تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
سفیر ایران در پاریس؛

ایران می‌تواند شریکی مطمئن برای شرکت‌های فرانسوی باشد

سفیر ایران در فرانسه گفت: ایران می‌تواند یک شریک مطمئن و قوی برای شرکت‌های فرانسوی باشد به شرط آنکه این شرکت‌ها به ایران، بعنوان یک شریک درازمدت نگاه کنند.
کد خبر: ۷۱۷۹
ایران می‌تواند شریکی مطمئن برای شرکت‌های فرانسوی باشد

اخبار معاصر: همایش «ایران؛ چشم‌اندازها و گشایش بازار» با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از مسئولین شرکت‌ها و تجار فرانسوی با سخنرانی "گایی" (Gailly) رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاریس، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، پاتریک دووجیان، وزیر اسبق نماینده مجلس و رئیس شورای عمومی منطقه اوت دو سن و همچنین برونو فوشه سفیر فرانسه در تهران، امروز چهارشنبه، ۲۷ آبان‌ در پاریس برگزار شد.

در این همایش که به ابتکار اتاق بازرگانی منطقه ایل دوفرانس و در محل بورس پاریس برگزار شد، فرصت‌های همکاری اقتصادی صنعتی و چشم‌انداز توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در قالب یک نشست عمومی و دو میزگرد تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیر- آنتوان گایی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاریس و منطقه ایل دو فرانس، در سخنرانی افتتاحیه خود تحت عنوان «رویکرد اقتصادی خرد ایران، برداشته شدن تحریمها، اصلاحات و آثار برای جوامع خارجی» با اشاره به روابط قوی و تاریخی اقتصادی - تجاری بین دو کشور، اظهار داشت: ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفر، منابع انسانی با سطح بسیار بالا و منابع طبیعی عظیم، یک بازیگر اصلی منطقه‌ای است.

وی هدف از همایش مذکور را اطلاع‌رسانی وشناسایی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با ایران، عنوان کرد.

علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در سخنرانی خود ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی اخیر پاریس، اظهار داشت: این حملات تروریستی از سوی گروه تروریستی داعش، که خود را دولت اسلامی می خواند، انجام شده است در حالیکه هیچ ربطی با اسلام که دین صلح است و مخالف به خطر افتادن جان انسان‌های بی گناه است ندارد. باید با این گروه مقابله کرد.

وی افزود: با توجه به تحرکات و روند رو به رشد روابط ایران و فرانسه، این هفته قرار بود سفر رسمی رئیس جمهور روحانی به پاریس انجام شود که با توجه به حملات تروریستی اخیر که مستلزم توجه و تمرکز شدید دولت فرانسه برای مقابله با آن بود، تصمیم گرفته شد که این سفر به تعویق افتاده و در زمان مناسب‌تری انجام شود.

سفیر ایران در پاریس در بخش دیگری از سخنرانی خود با تشریح فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، انرژی، انرژی تجدیدپذیر، انرژی هسته ای، صنعت، معدن، مخابرات، بهداشت، کشاورزی و صنعت اتومبیل، خاطر نشان کرد: امضای برجام و سفر رسمی وزیر امور خارجه فرانسه به تهران افق جدیدی را در روابط باز کرده است.

وی افزود: ایران می تواند یک شریک مطمئن و قوی برای شرکت‌های فرانسوی باشد به شرط آنکه این شرکت‌ها به ایران نه به عنوان صرفاً یک بازار صادرات بلکه به عنوان یک شریک درازمدت نگاه کنند.

برونو فوشه، سفیر فرانسه در تهران نیز سخنران بعدی این همایش بود که با ابراز امیدواری نسبت به سفر روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس در آینده نزدیک، گفت: با توجه به مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ و دستیابی به برجام، زمینه رفع موانع موجود بر سر راه گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور فراهم شده است. البته فرانسه در انتظار این روند باقی نمانده و طی دو سال اخیر دو هیات عظیم از سوی فرانسه در راستای بررسی راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند و رفت و آمد شرکت های فرانسوی در قالب هیات های مختلف یا جداگانه استمرار خواهد یافت.

سفیر فرانسه با اشاره به فرهنگ دیرینه و غنی ایران و نقاط تشابه فرهنگی دو کشور، گفت: ایران دو برابر هزینه های دفاعی خود در بخش آموزش هزینه می کند و ۵۰ درصد جمعیت آن زیر ۳۵ سال سن دارند.

وی اراده مقامات فرانسه را همکاری جدی و درازمدت اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، کشاورزی و بهداشت ذکر کرد.

وی با اشاره به رقابت قدرت‌های بزرگ اقتصادی مانند اروپا، آسیا و چین در زمینه همکاری اقتصادی با ایران، بر ضرورت توجه شرکت‌های فرانسوی به امکانات تامین مالی طرح‌های همکاری با ایران تاکید کرد.

در ادامه، در قالب دو میزگرد تخصصی این همایش، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ابعاد اقتصادی و حقوقی مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه با سخنرانی تعدادی از فعالان اقتصادی در فرانسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
برچسب ها : شرکت های فرانسوی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز