تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

خودخوری‌ موجب تضعیف قوای بدنی می‌شود

یک متخصص طب سنتی گفت: خودخوری‌ها و خشمگین‌شدن‌ها و جلوگیری افراطی از بروز هیجانات به ضعف قلب و کاهش نیروی حیاتی بدن منجر می‌شود و این مسئله در شرایطی که هوا آلوده است, باعث می‌شود که فرد خود را نیمه‌جان تصور کند.
کد خبر: ۷۰۱۵

اخبار معاصر: مجید انوشیروانی درباره تدابیر آلودگی هوا اظهار داشت: یکی از تدابیر در هوای آلوده پرهیز از همۀ اموری است که نیروهایی بنیادی بدن را کاهش می‌دهند مانند خواب ناکافی، شب زنده‌داری، ورزش شدید و طولانی، زیاده‌روی جنسی، رویارویی با استرس‌های روانی و عاطفی، مواجهه با هوای بسیار سرد و مواجهۀ طولانی با تابش‌های الکترومگنتیک به‌ویژه رایانه و تلفن همراه.

خودخوری‌ موجب تضعیف قوای بدنی می‌شود


هوای آلوده قوای بدنی به‌ویژه نیروهای اصلی در قلب و مغز را کاهش می‌دهد

به‌گفته این متخصص طب سنتی آلودگی هوا موجب می‌شود که قوای بدنی، به‌ویژه نیروهای اصلی در قلب و مغز، کاهش یابند. اگر در چنین شرایطی فرد در مصرف این نیروهای بنیادی خود صرفه‌جویی نکند، دیر یا زود با آسیب‌های فراگیر در سراسر بدن مواجه خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از تنظیمات طبیعی بدن در سیستم عصبی مرکزی، دستگاه ایمنی، سامانۀ غدد درون‌ریز، به‌دنبال خواب ناکافی و استرس‌های روانی، جاه‌طلبی‌ها و رقابت‌های افراطی، شب زنده‌داری‌های بیهوده، و زیاده‌روی در تهییج احساسات، دچار آشفتگی می‌شوند و نظام آرام و طبیعی بدن را به گردابی پُرآشوب تبدیل می‌کنند.

انوشیروانی ادامه داد: همچنین خودخوری‌ها و خشمگین‌شدن‌ها و جلوگیری افراطی از بروز هیجانات نیز منجر به ضعف قلب شده و نیروی حیاتی آن را کم کرده و این مسئله در شرایطی که هوا آلوده است, باعث می‌شود که فرد خود را نه زنده و شاداب، بلکه موجودی نیمه‌جان که از نشاط و توان بدنی بی‌بهره است، تصور کند.


پرهیز از آرایش‌های سنگین در هوای آلوده

این متخصص طب سنتی بیان داشت: کاربرد افراطی مواد آرایشی، تنفس پوست را کاهش می‌دهد و دفع نامحسوس مواد تباه از طریق پوست را بسیار کم می‌کند. انباشتگی تدریجی ترکیبات آرایشی در طبقات پوست، به خودی خود عامل مسمومیت آن است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: تعریق طبیعی یکی از مهم‌ترین راه‌های پاکسازی پوست از فضولات هضم عروقی و بافتی است، بنابراین هر چیزی که روزنه‌های پوست را مسدود کند و از تعریق طبیعی جلوگیری کند، برای سلامت این عضو؛ زیان‌آور خواهد بود.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز