تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

طرح اجباری شدن بیمه شخص ثالث/ حبس و جریمه برای بدون بیمه‌ها

قانون بیمه شخص ثالث در مجلس در فرآیند اجباری شدن است که طبق گفته قاضی زاده هاشمی، افرادی که این قانون را رعایت نکنند حبس و جریمه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۷۰۳۵
اخبار معاصر: رحیم مصدق معاون بیمه مرکزی در خصوص مصوبه جدید مجلس درباره بیمه اجباری شخص ثالث، با بیان اینکه راننده مقصر را به طور کلی بیمه حوادث می کنیم، اظهار کرد: یکی از مهم‎ترین ویژگی‎ها قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث این است که خیال مردم را راحت می کنیم راننده یکبار بیمه نامه را خریدار می‎کند و دیگر نیاز نیست با تغییر مبلغ بیمه الحاقی دریافت کند. 
طرح اجباری شدن بیمه شخص ثالث/ حبس و جریمه برای بدون بیمه‌ها

وی در خصوص بار مالی این طرح نیز اضافه کرد: در گذشته 5 درصد حق بیمه دریافت می‎شد که وجه به صندوق تامین خسارت‎های بیمه بدنی پرداخت می شد اکنون این 5 درصد به 8 درصد افزایش می یابد در مقابل دیگر ضرورتی به الحاقی نیست. 

وی ادامه داد: حق بیمه برای این پوشش بیمه از سوی بیمه مرکزی پیشنهاد و در نهایت به تصویب می‎رسد.

بار مالی به دوش مردم است؟
وی گفت: بار مالی حداکثر سه درصد حق بیمه ای است اگر یک میلیون از مردم می گیرند که 50 هزار تومان آن به صندوق ریخته می‎شود اما با اجرای قانون 50 به 80 هزار تومان تغییر می کند و هر کسی حق بیمه خود را پرداخت می کند.

نمره منفی و افزایش حق بیمه
معاون بیمه مرکزی گفت: نمره منفی در رانندگی در حق بیمه هم اعمال می شود. 

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس نیز در ادامه گفت: تصادفات دومین عامل مرگ در کشور محسوب می‎شود چنین طرحی اقدام خوبی است اما نگاه بیمه ای مشکلاتی را در نحوه نگارش قانون ایجاد کرده است.

وی در خصوص دلایل مخالفت خود با این طرح گفت: این کار به سمت کیفری شدند و مجازات حبس برای افراد فاقد بیمه پیش رفته است و این به نفع بیمه های تجاری نوشته شده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: حبس های متعدد و جریمه نقدی پیش بینی شده است به نظر می رسد به درستی پیش بینی نشده است.

اگر بیمه گر خسارت را ندهد
زارع کارشناس بیمه گفت: دنبال این هستیم در ابتدا رفتارهای فردی و اجتماعی را اصلاح کنیم و به سمت قانونمند شدن شهروندان و ظرف 20 درصد بیمه گر اگر خسارت را نپردازد نیم در هزار جریمه می شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز