تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
مصاحبه جنجالی کفاشیان؛

به ملاقات گودرزی نرفتم تا حالش بدتر نشود!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که باید فکری به حال خواسته‌های سرمربی تیم ملی کرد. او همچنین گفت که روح کی‌روش با وجود مرخصی در کشورمان است!
کد خبر: ۷۴۰۴
اخبار معاصر: علی کفاشیان در حاشیه دوره آموزش مدیریت فوتسال و حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها درباره اینکه بالاخره کارلوس کی‌روش مرخصی خودش را از فدراسیون فوتبال گرفت، گفت: بحث مرخصی نیست. با کی‌روش برنامه‌ریزی‌های آینده را انجام دادیم. او خواسته‌های به حقی دارد که باید فکری به حال آن بکنیم.

وی افزود: اولین موضوع زمین و تجهیزات برای تیم امید و بعدی برنامه بازی‌های تدارکاتی است. ما در این زمینه دو جلسه برگزار کردیم و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم. در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، بازی‌ها در دو گروه 6 تیمی اردیبهشت یا خرداد 95 قرعه‌کشی خواهد شد و اگر بخواهیم با این امکانات فعلی وارد مسابقات شویم شرایط سخت خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بیماری سرمربی تیم ملی گفت: او در کشورش معالجه و چکاب می‌شود و همچنین در مسابقات زیر 23 سال آسیا در قطر نیز قرار است به تیم امید در دی ماه سال جاری کمک کند.

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود کارلوس کی‌روش مدت‌ها برنامه‌ای برای تیم ملی نخواهد داشت، تصریح کرد: در آخرین نشستی که با کی‌روش داشتیم یکسری برنامه‌هایی را به ما ارائه داد، او باید برای زیر نظر گرفتن بازی‌های تیم امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک به ایران خواهد آمد و بازی‌های تیم امید را در قطر از نزدیک را تماشا خواهد کرد.  کی‌روش برای دی‌ماه هم برای تیم ملی مدنظر داشت که شرایط برای برگزاری این اردو مهیا نبود. از این جهت که او 70 درصد بازیکنان خود را به دلایل مختلف در اختیار نداشت و امکانش نبود که با 30 درصد بازیکنان بخواهیم اردویی برگزار کنیم.

وی افزود: کی‌روش بعد از 50 روز به ایران بازخواهد گشت و در این مدت نیز به شکلی برنامه خود را برای تیم ملی تنظیم خواهد کرد. ما در این مدت سعی خواهیم کرد چمن کمپ را درست کنیم و این خواسته کی‌روش است.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که آیا در مدتی که کی‌روش در ایران نیست تمام برنامه‌های تیم ملی متوقف خواهد شد، تاکید کرد: در نشستی که با سرمربی تیم ملی برگزار کردیم، او یکسری وظایف را برای زیرمجموعه خود در نظر گرفت که در غیاب او کارها را انجام داده و همچنین بازی‌های باشگاهی را زیر نظر بگیرند، ضمن اینکه هماهنگی که با کی‌روش انجام دادیم با چند کشور اروپایی مذاکره خواهیم کرد که چند بازی دوستانه برای تیم ملی در نظر بگیریم.  بعضی از این مذاکرات را خود کی‌روش به عنوان نماینده ما انجام خواهد داد.

کفاشیان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم بعد از بازی‌های تیم ملی که در فروردین‌ماه 95 خواهد بود با یک یا دو تیم اروپایی دیدارهایی داشته باشیم. در این باره همه چیز بعد به قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی که بعد از بازی‌های تیم ملی انجام خواهد شد بستگی دارد. در کل هدف ما این است که همه کمبودها را در این مدتی که تیم ملی بازی ندارد برطرف و خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنیم.

وی  درباره اینکه گفته می‌شود کی‌روش به 4 ماه مرخصی رفته است، گفت: این موضوع کذب است و مرخصی کی‌روش 4 ماه نخواهد بود بلکه 2 ماه است. البته این 2 ماه که می‌گویم کل مرخصی او به حساب می‌آید اما بعضی مرخصی‌ها اجباری است که شامل بیماری کی‌روش می‌شود که نمی‌شود مانع آن شد. او اخیرا عمل جراحی انجام داد و مرخصی‌ای که بابت دوران نقاهت او سپری شد جزو آن دو ماه مرخصی کل نمی‌شد. ما در زمینه مرخصی با هم تفاهم می‌کنیم. در واقع ما از کی‌روش انتظار این را داریم که برنامه‌های خود را در تیم ملی پیش ببرد و در زمینه مرخصی با وی مشکلی نداریم. هر زمان که او مرخصی رفته با تفاهم با ما این کار انجام شده است.

کفاشیان درباره اینکه آیا مرخصی‌های کی‌روش با حقوق است یا بدون حقوق تاکید کرد: ما با کی‌روش یا هر مربی دیگری قرارداد یک ساله یا دوساله و 3 ساله امضا می‌کنیم و طبق قرارداد به وی دستمزد می‌پردازیم. شاید هر مربی دیگری در رده‌های دیگر تیم ملی از 12 ماه 5 ماه کار مفید انجام دهد اما در روزهای دیگر شاید بازی‌ها تعطیل باشد یا اردویی در کار نباشد. در این شرایط نمی‌شود آن مدت را از قرارداد کم کرد. در همه دنیا چنین شرایطی وجود دارد ضمن اینکه در نبود کی‌روش دستیاران وی در ایران هستند و تمام بازی‌ها را زیر نظر دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که کی‌روش روزی 15 میلیون حقوق می‌گیرد و خیلی از این روزها را در ایران نیست، خاطرنشان کرد: هنوز مبلغ زیادی از طلب او به حسابش واریز نشده است. او که روزمزد حقوق نمی‌گیرد. من تاکید می‌کنم که قراردادی که با مربیان بسته می‌شود براساس روزهایی که آنها در کشور هستند؛ نیست، بلکه براساس کل زمانی است که هدایت یک تیم را برعهده می‌گیرند. ما قراردادی 3 ساله با کی‌روش امضا کردیم و از عملکرد او بسیار راضی هستیم، ما از کی‌روش می‌خواهیم تیم ملی را به موفقیت برساند و این برای ما مهم است. فرقی نمی‌کند کی‌روش بخواهد در ایران و در هتل استراحت کند و یا اینکه در منزل خودش در پرتغال. مهم این است که کی‌روش تیم ملی را به بهترین شکل هدایت کند. کی‌روش کنترل از راه دور دارد و اگر خودش اینجا نباشد روحش اینجا حاضر است!

کفاشیان درباره لغو اردوهای تیم ملی یادآور شد: غیر از اردویی که برای دی‌ماه مدنظر کی‌روش بود و با وی به توافق رسیدیم که این اردو برگزار نشود چرا که فقط 30 درصد بازیکنان در اختیار او بودند؛ هیچ اردویی لغو نشده و به دنبال این هستیم که قبل از آغاز بازی‌های ایران مشکل زمین تمرین تیم ملی را برطرف کنیم. چنانچه به هر دلیل چمن کمپ برای تیم ملی فراهم نشود آن وقت یک اردو در امارات برای تیم ملی درنظر می‌گیریم.

وی درباره مشکل پیراهن تیم ملی عنوان کرد: ما در این زمینه با 4 برند البسه ورزشی مذاکره کردیم، 4 ماه وقت داریم مذاکره کنیم و با بهترین گزینه به توافق برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دلخوری محمد خاکپور از انتشار قراردادش عنوان کرد: حق با خاکپور است. این موضوع در هیئت رئیسه مطرح شده بود که فکر کنم توسط یکی‌، دو عضو هیئت رئیسه به بیرون انتقال پیدا کرده است. البته این دوستان در هیئت رئیسه تازه‌وارد هستند اما ما انتظار داریم که این مسائل را رعایت کنند. آنها نباید مسائل را به رسانه‌ها بکشانند. قراردادی که بین فدراسیون و مربی بسته می‌شود و دلیلی ندارد در رسانه‌ها مطرح شود.

وی با بیان این موضوع که افشین پیروانی، مدیر تیم‌ ملی نیازی به قرارداد ندارد، خاطرنشان کرد: او به طور روزمزد کار می‌کند و فکر نمی‌کنم نیازی به قرارداد داشته باشد. (با خنده)

کفاشیان با اشاره به تغییرات در کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: برخی از کمیته‌ها باید عضو هیئت رئیسه باشند. به عنوان مثال طبق اساسنامه AFC رئیس کمیته داوران باید در هیئت رئیسه عضو باشد. این به این معنا نیست که رئیس فدراسیون فوتبال هیچ‌کاره است. ما پیشنهاد دادیم که رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی عضو هیئت رئیسه باشد و این مسئله اختیاری است و هیچ تغییری در فوتبال ساحلی و فوتسال صورت نمی‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که گفته شده با ثبت‌نام محمد دادکان برای ریاست فدراسیون فوتبال وی در انتخابات شرکت نخواهد کرد، گفت: هر اقدامی که برای فوتبال انجام شود با آن هماهنگ هستم و به آن احترام می‌گذارم. اگر ماندن من احترام به فوتبال و مجمع باشد می‌ماند و در غیر این صورت، می‌روم. مجمع بالاترین مرجع فوتبال است و ترسی ندارم که رای نیاورم، ظاهرا همه با من هستند ولی در باطن نمی‌دانم چه خبر است (باخنده).

کفاشیان در مورد اینکه در برنامه 90 اظهاراتی مطرح شد که مبنی بر اینکه او امتیازاتی به هیئت‌ها داده تا کرسی داشته باشند، عنوان کرد: این یک زرنگی است (با خنده) هیئت‌های فوتبال با سایر اعضای مجمع باشگاه‌ها فرق دارد. هیئت‌های فوتبال توسط مجامعی انتخاب می‌شوند که خودشان عضو آن مجمع هستند. بنده هیچ دخالتی در آوردن یا تغییر رئیس هیئت‌ها نداشتم.

وی افزود: اگر امتیازی داده شده براساس هیئت رئیسه بوده و از آن حمایت شده است و مطمئن باشید برای توسعه فوتبال بود. اگر به هیئت‌هایی امتیازاتی داده شد، آن هیئت‌ها چند برابر بودجه‌ای که در اختیار داشتند، هزینه کردند. اگر هم نتوانستند درآمدزایی کنند، اسپانسرشان را واگذار کردند. باید قبول کرد که فوتبال بیشترین توسعه‌ها را در استان‌ها داشته است.

کفاشیان گفت: یکسری تیم‌ها به دسته اول یا لیگ برتر آمدند اما یا سقوط کردند یا ماندند. این هیئت‌ها تلاش می‌کنند تا کارشان را انجام داده و ما نیز به آنها کمک می‌کنیم هیئت‌هایی که امتیازاتی به آنها داده شد و نتوانستند تیم‌شان را در لیگ حفظ کنند چند برابر آن امتیاز هزینه کرده بودند.

وی در واکنش به این موضوع که گفته شده در اظهارنظری به اعضای هیئت دولت گفته در صورتی که رئیس فدراسیون بماند میزبانی جام ملت‌های آسیا را برای دوره بعد کسب خواهد کرد، گفت: من اصلا چنین حرفی نزده‌ام، در حال حاضر شرایط میزبانی برای مسابقات جام ملت‌های 2023 را اعلام کردند که اگر بخواهیم ثبت‌نام کنیم باید مراحل آن را دوباره تکرار کنیم اما تا زمانی که زیرساخت‌ها را درست نکنیم گرفتن میزبانی برای ما سخت است. در حال حاضر برای داشتن یک زمین چمن خوب برای تیم ملی کار سختی داریم و یا یک تیم خارجی به ایران می‌آید با هزار و یک گرفتاری دچار می‌شویم. باید به سمتی برویم که امکانات ما بیشتر شود.

کفاشیان با اشاره به وضعیت چمن کمپ تیم‌های ملی عنوان کرد: روز گذشته برای بهتر شدن چمن نصرالله سجادی و مناف هاشمی بازدید کردند و قول دادند که دستورات لازم را برای بهبود چمن بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای ملاقات محمود گودرزی ورزیر ورزش و جوانان به بیمارستان نرفت، گفت: خودم زمانی که بیمار شدم و در بیمارستان بستری شدم آنقدر به ملاقات من آمدند که بیماری‌ام بدتر شد، به همین خاطر گفتم که لطف کنیم به ملاقات وزیر نرویم تا او استراحت کند. ما و وزیر همدیگر را هر روز می‌بینیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز