تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

ماموریت داعش مبارزه با اسلام و تخریب چهره آن است

خطیب نماز جمعه تهران گفت:یک اصل مهم در سبک زندگی دینی، عرصه حق مداری است که ابعاد مختلفی همچون حق گویی، حق پذیزی،کمک بر اقامه حق و صبوری در مسیر حق است.
کد خبر: ۷۱۹۹
اخبار معاصر : سید احمد خاتمی در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به  آخرین خطبه حضرت علی (ع)، اظهار داشت: آخرین خطبه امیرالمومنین(ع) بسیار خواندنی است و به دنیای فانی اشاره شده است.

وی در ادامه سلسله مباحث خود پیرامون سبک زندگی دینی، گفت: یک اصل مهم در سبک زندگی دینی، عرصه حق مداری است که ابعاد مختلفی همچون حق گویی، حق پذیری،کمک بر اقامه حق و صبوری در مسیر حق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: این رسمی  که اخیرا در مجلس باب شده بخشی از زندگی اجتماعی است. از آقای وزیر سوال می‌پرسند و ایشان نیز توضیح می‌دهند سپس نمایندگان اعلام می‌کنند که قانع شدیم و یا نشدیم. 

آیت الله خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: حال و هوای این روز کشور را فراگرفته و هر کجا می‌روی نام حسین رخ‌نمایی می‌کند، از مسئولان محترم می‌خواهیم که مواکب را حمایت کنند و در این مسیر موفق باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی اعلام کرد که با ماشین‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد، به نوامیس تعرض و در ماشین کشف حجاب کنند، برخورد می‌کند لذا این اقدام از سوی مردم و اکثریت نمایندگان مجلس مورد اقبال قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه نیز از این اقدام حمایت کرده، گفت: ما نیز به سهم خود هر گامی که در مسیر امنیت و صلاح این مردم در نظر گرفته شود ضمن تأیید، از آن حمایت می‌کنیم و به نیروی انتظامی نیز سفارش می‌کنیم که مهر و محبت را با قاطعیت در آمیزند چرا که کسی که مرتکب خطا شده بیمار است و با بیمار با خشونت رفتار نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر تروریستی در فرانسه اشاره کرد و گفت: ما بشدت جنایات تروریستی را محکوم می‌کنیم، ما آدمکشی در قالب ترور را محکوم می‌کنیم و این موضوع با دین ما میانه‌ای ندارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: داعش برای مبارزه با اسلام تولید شده است، آغاز تولید این مولودهای شوم به هنگام بیداری اسلامی و خیزش اسلام در جهان بود و ماموریت آنها نیز تخریب چهره اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیدار با سیدحسن نصرالله گفت: دبیر کل حزب‌الله لبنان به بنده گفتند دوستان ما در سوریه یک داعشی را به درک واصل کردند و دیدند که در جیب‌های او یک قرآن و دعا به همراه یک قاشق است، زمانی که علت آن را پرسیدند داعشی‌ها گفته بودند، به ما می‌گویند در آن روزی که شهید شوید همان شب میهمان پیامبر اسلام (ص) هستید لذا ما با خود قاشق می‌بریم که بدون آن غذا نخوریم، بنابراین می‌بینیم که بدنه داعش فریب خورده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: همانطور که جنایات داعش و تکفیری محکوم می‌شود باید جنایات برخورد با مسلمانان نیز محکوم شود و هر دو آنها در سبد آمریکا و استکبار ریخته می‌شود.

وی ادامه داد: تروری که در فرانسه صورت گرفت حاصل بذری است که خودشان آن را کاشته‌اند و کسی که باد می‌‌کارد طوفان درو می‌کند، آنها در این 5 سال چه بر سر مظلومین سوریه آوردند، حالا مزه ناامنی رامی‌چشند، کسانی که 72 تن از عزیزان ما را یکجا شهید کردند در دامن شما هستند و شما میزبان آنها هستید. شما تروریست‌پرورید، شما در دامن خود مارهایی را پرورش دادید که امروز خود شما را نیش می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از نگاه آمریکا دو نوع تروریست خوب و بد داریم اگر رژیم صهیونیستی ترور کند خوب است اما اگر در فرانسه ترور اتفاق بیفتد بد است، اگر مسئولان ما را منافقین ترور کنند خوب است، اما تروریست‌ها حادثه اخیر بیروت را محکوم نکردند ولی دیدیم که حادثه فرانسه محکوم شد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: تبعیض تروریست‌پرور است و این کار موجب تولد داعش شد. باید باتروریست صادقانه مبارزه شود و تنها کشوری که با همه وجود و هستی خود با تروریست مبارزه می‌کند ایران اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تنها راه مبارزه با خطر تروریسم را ائتلاف واقعی ضد تروریست دانست و گفت: جهان باید برای مبارزه با تروریسم بسیج شود تا امنیت را در جهان برقرار کند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: بسیج یک ذخیره ارزشمند الهی برای امت‌هاست، پیروزی‌های سوریه و عراق محصول همین بسیج است، در ایران اسلامی نیز بسیج در 8 سال دفاع مقدس غوغا کرد و همچنان نیز غوغا می‌کند.

وی بسیج را یک فرهنگ دانست و گفت: خداباوری، فداکاری، تدین، مهر مقدس و در مقابل آن خشم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب، برتری در همه عرصه‌های معنوی، آماده بودن، با اخلاق بودن، علمدار دین بودن، دشمن‌شناسی به موقع، نرنجیدن از طعنه‌ها، ولایتمداری، بصیرت‌داشتن، از ویژگی‌های یک بسیجی است.

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: بسیجی حزبی، جناحی و گروهی نیست بلکه در خط رهبری ایستاده است، امام بسیجی حضرت علی(ع) است و به یاری خدا ولایت فقیه قطره ای از دریای ولایت امیرالمونین(ع) است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز