تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
داماد علامه جعفری مطرح کرد

مکاتبات علامه جعفری با فیلسوف ملحد

منوچهر صدوقی‌سها، داماد علامه جعفری گفت: با اینکه علامه نسبت به برتراند راسل، فیلسوف انگلیسی نقدهای زیادی داشتند اما هیچگاه از او به بدی یاد نکردند و مدام با او در مکاتبه بودند.
کد خبر: ۶۹۴۴

اخبار معاصر : منوچهر صدوقی‌سها، همسر عذرا جعفری و داماد علامه جعفری با اشاره به مکاتبات علامه و برتراند راسل، فیلسوف ملحد (خدا ناباور) انگلیسی گفت: با اینکه علامه نسبت به برتراند راسل نقدهای زیادی داشتند اما هیچگاه در سخنان یا متن مکاتبات خود از او به بدی یاد نکردند.

وی در ادامه درباره داماد علامه جعفری درباره فلسفه و اندیشه علامه در این حوزه گفت: ایشان به معنای صحیح کلمه یک فیلسوف بودند و این را از متون فلسفی و تدریشان در کلاس‌های درس می‌توان فهمید.

صدوقی سها همچنین یادآور شد: بنابراین برخی فیلسوفان غربی نظیر برتراند راسل علامه را فیلسوف شرق دانستند. علامه فلسفه را برای فلسفه نمی‌پذیرفتند بلکه معتقد بودند فلسفه یکی از ابزارهای انسان شناسی است که باید برای شناخت انسان، فلسفه خواند.

وی با بیان اینکه علامه جعفری برای انسان به ما هو انسان ارزش والایی قائل بود، اظهار داشت: ایشان حتی این عطوفت و مهربانی را نسبت به سایر موجودات که شامل حیوانات نیز می‌شود، مدنظر داشت، چه رسد به انسان!

داماد علامه جعفری ادامه داد:‌ منزل علامه جعفری دارای حیاط باصفایی بود که در آن حیوانات مختلفی از گربه تا کبوتر و خرگوش وجود داشت، خاطرم می‌آید ایشان در یک تابستانی در حیات آبگوشت میل می‌کردند که نزدیک محل غذا خوردن علامه یک گربه مادر که تازه فرزند به دنیا آورده بود، حضور داشت. علامه از غذای خودشان به گربه نیز می‌دادند و بسیار نگران این حیوان بودند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز