تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
وزیر کشور:

آمادگی کامل ایران برای خدمات‌رسانی ‌به زائران‌ اربعین

وزیر کشور، امروز با حضور در مرز شلمچه با بیان اینکه تلاش دولت برای بهترین خدمات‌رسانی به زائران در مراسم اربعین است، گفت: زائران به روادید و گذرنامه توجه بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۱۷۱
وزیر کشور

اخبار معاصر: عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز پس از ورود به فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاشی که در یکسال گذشته در حوزه زیرساخت، خدمات و پشتیبانی برای زائران انجام گرفته بسیار چشمگیر بوده است و تلاش داریم تا این خدمات در مراسم اربعین امسال به بهترین وجه ممکن به زائران ارائه شود.

وزیر کشور تصریح کرد: پس از بازدید از مرز مهران، امروز نیز از مرز شلمچه بازدید خواهیم کرد و پس از آن به مرز چزابه رفته و از شرایط آنجا نیز بازدید به‌عمل آوریم.

رحمانی فضلی افزود: هرکاری که از دست دولت برآید پیگیری خواهیم کرد تا به بهترین شکل از زائران اربعین حسینی استقبال به‌عمل آید.

وی تاکید کرد: همه ما در تلاش هستیم که شرایط مناسب و مطلوبی را برای خدمات‌رسانی به زائران آقااباعبدالله‌الحسین (ع) داشته باشیم.

وزیر کشور عنوان کرد: تقاضا داریم از مردم به خصوص زائران سالار شهیدان که مقدرات و مواردی که تسهیل در امور تردد می‌کند از جمله روادید و گذرنامه را پیگیری و به انجام برسانند.

وی از زائران اربعین درخواست کرد ‌ورودشان به مرزهای بین‌المللی تدریجی باشد تا در امر تردد خللی ایجاد نشود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: زائران با جلوگیری از ازدحام نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند و موضوعاتی که در آن سوی مرز به آنها تذکر داده می‌شود، رعایت کنند تا به سلامتی و آرامش مراسمی خوب را امسال تجربه کنند.

وزیر کشور در خصوص خدمات مراسم اربعین در خاک عراق به زائران سالار شهیدان خاطرنشان کرد: البته خدمات‌رسانی به زائران در خاک عراق به عهده دولت این کشور می‌باشد اما با توجه به وضعیتی که در کشور عراق موجود است و حجم زائران، تمام تلاش خود را کردیم و تمام امکانات کشور را تجهیز و بسیج کنیم تا خدمات خوب و مراسم روانی را به زائران ارائه دهیم.

این مسئول عالی رتبه کشور گفت: با طرف عراقی هم مذاکره‌ای داشتیم و در گفت‌وگو با وزیر کشور، استانداران و متولیان امر به تفاهمات خوبی در این خصوص رسیدیم که نشان از برگزاری مراسم پرشوری در اربعین سال جاری خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در مجموع شرایط از سال‌های پیش بهتر خواهد بود اما تعدادی بالای زائران مستلزم آن است که تمام زائران همکاری لازم را داشته باشند و با سعه‌ صدر مراسم و زیارت خوبی را برای خود رقم زنند.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز