تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
فرماندار مرند:

7 عضو شورای شهر مرند دستگیر شدند

فرماندار مرند گفت: در دو روز گذشته هفت عضو شورای 11نفری شهر مرند به‌اتهام تخلفات مالی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۶۸
دستگیری 7 عضو شورای شهر مرند

اخبار معاصر: تقی کرمی با تأیید بازداشت 7 نفر از اعضای شورای شهر مرند اظهار داشت: دو سناریو در رابطه با وضعیت آینده شورای شهر مرند متصور است.

فرماندار مرند با اشاره به اینکه بر اساس حکم دستگاه قضا در صورتی که حکم انفصال برای بازداشت شدگان ابلاغ شود در این صورت شورای شهر مرند منحل خواهد شد، اظهار داشت: اگر تعدادی از این اعضا آزاد شوند در این صورت از اعضای علی البدل دعوت به عمل خواهد آمد.

تقی کرمی اظهار کرد: بر اساس ماده 8 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت هریک از اعضای شورای روستا، بخش و شهر، عضو علی البدل به‌ترتیب آرا جایگزین می‌شود.

وی با تأکید بر "با اطمینان خاطر اعلام می‌کنیم که در هر صورت ذره‌ای اختلال در خدمات رسانی به شهروندان به وجود نخواهد آمد" تصریح کرد: شهروندان هیچ‌گونه نگرانی در زمینه خدمات شهری و شورا نداشته باشند.

فرمانده سپاه مرند نیز در نشست خبری اخیر خود گفت: ما هرگز راضی نیستیم حتی یک شهروند در مسائل و مشکلات گرفتار شود و با توجه به اینکه به نظام قضائی کشور بسیار اعتماد داریم مطمئناً پرونده و اتهامات بازداشت شدگان به‌طور دقیق بررسی می‌گردد.

وی افزود: در این موضوع اطلاعات سپاه استان پیرو حکم دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرده است و افراد متهم را تحویل مراجع قضایی داده است و امیدواریم بررسی‌ها عدم تخلف و جرم این عزیزان را اثبات کند اما نظام اسلامی در مقابله با افرادی که دچار تخلفاتی شوند قاطعانه برخورد می‌کند.

سرهنگ قهرمان‌زاده با اشاره اینکه در شرایط کنونی شهروندان نباید نگران ایجاد خلل در خدمات رسانی باشند، افزود: نبود اشخاص، هیچ خللی در روند خدمات رسانی به وجود نخواهد آورد و رسانه‌ها نیز در آرامش شهر نقش و وظیفه مهمی دارند.

پس از بازداشت شهردار و بیش از 20 نفر از پرسنل شهرداری مرند در 4 مهر ماه سال جاری به‌اتهام تخلفات مالی، این پرونده در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت و روند رسیدگی همچنان ادامه دارد.

در این راستا عصر روز شنبه 23 آبان ماه شش تن از اعضای شورای شهر دستگیر شدند که این خبر انعکاس وسیعی در رسانه‌ای مجازی و مکتوب کشور داشت.

در ادامه روند پیگیری تخلفات مالی شهرداری مرند از سوی قوه قضائیه نیز هفتمین عضو شورای شهر مرند بازداشت شد.

سه نفر از بازداشت شدگان رؤسای این شورا در سه سال گذشته و یک نفر دیگر نیز رئیس شورای شهرستان مرند هستند.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز