تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
موج استبصار جوانان تحصیلکرده؛

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

یک شخصیت برجسته شیعه فلسطینی بر اثر تیراندازی یک عامل ناشناس به شهادت رسید.
کد خبر: ۷۳۰۷

اخبار معاصر: یک شخصیت برجسته شیعه فلسطینی بر اثر تیراندازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین به شهادت رسید.

شیخ «احمد شهوان» 75 ساله دیروز ـ جمعه 29 آبان ماه 1394 ـ بر اثر تیراندازی یک عامل ناشناس در شهرک "إکسال" در نزدیکی شهر "الناصرة" در سرزمين های اشغالی 1948 واقع در شمال فلسطین به شهادت رسید.

این شهید فلسطینی در زمان تیراندازی، در کتابفروشی خود حضور داشت که هدف سه گلوله یک عامل ناشناس قرار گرفت.

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

شورای شهرک اکسال به مناسبت شهادت این شخصیت محبوب فلسطینی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به اعتقاد اهالی این شهرک، این حادثه یک حادثه جنایی نیست؛ زیرا شيخ شهوان از زمان اعلام تشیع خود مورد غضب و زیر ذره بین رژیم صهيونیستی قرار داشت.

شیخ احمد شهوان که بود؟

شیخ احمد شهوان از چهره های فرهنگی فلسطین اشغالی در سال 1989 میلادی، به مذهب تشیع گروید.

وی که در بین همشهریان خود به "حاج ابو محمد" معروف بود، بر خلاف بسیاری از مستبصران، تشیع خود را پنهان نکرد؛ بلکه بارها این مساله را در رسانه ها به صورت علنی اعلام نمود.

به عنوان مثال، شیخ در گفتگویی که در سال 2010 انجام داد گفت: اهالی منطقه إكسال می دانند که من شیعه هستم اما هیچ تعرضی نسبت به من نکرده اند. ما اختلافاتی در برخی امور داریم اما این اختلاف نظرها موجب دشمنی بین ما نمی شود.

شهوان در آن گفتگو تصریح کرد: من پیرو مذهب جعفری هستم که به مذهب شافعی در اهل سنت نزدیک است و اکثر فلسطينيان نیز از این مذهب پیروی می کنند.

وی از گرویدن صدها تن از جوانان کشورش در مناطق مختلف سرزمین اشغالی به مکتب اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: از اواخر سال 2000 تعدادی از جوانان به "رجوع به اصل در دین" روی آوردند و در نتیجه شيعه شدند. در بین آنها وکیل، پزشک، استاد و حتی تعداد زیادی از ائمه مساجد وجود دارد اما ما نمی توانیم نام آنان را اعلام کنیم.

به گفته شهید احمد شهواناز سال 2000 به بعد، مذهب شيعه در تمام فلسطین ــ از جمله غزة، نابلس، جنين، عكا، حيفا و سرزمینهای سال 1948 ــ منتشر شد. بیشتر شیعیان فلسطین در "غزة" هستند و در بین مناطق سال 1948 نیز روستای "دبورية" بیشترین شیعه را دارد.

این شخصیت شیعه فلسطینی درباره پدیده استبصار در فلسطين تأکید کرد: همچنان تعداد شیعیان در فلسطين رو به ازدیاد است و این امر یک پدیده بومی و محلی است؛ زیرا بین ما و شیعیان کشورهای دیگر ارتباطی وجود ندارد.

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

ترور شخصیت برجسته شیعه فلسطینی + عکس

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: ابنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز