تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

دشمن به دنبال جنگ صلیبی میان مسلمانان و مسیحیان است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن می‌خواهد با شکل‌گیری یک جنگ صلیبی به مانند رخداد فرانسه درگیری بین مسلمانان و مسیحیان شکل بگیرد.
کد خبر: ۷۲۱۰
اخبار معاصر: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جریانات سیاسی بعد از رحلت رسول‌الله(ص) کاری کردند که از درب بی مهری به دنبال این بودند تا شخصیت با عظمت اهل بیت(ع) را از متن اسلام حذف کنند.

خطیب جمعه مشهد افزود: با نگاه بر آیات قرآن کریم بعد از ابلاغ پیامبر تمام احکام دین بر همه انسان‌ها واجب است، لذا در مظلومیت اهل بیت(ع) و حضرت علی (ع) رخدادهایی صورت گرفت که فضائلشان تمام دنیا را پر کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز برخی از شخصیت‌ها را حذف می‌کنند، گفت: بر این اساس تمام حکام ناحقی که بر گرده اسلام در تاریخ سوار شدند یکی از اهداف شومشان حذف اهل بیت(ع) از تاریخ اسلام بود که در جریانات سیاسی امروز هم این مسئله رایج است.

وی ادامه داد: سرآغاز هفته بسیج را به همه شما و سپاه اسلام تبریک عرض کرده و آن را گرامی می‌داریم، امروز آنچه مهم است مسئله نقش آفرینی بسیج در همه ابعاد زندگی ما و حوزه امنیت است، همچنین مسئله فکر امام راحل در شکل‌گیری بسیج یک امداد غیبی از ناحیه امام زمان (عج) بود.

امام جمعه مشهد گفت: در زمانی که آمریکا تهاجم خود را از طریق صحرای طبس صورت داد و وقتی که ذلت شیطان بزرگ با امداد غیبی نابود شد، فکر شکل‌گیری بسیج در ذهن امام راحل نقش بست، لذا در کنار این امداد غیبی این تفکر به صورت غیبی به امام الهام شد.

علم الهدی تصریح کرد: امروز احساس امنیت مردم ما در منطقه آشوب زده به خاطر دلاورمردی نیروهای مسلح و بسیج است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قضیه تروریستی حمله به فرانسه از نظر انسانی برای ما محکوم است، ادامه داد: مردمی که به ورزشگاه و برای تفریح رفتند و یک مرتبه آماج گلوله‌های داغ قرار گرفتند برای هر انسانی تأسف‌آور است اما در این محکومیت یک تبعیض رخ داد.

وی با بیان اینکه قبل از این حادثه شیعیان لبنان در برج البراجنه در آتش انفجار وهابیت سوختند و از کسی صدایی بلند نشد، تأکید کرد: اما همه دنیا برای حادثه پاریس وارد عمل و برآشفته شدند حتی متأسفانه در کشور انقلابی ما هم تبعیض آن چنینی را صورت دادند بعد از 48 ساعت به دولتمردان بیروت تسلیت گفتند و این ناروا است.

وی با اشاره به اینکه داعش مولود اروپا و پدید آمده غرب است، بیان کرد: علت این بوده که از 30 سال قبل تبلیغ وهابیت آزاد بود و همچنین فعالیت عربستان در زمینه وهابیت به وفور وجود داشت است اما اگر جمهوری اسلامی هر بار خواسته است اساس نظام اسلامی را در دنیا نشان دهد جلویش را گرفتند.

علم‌الهدی با بیان اینکه نتیجه‌اش این شد که با سیاست غلط، جوانان اروپایی به سمت این جریان‌ها کشیده شدند، تشریح کرد: حتی در فرانسه داعش 2 هزار نفر عضو دارد که نصف آنها در فرانسه و سوریه حضور دارند، همچنین دولت فرانسه به آنها کمک می‌کند، لذا وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه که ادعا دارد چطور در قبال کشتار مردم در سوریه سکوت می‌کنند و تحت کنترل قرار نمی‌دهند و چطور این امر قابل قبول است؟ باید گفت، مسئله وهابیت و پرورش توسط خود آنان صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این مسئله چند احتمال دارد، اضافه کرد: نخست در ائتلاف چهارگانه که علیه داعش رخ داد سبب شد تروریست‌ها عصبانی شوند و به اربابان خود حمله کنند، همچنین احتمال دوم این است که مردم از حادثه 11 سپتامبر این ذهنیت را دارند که حادثه ساختگی به وجود آوردند تا زمینه لشکر کشی به منطقه رخ دهد و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها جنایت صورت دهند و برنامه جنگی در خاورمیانه را توجیه کنند.

وی ادامه داد: در این نظام مدرنیته‌ ببینید که چقدر نامردی وجود دارد، فرآورد نظام اسلامی ایران که استکبارستیزی است در دنیا هم اکنون همه‌گیر شده است اما دشمن می‌خواهد با شکل‌گیری یک جنگ صلیبی به مانند رخداد فرانسه درگیری بین مسلمانان و مسیحیان شکل بگیرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در نگاه بعدی باید گفت نوع عملیات اسرائیلی است، اظهار کرد: از کجا معلوم نباشد این وقایع توسط اسرائیل رخ داده باشد؟ اینگونه نیست که بگوییم یک مشت سگ داعشی ریختند و مردم را فرانسه قتل و عام کردند، حتماً پشت قضیه جریانی نهفته است و هم‌اکنون اسلام را در دنیا بدنام می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مقابله با این جریانات رسالتی که بر دوش همه ما قرار دارد این است که در فضای مجازی با وبلاگ‌ها و پوسترهای گوناگون و زبان‌های مختلف اسلام را در قالب فیلم، سریال و گرافیک ترجمه کنیم و به دنیا ارائه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توان کارهای گرافیکی در کشور ما بسیار بالا است، افزود: به عنوان صاحب رسالت باید همه کار و چهره وهابیت را برای دنیا بیان کنیم و چهره رحما بینهم اسلام را هم باید به دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همایش اربعین امسال یک کانون برای تجلی این حقیقت است، اظهار داشت: دنیا ببینید ده‌ها میلیون انسان از تمام دنیا به سمت نقطه عشق رهسپار می‌شوند و این نمایشگر چهره رحما بینهم اسلام در برابر چهره خشنی است که وهابیت دارد از اسلام می‌سازد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه از استاندار و شهردار مشهد مقدس تشکر می‌کنم که این فعالیت ارزشمند را در زمینه تشکیل موکب‌ها انجام دادند، یادآور شد: این امر قابل تقدیر است که در رکاب زائران، نیروی انسانی اعزام کردند،  پیاده‌روی، گرسنگی و تشنگی در مسیر زیارت سیدالشهدا(ع) خودش یک لذت دارد و بیانگر مصیبت‌هایی است که برای اهل بیت(ع) در این مسیر رخ داد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز