تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

شلیک به داعش از مدیترانه

مقامات فرانسوی اعلام کردند ناوهای روسیه در دریای مدیترانه، امروز مواضع گروه تروریستی داعش را در رقه هدف قرار دادند.
کد خبر: ۷۰۸۷
شلیک به داعش از مدیترانهاخبار معاصر: منافع فرانسوی می‌گویند کشتی‌های روسیه امروز شهر رقه سوریه که به پایتخت گروه تروریستی داعش معروف شده را هدف قرار داده‌اند.

نشریه لوموند نوشته است که این حملات صبح امروز انجام شده و در جریان آن چندین فروند موشک کروز به سمت رقه و چند موضع دیگر داعش شلیک شده است.

بنا بر این گزارش، این موشک‌ها از آسمان ترکیه عبور کرده‌اند و به سوریه رسیده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده، اما منافع وابسته مخالفان سوری تصاویر و فیلم‌هایی از آنچه موشک‌های روسی خوانده‌اند، منتشر کرده‌اند. 

 یک مقام ارشد فرانسوی هم که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت: «در حال حاضر، روس‌ها در حال حملات کوبنده به رقه هستند که نشان می‌دهد آن‌ها در حال هوشیارتر شدن (نسبت به تهدید داعش) هستند.»

یک مقام آمریکایی هم گفته است که مسکو پیش از انجام این حملات و برای جلوگیری از حوادث ناخواسته احتمالی، تصمیم خود را به واشنگتن اطلاع داده بود.

به گفته وی، روسیه اکنون در حال حملاتی سنگین و مداوم به رقه و دیگر مواضع داعش در سوریه است. 

ساعتی قبل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از اعلام خبر قطعی تروریستی بودن سانحه سقوط هواپیمای این کشور در صحرای سینا، گفت مسکو حملات خود علیه داعش را تشدید می‌کند. 

سه هفته قبل یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه با 224 سرنشین در هوا منفجر شده و سقوط کرد. امروز سرویس امنیتی روسیه رسما اعلام کرد بمبی با قدرت یک کیلوگرم تی‌ان‌تی عامل این انفجار مرگبار بوده است.

پیش از این منابع اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی گزارش داده بودند که بررسی مکالمات اعضای داعش نشان می‌دهد که این گروه عامل حمله به هواپیمای روس بوده است. 


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز