تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز؛

حفظ اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت

وزیر نفت عراق با تاکید بر ضرورت اجرای راهکارهایی برای بهبود قیمت نفت، تصریح کرد که اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت باید حفظ شود.
کد خبر: ۷۲۷۶

اخبار معاصر: عادل عبدالمهدی عصر شنبه در پایان نشست فوق العاده وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) در هتل همای تهران در جمع خبرنگاران درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام افزود: بازارهای جهانی نفت خام هم اینک شرایط دشواری را پیش رو دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی، بازار با مازاد عرضه روبرو است و قیمت های جهانی نفت خام هنوز در سطح پایینی قرار دارد.

المهدی ابراز امیدواری کرد که قیمت نفت در اوایل سال ٢٠١٦ میلادی با بهبود همراه شود.

حفظ اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت

وی تصریح کرد: باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست چهارم دسامبر (١٣ آذرماه) در وین اتریش چه تصمیمی می گیرند.

این مقام مسئول عراقی افزود: اعضای اوپک باید با همکاری یکدیگر و بررسی اوضاع تصمیمات مناسب اتخاذ کنند و هر چند هر یک از کشورهای عضو دیدگاه هایی خاص خود دارند، اما باید اتحاد اوپک حفظ شود.

** ارائه راهکار برای بهبود قیمت نفت

وی بیان داشت: در حال تلاش برای پیشبرد راهکارهایی قاطعانه هستیم تا قیمت های جهانی نفت خام بهبود یابد.

وزیر نفت عراق در ادامه با مثبت ارزیابی کردن نشست صبح امروز وزیران عضو جی یی سی اف، خاطرنشان کرد: دستور کار، پیش نویس بیانیه پایانی سومین نشست سران و پیام این اجلاس برای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ٢١) در پاریس آماده شده است.

سومین اجلاس سران جی یی سی اف دوشنبه (دوم آذرماه) با حضور رؤسای جمهوری و رؤسای دولت کشورهای عضو این مجمع و رئیس جمهوری ترکمنستان و وزیر خارجه قزاقستان به عنوان مهمان این اجلاس در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

حفظ اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز روز دوشنبه (دوم آذرماه) با حضور سران 9 کشور و به ریاست حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

تاکنون حضور رئیسان جمهوری کشورهای بولیوی، روسیه، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا و عراق و همچنین نخست وزیر الجزایردر این اجلاس قطعی شده است. رئیس جمهوری ترکمنستان نیز به عنوان میهمان ویژه در این اجلاس حضور خواهد یافت.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز