تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
انتظار دارم گلزنان پرسپولیسی تیم ملی در تیم من هم گلزنی کنند

جذب محمد نوری کار ساده‌ای نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط موجود، جذب محمد نوری برای باشگاه پرسپولیس کار ساده‌ای نخواهد بود.
کد خبر: ۷۱۳۵
جذب محمد نوری کار ساده‌ای نیست

اخبار معاصر: برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری خود گفت:‌ بعد از مدتی کنفرانس خبری برگزار کردم تا سوالات شما را پاسخ بدهم. ما در تعطیلات لیگ از این فرصت برای تقویت تیم استفاده کردیم. به طوری که بازیکنان مصدوم ما مثل اومانیا و کفشگری کاملا آماده شدند و باید رضایت خودم را از تلاش بازیکنان و نحوه حضور توانمندشان در تمرینات را ابراز کنم. همانطور که همه دیدند تمرینات باز است.

وی ادامه داد: باید به تیم ملی تبریک عرض کنم که نتایج خوبی در دو بازی ترکمنستان و گوام به دست آوردند. طبیعی است که مهمترین مسئله برد است و مهم نیست چه کسی گل بزند. اما در کنار این پیروزی خوشحال هستیم که در بازی با گوام 4 گل را پرسپولیسی‌ها زدند و انتظار دارم همین طور در لیگ هم موثر باشند. انتظار من این است که حضور خوب بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی انگیزه مضاعفی باشد تا در لیگ هم موفق عمل کنند.متأسف هستم که شنیدم مهدی ترابی مصدوم شده و امیدوارم مصدومیتش جدی نباشد و همین طور بیرانوند که اخراج شد.

برانکو گفت: درباره بازی با استقلال اهواز باید بگویم ما از قهرمانی عقب نکشیدیم چون تیم بهتری در این مسابقات بودیم و انتظار دارم بازیکنان این کیفیت را در زمین هم نشان دهند. اصلا انتظار بازی راحتی را نداریم و قطعا این بازی سخت خواهد بود و باید نظم داشته باشیم. آنها انگیزه زیادی دارند چرا که نتیجه خوبی مقابل سپاهان گرفتند. شاید بازیکنان تیم ملی بعد از برگشتن دچار مشکلاتی شوند و این طبیعی است اما مطمئن هستم که آنها با تمرکزی که در کار می‌گذارند مشکلات احتمالی را برطرف می‌کنند.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه روز گذشته مصاحبه‌ای از قول شما در یکی از روزنامه‌ها منتشر شده بود که از دو بازیکن نام آوردید که مراقب زندگی شخصی‌شان باشند و آیا این مسئله صحت دارد، اظهار داشت: من اینجا هستم که به سوالات شما پاسخ دهم. من از هیچ سوالی فرار نمی‌کنم. همانطور که همه می‌دانید به ندرت من در مورد اسمی یا بازیکنی صحبت می‌کنم و وقتی بخواهم در این باره صحبت داشته باشم رو در رو حرف می‌زنم نه اینکه مصاحبه کنم. حتی اگر به ندرت بخواهم از کسی تعریف کنم این کار را در رسانه‌ها نمی‌کنم. من نمی‌دانم چه چیزی نوشته‌اند اما می‌دانم که هر بازیکنی می‌تواند در بحران قرار بگیرد و یک بازیکن جوان دارای نوساناتی خواهد بود و برای پیشرفت مهم‌ترین مسئله تمرین است که در کنار آن همان اندازه باید استراحت کرد. وقتی درباره استراحت حرف می‌زنیم یعنی تغذیه بعد از تمرین که ما به آنها می‌دهیم و همچنین استراحت فیزیکی و خواب که باید همه آنها مد نظر باشد. من منظورم به هیچ بازیکنی نیست. این مسئله نه تنها شامل نامی‌هایی مثل طارمی و عالیشاه که از قول من نوشته‌اید نیست بلکه شامل حال تمام بازیکنان است. امروز دیدید که ما امروز تمرین ریکاوری انجام دادیم و مثل همیشه تمرین نکردیم. کمی هم تفریح قاطی این تمرین کردیم اما صحبت من در مورد همه بازیکنان است از کمندانی گرفته تا بنگر.

جذب محمد نوری کار ساده‌ای نیست

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه 4 مصاحبه حاشیه‌ای خود را تکذیب کردید که دو بار آن در مورد انتخاب جانشین برای شما بود و یک بار هم درباره پنالتی زدن طارمی و یک بار دیگر هم درباره اینکه گفته بود ملی‌پوشان پرسپولیس در تیم باشگاهی‌شان آماده هستند اما در تیم ملی آماده هستند و اینکه چرا آن رسانه هر روز از قول شما مصاحبه می‌زند، افزود: من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ من اگر تکذیب می‌کنم به کجا می‌خواهد برسد؟ شما می‌دانید که برخی حرف‌ها را چطور عوض می‌کنند و یک بخش از حرف من را تیتر می‌کنند. بارها گفته‌ام که روش حرف زدن من اینطور نیست. درباره پنالتی بنگستون گفتم که چرا تصمیم گرفتم او پنالتی بزند. چون او یک پنالتی زن مطمئن است و دلیل دیگر اینکه خطا روی خود طارمی انجام شد. معمولا کم پیش می‌آید که بازیکنی که روی او خطای پنالتی می‌شود، خودش پنالتی بزند. یادم نمی‌آید که این حرف‌ها را من زده باشم اما مأیوس می‌شوم اگر بازیکنان که از تیم ملی می آیند در باشگاه ضعیف باشند و این یک افتخار برای باشگاه است که در تیم ملی بازیکن داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل ما کنفرانس خبری برگزار می‌کنیم و همیشه در خدمت خبرنگاران هستم. اما قبول کنید برخی از خبرنگاران 7 صبح یا 11 شب تماس می‌گیرند تا با من صحبت کنند. من زندگی شخصی دارم.

برانکو در مورد اینکه اعتقاد به بازی تدارکاتی دارد اما در تعطیلات لیگ این اتفاق رخ نداد خاطرنشان کرد: به این دلیل این بار بازی تدارکاتی برگزار نکردیم چون کلا 14 بازیکن با ما بودند و از این 14 نفر هم 2 نفر دوران نقاهت را سپری می‌کردند و البته شرایط جوی هم به گونه‌آی بود که نمی‌شد بازی برگزار کنیم و شرایط زمین هم خوب نبود و می‌ترسیدیم که بازیکنی مصدوم شود. چون نیاز نیست که به بازیکنان زیاد فشار بیاوریم اما بازی‌های دوستانه را ادامه می‌دهیم و احتمالا یکشنبه بازی خواهیم داشت. هر چند که راحت نمی‌شود تیمی را پیدا کرد که با آن بازی کرد اما خودم طرفدار انجام بازی تدارکاتی هستم به خصوص در تعطیلات.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره لیست ورودی و خروجی پرسپولیس در نیم‌فصل خاطرنشان کرد: هیچ گونه لیستی تهیه نکرده‌ام و بازیکنانم حداکثر اعتقادم را به آنها جلب می‌کنم و نهایتا یک جای خالی خواهیم داشت آن هم به جای مرحوم نوروزی و طبیعی است که باید بررسی کنیم ببینیم آیا نیازی به جذب بازیکن هست یا نه و باید بازیکنی جذب کنیم که جزء بازیکنان اصلی باشد نه اینکه روی نیمکت بنشیند. بازیکنانی هستند که کیفیت بالایی دارند و این بازیکنان با تیم‌هایشان قرارداد دارند و نمی‌توانیم آنها را بیاوریم و اگر بخواهیم بازیکنی را بیاوریم ابتدا بازیکن را جذب می‌کنیم و سپس اطلاع می‌دهیم.

وی افزود: جذب بازیکن خارجی هم به سادگی نیست. از من درباره محمد نوری سوال می‌کنند. او یکی از بزرگان پرسپولیس است و طبیعی است که هر تیمی او را بخواهد اما کار ساده‌ای نیست چون او با تیم قطری قرارداد دارد و سه طرف دخیل هستند. اول باشگاه قطری دوم باشگاه پرسپولیس و سوم خودش و این مسئله ساده‌ای نیست. درباره بازیکنان خارجی هم باید بگویم باشگاه تعهدی نسبت به بازیکنان خارجی دارد و مسئله دیگر این است که در زمستان نمی‌توان بازیکن با کیفیت خارجی پیدا کرد و مسئله بودجه هم مهم است. چون بیشتر طرفدار این هستند که ابتدا مسئله مالی بازیکنان حل شود و سپس به جذب بازیکن فکر کنیم. ما محدودیت بودجه داریم و ساده و راحت نیست که یک بازیکن مناسب با قیمت مناسب پیدا کنیم.

برانکو درباره عملکرد ملی‌پوشان پرسپولیس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله برد تیم ملی است و برای من به عنوان مربی مهم نیست که چه کسی گل بزند اما به عنوان مربی و به عنوان کادر فنی و کل باشگاه و همگی افتخار می‌کنیم که بازیکنان ما در این بردها نقش مؤثر دارند به بازیکنانم در تیم ملی تبریک می‌گویم و انتظار دارم انگیزه آنها بیشتر شود و امیدوارم که کیفیت‌شان را در سطح بالا نگاه دارند و این یک تأکید بر عملکرد خوب بازیکنان‌مان است.

برانکو در مورد اینکه او خودش در تمرینات حضور فعال دارد و مربیان قبلی روی نیمکت می‌نشسته‌اند و روزنامه می‌خواندند، تصریح کرد: تمرینات ما باز است تا همه به تمرین بیایند و هر کسی می‌تواند تلاش بازیکنان را از تمرین تأیید کند. برای من مهم نیست که مربیان قبلی چه کار کرده‌اند و نمی‌خواهم به آن فکر کنم. ما روش خودمان را داریم که به هر حال با مدرن‌ترین و مهم‌ترین نوع تمرینات ارتباط دارد. چیزی که انگیزه ما را بالا می‌برد این است که فضای زیادی برای پیشرفت داریم و بازیکنان در زمان حاضر در سطح نسبتا خوبی قرار دارند و تیمی هستیم که همین حالا می‌توانند رضایت باشگاه و هواداران را برآورده کنند. آن‌چیزی هم که درباره بازی روز شنبه گفتم این است که باید تا 4 بازی که تا پایان نیم‌فصل داریم تا جایی که در توان است تلاش کنیم. با وجود همه مشکلاتی که هست اما تلاش می‌کنیم که ببریم تا به بالای جدول برسیم. تا حالا نشان دادیم که می‌توانیم و پتانسیل آن را هم داریم. البته نیاز به چاشنی شانس هم هست.البته فشارهایی هست الان ما آماده هستیم که این فشارها را تحمل کنیم و با هر فشاری به کارمان ادامه دهیم.

وی درباره اینکه مسئولان سازمان لیگ گفته‌اند با قوانین ما لیگ جوان شده و آیا تفکرات شما پرسپولیس جوان شده یا با قوانین سازمان لیگ، افزود: قبل از هر چیز باید بگویم نگاه من به بهترین بازیکنان است. بازیکنانی که بتوانند رشد کنند و به خاطر همین می‌گویم که بازیکنانم پتانسیل زیادی دارند. قبل از شروع فصل این مسئله را نمی‌دانستم. در تیم من بنگر 37 ساله حضور دارد و کمندانی 19 ساله هم بازی می‌کند. اما باید مراقب بازیکنان جوان باشیم و آنها را درست تربیت کنیم که هم به درد پرسپولیس بخورند و هم به درد فوتبال.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تعطیلی‌های لیگ در وقت‌هایی که در بازی‌های لیگ رخ می‌دهد در حالی که طبق قانون فیفا فقط سه روز قبل از بازی باید بازیکنان به اردوی تیم ملی بروند و اینکه آیا می‌توان کاری کرد که این وقفه‌ها به وجود نیاید، گفت: این قانون را نمی‌توان کاری کرد و این در واقع یک توافق بین باشگاه‌ها و تیم ملی است. می‌توان درباره آن صحبت کرد. امسال در اروپا هم سه بار و هر بار 15 روز لیگ تعطیل شد چرا که بازی‌های مقدماتی جام ملت های اروپا بود.این تعطیلات برای منافع باشگاه‌ها خوب نیست. چون بعدا مجبور می‌شوند هر 4 روز بازی بگذارند که به تیم‌ها فشار وارد می‌شود اما سخت می‌‌توان به این توافق رسید.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز