت‌شده جهان که سریع‌تر از فراری است
اخبار معاصر: مدیرعامل شرکتی به نام Divergent Microfactories تصمیم گرفته اولین اتومبیل فوق‌سریع جهان را که با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی ساخته می‌شود، بسازد. این اتومبیل که سریع‌تر و سبک‌تر از فراری است، قرار است صنعت خودروسازی را از طریق ارائه یک رویکرد نوآورانه جدید برای ساخت اتومبیل، متحول کند. از ظاهر این اتومبیل که بلِید (Blade) نام دارد، ظاهراً این وعده عملی می‌شود.

این شرکت در اعلامیه خبری فرآیند ساخت بلید را به عنوان رویکردی جدید و مختل‌کننده برای ساخت اتومبیل توضیح داد. این شرکت پیش‌بینی کرده با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی کاهش چشمگیری در آلودگی هوا به وجود آید و هزینه‌های مرتبط با ساخت اتومبیل‌ها و ساختارهای بزرگ و پیچیده نیز کاهش یابد.
اولین اتومبیل فوق‌سریع پرینت‌شده جهان که سریع‌تر از فراری است

مدیرعامل این شرکت در این رابطه می‌گوید: «جامعه گام‌های بلندی در زمینه آگاهی و پذیرش اتومبیل‌های پاک‌تر و سبزتر برداشته است. مشکل اینجاست که اگرچه این اتومبیل‌ها در حال حاضر وجود دارند؛ اما ساخت آن‌ها هر چیزی است به جز دوستدار محیط‌زیست. ما روشی مناسب برای صنعت خودروسازی ارائه کرده‌ایم که معتقدیم باعث ایجاد تولدی دوباره در ساخت‌وساز اتومبیل از طریق اتومبیل‌های نوآورانه و دوستدار محیط زیستی همچون بلید می‌شود که در کارخانه‌های کوچکی در سراسر جهان طراحی و ساخته خواهند شد».
اولین اتومبیل فوق‌سریع پرینت‌شده جهان که سریع‌تر از فراری است

روش مذکور بر روی راه‌حلی متمرکز است که این شرکت از آن با نام Node یاد می‌کند؛ یک بست آلومینیومی که با پرینت سه‌بعدی ساخته شده و می‌تواند لوله‌های فیبرکربنی را به یکدیگر متصل کند تا شاسی بدنه را بسازند. طبق گفته این شرکت، Node میزان پرینت سه‌بعدی موردنیاز برای ساخت شاسی اتومبیل را به شدت کاهش می‌دهد و باعث می‌شود این شرکت بتواند یک اتومبیل را در عرض چند دقیقه مونتاژ کند. علاوه بر این، یک شاسی ساخته شده با Node ۹۰ درصد سبک‌تر از اتومبیل‌های عادی است و مصرف بهینه سوخت بهتری دارد.
اتومبیل بلید نه تنها یکی از پاک‌ترین اتومبیل‌های جهان محسوب می‌شود، بلکه قدرتمندترین اتومبیلی است که تاکنون مونتاژ شده است. این اتومبیل از یک موتور ۷۰۰ اسب بخاری دو سوختی بهره می‌برد که یا بنزین یا گاز طبیعی فشرده مصرف می‌کند. این اتومبیل در عرض کمتر از ۲ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد. اگر می‌خواهید مقایسه کنید باید بگوییم فراری ۴۵۸ در عرض ۲٫۹ الی ۳ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد.
اولین اتومبیل فوق‌سریع پرینت‌شده جهان که سریع‌تر از فراری است

این شرکت قصد دارد فناوری خود را در اختیار گروه‌های کارآفرین کوچک‌تر سراسر جهان بگذارد تا صنعت خودروسازی دموکراتیک شود. هدف از این کار این است که گروه‌های کوچک‌تر بتوانند کارخانه‌های کوچک مختص خود را در هر جا که بخواهند بسازند و کلید‌های طراحی و پرینت اتومبیل خود را داشته باشند. این رویکرد نوآورانه می‌تواند میزان آلایندگی‌های مضر و تأثیرات منفی کارخانه‌های خودروسازی قدیمی را کاهش دهد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: فوت و فن
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز