تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

شهرزاد موضوع اختلاف علی فمصری و سینا سرلک

با اینکه بیشتر از پنج قسمت از پخش سریال شهرزاد نمی گذرد اما گویا بر سر موسیقی این سریال مناقشاتی درگرفته است.
کد خبر: ۷۲۹۱
شهرزاد موضوع اختلاف علی فمصری و سینا سرلک

اخبار معاصر: سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی، مجموعه ای است که تاکنون پنج قسمت از آن از طریق سرگرمیهای شبکه خانگی پخش و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است. اما گویا در موضوع موسیقی این سریال مناقشاتی بین دو تیم متفاوت موسیقی این سریال به وجود آمده است. در قسمت های نخستین موسیقی با صدای علی قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری و نوازندگی علی قمصری بود که از قسمت چهارم این مجموعه با صدای محسن چاوشی و سینا سرلک عرضه شد. حال این میان گویی این اتفاق موجب مناقشات اینستاگرامی بین علی قمصری و سینا سرلک شده است.

در ابتدای ماجرا پس از پخش سریال شهرزاد با صدای محسن چاوشی علی قمصری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ایدههاى آرمانگرایانهاى که در لباس پوپولیسم، خودشان را براى جمعیت قابل دریافت مى کنند: به نظر من سریال "شهرزاد" با وجود داشتن ایدههایى جالب، رفته رفته پیچ و تاب هنرىاش را در سایهى میل به از دست ندادن مخاطب ، از دست مىدهد و برایم جالب است که عوامل سریال ، با عوض کردن موسیقى تیتراژ فردین خلعتبرى با صداى چاوشى و ناله هاى سرلک، صادقانه ، موسیقى را نیز با سقوط هنرى اثرشان همسو کردند. البته به هیچ عنوان از اینکه تار موسیقى متن (و نه تیتراژ) را نواختم پشیمان نیستم و نوشته ام ارتباطى به حضور و عدم حضور تار ندارد. (ویرایش: الان متوجه شدم که آقاى سرلک دقایقى پیش در صفحشون دستورحمله به صفحهى من رو دادن. موسیقى فضاى عجیبى پیدا کرده. باعث تاسفه. درحالى که کلمهى ناله یک شیوه در آواز و نام یک تکنیک در نوازندگی هست و توهینى در نوشتهى من وجود نداره. به هر حال امیدوارم شاد باشند. کامنتهاشون رو پاک نمىکنم )

شهرزاد موضوع اختلاف علی فمصری و سینا سرلک

در همین زمان سینا سرلک هم در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: جوابِ اینطور افراد را در صفحهء خودشان کوبنده بدهـید ، چون اینها هستند که با این نحوهء برخورد و قضاوتهاىِ بیجا ، مردُم را از موسیقىِ اصیل دور کرده اند.

علی قمصری در کاری که به شما مربوط نیست دخالت نکن و به ساختن موسیقی هایی که هرگز در ذهن مردم نمانده و نمی ماند، ادامه بده. ناله‌های من و محسن چاوشی به تمام کارهایی که شما در این سالها ساختهای می‌ارزد.»

پس از این پست افراد زیادی از طرفداران هردو طرف به اظهار نظر زیر پست های سینا سرلک و علی قمصری پرداختند. و این ماجرا به اینجا رسید که علی قمصری دوباره در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به هیچ وجه من الوجوه نباید از صدای ساز او در این سریال استفاده شود:

هرهنرمندی در هر ژانری برای من محترم است. من با محسن چاوشی اشتراکی چه در سبک و نگاه و چه در تعداد مخاطبین ندارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. همگان هم می دانند که من ترسی از کسی ندارم که مطلبی را نوشته و پاک کنم. چون در انتقادم بی ادبی وجود دارد. اما در مورد آقای سرلک با توجه به اینکه نوشته من تنها در مورد ساختار کلی سریال بود و آداب نگارش در آن رعایت شده بود و اصولا درمورد چیزی نوشته بودم که نقشی هم در شکل گیری اش داشته بودم، بسیار دلگیر هستم و اصلا پیش بینی نمی کردم که یک نقد ساده با دعوت ایشان به حمله مواجه شود، قویا اعلام می کنم که از صدای ساز من در قسمت های بعدی این مجموعه نباید استفاده شود. من تنها به خاطر اعتماد به فردین سازم را بی چشمداشت مالی برای این موسیقی کوک کردم و بدون اینکه حس کنم سازم نقش بزرگی در این سریال ایفا کرده درخواست حذف این ناهای نامانوس را از این سریال دارم.جالب است تا همین قسمت جدید سریال که نامم را خودشان برای اولین بار درپایان نوشتند، من هیچ کجا اعلام نکرده بودم که درآن نواخته ام.

این ماجرا در حالی است که روی بسته بندی سی دی سریال شهرزاد هنوز نام علی قربانی و فردین خلعتبری به عنوان دست اندرکاران موسیقی هست.

انتهای پیام/

منبع: ایسکانیوز


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز