تهران ۱۲.۶۲° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

زلزله 6.2 ریشتری پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند

یکشنبه شب، زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از کشورهای پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند، شدت این زلزله درمقیاس امواج درونی زمین -ریشتر 6 ممیز دو (6.2)اعلام شده است.
کد خبر: ۷۳۸۶
اخبار معاصر: این زمین لرزه که بزرگی آن 6.2 اعلام شده است، ساعت 23 و 20 دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت محلی، پایتخت پاکستان و مناطق وسیعی از این کشور از جمله مناطق شمال غرب این کشور در نزدیک مرز افغانستان را لرزاند.

زلزله 6.2 ریشتری پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند

رسانه‌های پاکستان مرکز این زمین لرزه را در منطقه‌ای در نزدیک مرز افغانستان و تاجیکستان اعلام کردند.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستان، مرکز زمین لرزه در فاصله 250 کیلومتری شهر پیشاور پاکستان مرکز ایالت خیبرپختوا در شمال غرب پاکستان واقع است.

مرکز تحقیقات لرزه نگاری آمریکا (USGS) شدت این زمین لرزه را 5.9 ریشتر اعلام کرده است.

تنها چند ساعت از وقوع این زمین لرزه می‌گذرد اما هنوز گزارشی درباره خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه در این سه کشور اعلام نشده است. اما با توجه به شدت زمین لرزه، احتمال خسارات و تلفات وجود دارد.

بزرگی این زمین لرزه در تاجیکستان 6.2 ریشتر و در افغانستان بیش از 6 ریشتر گزارش شده است و هنوز گزارش از تلفات احتمالی جانی ومالی ناشی از آن مخابره نشده است.

روز چهارم آبان ماه، کمتر از یک ماه پیش، زمین لرزه شدید به بزرگی 7.5 ریشتر مناطق وسیعی از آسیای جنوبی و مرکزی شامل پاکستان، هند، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند و در پاکستان، حدود 300 کشته برجا گذاشت.
انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز