تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

هلاکت 14 داعشی در قفقاز روسیه

مقامات روسیه از هلاکت چهارده ستیزه جوی وابسته به داعش در منطقه قفقاز شمالی خبر دادند.
کد خبر: ۷۳۹۴
پلیس امنیت روسیهاخبار معاصر: مقامات روسیه روز یکشنبه از هلاکت چهارده ستیزه جوی وابسته به گروه تروریستی داعش در منطقه قفقاز شمالی خبر دادند. این چهارده نفر که از اعضای یک گروه تروریستی وابسته به داعش بودند در دو عملیات نیروهای پلیس روسیه در منطقه بی ثبات قفقاز روسیه به هلاکت رسیدند.

طبق بیانیه کمیسیون ملی مبارزه با تروریسم روسیه که درخبرگزاری اینترفاکس منتشر شد، یازده عضو یک گروه تبهکار وابسته به داعش در اولین عملیات ضد تروریستی که اولین ساعات روز یکشنبه در منطقه نالچیک در شمال روسیه صورت گرفت، به هلاکت رسیدند.

این افراد که همگی از اعضای یک گروه مسلح بودند با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند. درگیری نیروهای پلیس و امنیتی روسیه با این افراد در منطقه جنگلی نالچیک روی داد.

در دومین عملیات نیروهای پلیس روسیه که اواسط امروز صورت گرفت، سه نفر دیگر به هلاکت رسیدند. طبق اعلام پلیس روسیه، رئیس گروه محلی وابسته به داعش و دو دستیار وی در این عملیات به هلاکت رسیدند.

یک منبع پلیس روسیه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس ضمن تایید این خبر افزود در این عملیات یک انبار مخفی بزرگ مهمات و تسلیحات نیز بدست نیروهای پلیس کشف و ضبط شد.

اوایل نوامبر روسیه اعلام کرد رئیس یک گروه وابسته به داعش را در منطقه کاباردینو بالکاریا به هلاکت رسانده است. در ماه اوت نیز مقامات پلیس روسیه اعلام کردند شش ستیزه جوی نزدیک به یک سازمان تروریستی در عملیات نیروهای ویژه پلیس روسیه در منطقه نالچیک به هلاکت رسیدند.

کاباردینو بالکاریا یکی از آرام ترین و باثبات ترین بخشهای منطقه ناامن قفقاز شمالی محسوب می شود. در مجاورت کاباردینو بالکاریا جمهوری های اینگوشی و داغستان قرار دارند که پیوسته صحنه درگیری و خشونت هستند. ماموران پلیس و نیروهای امنیتی در این دو منطقه همواره هدف مهاجمان مسلح تندرو قرار می گیرند.

ژوئن گذشته فعالان مسلح افراط گرا در منطقه قفقاز روسیه با گروه تروریستی داعش پیمان وفاداری بستند و تعهد کردند با دولت روسیه مبارزه کنند.

روسیه که از آغاز ناامنی در سوریه از مداخله در بحران این کشور خودداری می کرد سی ام سپتامبر روسیه طبق تصمیم ولادیمیر پوتین و همچنین درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه، عملیات نظامی خود را بر ضد داعش در سوریه آغاز کرد. 

به گفته مقامات دو کشور، جنگنده های روسی پس از انجام هماهنگی های لازم با سرویسهای اطلاعاتی روسیه و سوریه ، در حملات خود پایگاههای نظامی و مراکز ارتباطی داعش را در سوریه هدف قرار می دهند اما مقامات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه، روسیه را به هدف قرار دادن تمام گروههای مخالف رژیم اسد متهم می کنند.

پس از آن که داعش مسئولیت سقوط یک هواپیمای مسافربری روسیه را در صحرای سینا بر عهده گرفت، روسیه تهدید کرد حملات خود را بر ضد این گروه تشدید می کند. در این سانحه که دو هفته پیش اتفاق افتاد، دویست و بیست و چهار کشته بر جا گذاشت.

طبق برآوردهای سرویسهای امنیتی روسیه نزدیک به دو هزار تبعه این کشور که بیشترشان از اهالی منطقه قفقاز شمالی هستند در صفوف داعش در سوریه و عراق مبارزه می کنند.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز