تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°

۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
ادعای رویترز ؛

شناور ایرانی با 15 سرنشین ربوده شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام سومالیایی اعلام کرد که که دزدان دریایی فعال در این کشور یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند.
کد خبر: ۷۴۶۶
اخبار معاصر: خبرگزاری رویترز مدعی شد که یک شناور ماهیگیری ایرانی در آب های سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شده است.
شناور ایرانی با 15 سرنشین ربوده شدخبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام سومالیایی اعلام کرد که که دزدان دریایی فعال در این کشور یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند.

"عبدالرزاق محمد دیریر"، مدیر بخش مقابله با دزدان دریایی "پونتلند" که یک  منطقه خودمختار در سومالی است اعلام کرد که این کشتی ایرانی عصر یکشنبه گذشته در آب‌های ساحلی شهر ایل ربوده شد.
 
وی همچنین در مورد احتمال بازگشت و گسترش دوباره فعالیت دزدان دریایی به عرصه اقیانوس هند برای ربودن کشتی‌های و گروگان‌گیری سرنشینان آن‌ها هشدار دادند.

جان استید، مدیر بخش شرق آفریقای گروه "اقیانوس‌ها فراتر از دزدان دریایی" نیز انجام ربایش را تأیید کرد و گفت که نام این شناور "محمدی" بود.

در ماه مارس نیز دو کشتی ایرانی نیز از سوی دزدان دریایی ربوده شدند. اما 16 سرنشین یکی از کشتی‌ها در ماه آگوست توانستند در یک موقعیت مناسب با بالاکشیدن لنگر فرار کنند، اما کشتی دوم با 26 سرنشین آن همچنان گروگان دزدان دریایی هستند.

استید همچنین گفت که طی هفته گذشته دزدان دریایی سه حمله ناموفق را علیه دیگر کشتی‌ها انجام داده‌اند.

وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد که ماهیگیری غیرقانونی باعث افزایش دوباره خطر بازگشت دزدان دریایی شده است.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز