تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر داد

جزئیات جدید از وام 10 میلیونی کالا

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی از جزئیات جدید زمان و نحوه پرداخت وام 10 میلیون کالا خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۷
جزئیات جدید زمان و نحوه پرداخت وام 10 میلیونی کالااخبار معاصر: مرتضی میری در مورد خرید کارت، اظهار کرد: اگر قرار باشد در طرح وام 10 میلیونی کالا شهروندان متقاضی از فروشگاه های معمولی خرید کند که مانند قبل فاکتور صوری صادر و خرج تولید نمی شد و در طرح شاهد انحراف از مسیر صحیح خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته کالاهایی که ثبت نام کردند تا کنون در برندهای موجود حدود 28 کارخانه معتبر است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: کارخانه ها استاندارد هستند و نمایندگی های آنها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و اطلاع رسانی شده اند.

مردم از فروشگاه های مجاز خریداری کنند
وی با تاکید بر اینکه مردم باید از فروشگاه های مجاز خرید کنند، اضافه کرد: اگر خرید از پوزهای معمولی باشد طرح به انحراف کشیده می شود اما قرار است پوزهای جدیدی راه اندازی شود که مخصوص و متصل به تولیدکننده باشد.

میری با اشاره به اینکه 31 استان و حدود 390 تا 400 شهرستان داریم، گفت: بنابراین باید این فروشگاه ها در شهرستان ها به خوبی و متعادل پخش شوند لذا 500 تا 600 نمایندگی در سطح ایران باید وجود داشته باشد.

مشمولان طرح
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: مرحله اول فقط اعلام کردند که کارمندان و بازنشستگان می توانند وام 10 میلیون دریافت کنند اما قرار است کارگران و قشر متوسط هم شامل وام شوند.

میری در خصوص استقبال از طرح وام 10 میلیونی کالا، اضافه کرد: فکر می کنم 10 میلیون نفر در سطح کشور تقاضا داشته باشیم و این وام با نرخ سود بانکی 12 درصدی است.

دولت تعداد وام را اعلام کند
وی افزود: دولت باید در ابتدا اعلام کنند که تعداد وام های اعطایی به چند نفر است و مانند وام 25 میلیونی خودرو بعد از اجرای طرح نگویند که وام تمام شد.

کارت های یکبار مصرف وام کالا
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: اگر کارت های مخصوص وام 10 میلیونی کالا یکبار مصرف باشند به هیچ وجه از لحاظ اقتصادی توجیه ندارد.

امکان تعویض کالا و پس دادن وجود ندارد
میری با بیان اینکه امکان تعویض کالاهای انتخاب شده وجود ندارد، اضافه کرد: مردم کالا و قیمت ها را مقایسه و دقت کنند و اتحادیه آمادگی  رسیدگی به مشکلات را دارد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد معضل فاکتورهای صوری و راهکار جلوگیری از آن، گفت: باید پوزهای مخصوص تولیدکننده راه اندازی شود که چنین اقدامی نیز بسیار سخت است.

بازار سیاه وام کالا
وی گفت: اخیرا در یکی رسانه ها مشاهده کردم که تولیدکنندگان اعلام کردند که وام 10 میلیون کالا را حدود 9 میلیون تومان خریداری می کنند اگر پوز مخصوص راه اندازی نشود شاهد چنین معضلاتی خواهیم بود.

میری افزود: پوز و کارت های مخصوص به گونه ای است که کارت ها فقط با پوز مشخص شده اعتبار دارد و نظر بنده این است که تجهیز اعتبار برای وام کالا از دورترین مناطق و محروم ترین باید صورت گیرد.

بازار تکان می خورد
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه اگر این طرح صحیح اجرا شود بازار را تکان می خورد، اضافه کرد: ایرانی کالای خوب ایرانی بخرید که این شعار اتحادیه است و لوازم خانگی با کیفیت و خوب زیاد داریم و کالای زیرپله ای وجود ندارد.

تلویزیون در این طرح نیست
وی با اشاره به اینکه بیش از 500 کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: کالایی مانند تلویزیون در این طرح نیست، البته طرح بسته نشده است و امکان تغییر وجود دارد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: 10 میلیون تومان با 12 درصد پرداخت می شود و مردم نیز نیاز دارند اگر درست اجرا کنند از وام خودرو بیشتر استقبال می شود.

انبارها پر است
میری در ادامه در خصوص وضعیت کارخانه ها اضافه کرد: انبار کارخانه ها پر است و اکنون با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند و اگر فروش خوب باشد دو شیفت کار می کنند.

وی در خصوص پل ارتباطی مردم با اتحادیه لوازم خانگی گفت: شماره های 66717548 و 66717549 از 9 صبح تا 2 بعدازظهر در خدمت و پاسخگوی مردم است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص کالاهای موجود در طرح وام 10 میلیونی کالا افزود: اگر قیمت ها را اعلام کردند حتما آن را مقایسه کنند تا خرید خوبی داشته باشند.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز